انواع روف گاردن با توجه به کاربرد ها و مزیت های باغ بام ها بسیار زیاد و متنوع می باشد. در واقع می توان دسته بندی های مختلفی بر اساس روش های گوناگونی برای روف گاردن ها در نظر بگیریم. این دسته بندی ها می تواند بر اساس نوع تجهیزات، ابعاد و اندازه، قیمت و حتی نحوه ساخت در نظر گرفته شود. ما در مقالاتی متنوعی به بررسی انواع خصوصیات روف گاردن نظیر مزایا و معایب روف گاردن، وزن روف گاردن و مواردی از این دست پرداخته ایم. از این رو در این مقاله به صورت مستقیم به دسته بندی روف گاردن و بررسی خصوصیات هر یک از این دسته بندی ها می پردازیم.

کاور انواع روف گاردن

انواع روف گاردن و دسته بندی های مختلف آن

همانطور که بیان کردیم روف گاردن ها را می توان به صورت های گوناگون دسته بندی کنید. دلیل تنوع بالا در میان روف گاردن ها، محبوبیت زیاد آن ها می باشد که افراد و طراحان سعی می کنند تا با روش های گوناگون به ساخت انواع روف گاردن اقدام نمایند. در این زمینه جهت آشنایی با محبوبیت روف گاردن ها می توانید به مقاله مشهور ترین روف گاردن های دنیا مراجعه کنید. در ادامه به بررسی انواع باغ بام و ویژگی های هر یک از آن ها می پردازیم.

روف گاردن متمرکز

شاید بتوان گفت یکی از اصلی ترین و محبوب ترین روف گاردن های موجود در صنعت ساختمان، روف گاردن متمرکز می باشد. در واقع می توان گفت نام اصلی روف گاردن بر اساس این سری از بام سبز ها ایجاد شده است. با شنیدن نام روف گاردن شما در ذهن خود یک روف گاردن متمرکز را تداعی می کنید. دلیل این امر محبوبیت بالا و تکمیل بودن آن ها می باشد. در این نوع از بام سبز تمامی تجهیزات و متریال های سازنده روف گاردن موجود بوده و شما از انواع مبلمان روف گاردن به همراه دیگر امکانات در این باغ بام استفاده می نمایید.

انواع روف گاردن متمرکز

ویژگی اصلی روف گاردن متمرکز، کاربرد متنوع آن می باشد. با توجه به این که تمامی امکانات می تواند در این نوع از روف گاردن وجود داشته باشد شما می توانید بر اساس کاربری که از روف گاردن انتظار دارید آن را طراحی و اجرا نمایید. علی رقم مزایای بیشمار آن ها، وزن روف گاردن متمرکز به نسبت زیاد بوده و بر روی ساختمان هایی که به صورت استاندارد و با قابلیت تحمل وزن زیاد ساخته شده اند کاربرد دارد.

روف گاردن گسترده

روف گاردن گسترده یکی دیگر از انواع روف گاردن می باشد که به دلیل سادگی و کاهش وزن روف گاردن مورد استفاده قرار میگیرند. در واقع این سبک از روف گاردن به منظور ایجاد یک روف گاردن ساده و ارازن با حداقل امکانات شامل چمن نمودن بام و ایجاد مسیر هایی برای حرکت است. هزینه ساخت روف گاردن گسترده بسیار کمتر از روف گاردن متمرکز بوده و در مواثعی که نیاز دارید یک باغ بام با حداقل هزینه داشتهذباشید بسیار مناسب می باشد. بر خلاف روف گاردن متمرکز این روف گاردن ها بسیار ساده و با کاربری بسیار کمتری می باشند. از این رو می توان افاوت روف گاردن متمرکز و گسترده را در امکانات آن ها دانست. این مدل از روف گاردن می تواند از انواع کفپوش روف گاردن، دکینگ چوبی و … نیز استفاده شود.

انواع روف گاردن گسترده

انواع بام سبز کوچک

روف گاردن کوچک یک راهکار مناسب به منظور کاهش بودجه اختصاص داده شده برای ساخت روف گاردن است. در واقع می توان دلیل داشتن روف گاردن کوچک و یا روف گاردن ساده را دو دلیل دانست. دلیل اول کوچک بودن بام مورد استفاده و دلیل دوم هزینه بالای یک روف گاردن کامل. در واقع بر اساس هر یک از دو دلیل شما می توانید با بهره گیری از بعضی راهکار ها همچنین با تکیه به خلاقیت طراحان یک روف گاردن کوچک و در عین حال کاربردی ایجاد نمایید. در بعضی موارد به منظور ایجاد روف گاردن کوچک با قرار دادن پارتیشن یا دیوار سبز باعث کاهش مساحت روف گاردن شده و از فضاهای دیگر جهت قرار دادن دیگر تجهیزات بر روی بام استفاده می کنند. به منظور آشنایی با این نوع از باغ بام به مقاله روف گاردن کوچک مراجعه نمایید.

انواع روف گاردن کوچک

باغ بام کلاسیک

بام سبز کلاسیک را شاید بتوان یکی از خاص ترین و در عین حال با شکوه ترین انواع روف گاردن دانست. در واقع با الهام گرفتن از معماری کلاسیک و استفاده از رنگ ها و طرح های کلاسیک شما می توانید یک روف گاردن کلاسیک ایجاد نمایید. اصول طراحی روف گاردن کلاسیک دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد که ما در مقاله ای با عنوان روف گاردن کلاسیک به انواع روف گاردن های موجود در این زمینه و اصول و راهکار های اجرای آن پرداخته ایم. هر چند در بعضی موارد به روف گاردن مینیمال نیز روف گاردن کلاسیک اطلاق می شود که دلیل آن سادگی بیش از حد آن ها نیز می باشد که البته یک مفهوم نادرست است.

انواع کفپوش روف گاردن

روف گاردن ژاپنی

روف گاردن ژاپنی همانطور که از نامش پیداست از باغ ژاپنی که خود ریشه در فرهنگ و هنر ژاپن دارد گرفته شده است. این روف گاردن مانند یک تابلو هنری سرشار از رنگ، زندگی و نشاط است. در این روف گاردن آب و جربان آب نقشی اساسی دارد. از برکه های مصنوعی تا جوب های آب و آبنمای شیشه ای همگی در این نوع از روف گاردن وجود دارند. همچنین می توان از انواع طرح روف گاردن و انواع گیاهان روف گاردن جهت تزئین این نوع از باغ بام استفاده نمود. استفاده از انواع آلاچیق روف گاردن مانند آلاچیق شیشه ای یا پرگولا بسیار رایج است.

انواع باغ بام مدولار

روف گاردن مدولار یکی از ساده ترین و انواع مدل روف گاردن بوده که به منظور تسهیل و تسریع ساخت بام سبز مورد استفاده قرار میگیرد. در این مدل از روف گاردن لایه های مختلف روف گاردن شامل انواع زهکشی روف گاردن، عایق رطوبت و… در محل ساخت و به صورت مدولار تولید و به محل قرار گیری فرستاده می شود. این مدل از روف گاردن به دلیل تکنولوژی مورد استفاده به انواع روف گاردن مدرن نیز مشهور است.

روف گاردن دارای پرگولا شرکت چوب و چکش

5 پاسخ

تعقیب

  1. […] تعیین شده و قابل استفاده می باشد. در این حالت ها می توان انواع روف گاردن شامل روف گاردن ارزان و روف گاردن کوچک بوجود […]

  2. […] گسترده ای در جوامع امروزی برخوردار شده است. در میان انواع روف گاردن، کاربرد و مزایای آن ها متریال و تجهیزات روف گاردن از […]

  3. […] نوعی یک سایبان محسوب نمود. از این چتر ها به وفور بر روی انواع روف گاردن و در شرایطی که نور خورشید مستقیما به سقف می تابد […]

  4. […] چوب و چکش یک از شرکت های مطرح در زمینه ساخت انواع روف گاردن کوچک در قزوین و تهران می باشد. به منظور دریافت مشاوره […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *