آلاچیق روف گاردن را می توان یکی از تجهیزات بکار رفته در روف گاردن به شمار آورد. استفاده از پرگولا در روف گاردن دارای مزایا و معایب گوناگونی می باشد. این مزایا و معایب بستگی به کاربرد و همچنین قرار گیری آلاچیق بر روی روف گاردن دارد. با توجه به اهمیت بالای آلاچیق در روف گاردن، ابتدا به بررسی آن انواع آن ها، مزایا و معایب و نحوه طراحی آلاچیق روف گاردن ها می پردازیم. در نهایت به سوال آیا پرگولا برای روف گاردن مناسب تر است یا آلاچیق می پردازیم.

کاور آلاچیق روف گاردن

چرا باید در روف گاردن آلاچیق قرار دهیم؟

استفاده از پرگولا بر روی سقف از مزایای بیشماری برخوردار است. در وهله اول با توجه به تماس مستقیم خورشید با سقف، استفاده از آلاچیق بر روی سقف خانه امکان ایجاد سایه و کاهش دما را فراهم می کند. از سوی دیگر آلاچیق پشت بامی در فصول سرد و زمان بارش برف و باران نیز می تواند به عنوان یک سر پناه عمل نموده و از زیبایی حاصل از این آب هوا بدون نگرانی از خیس شدن استفاده نمود.

ایجاد سایه با استفاده از پرگولا در روف گاردن

در حالت کلی نیز آلاچیق و پرگولا به عنوان یک کانون تمرکز شناخته می شود. از این رو افراد پس از ورود به روف گاردن در مرحله اول در این محل جمع می شوند. که خود می تواند باعث ایجاد ارتباط بهتر میان افراد شود. آلاچیق در روف گاردن دارای مزایای بیشماری دیگری می باشد که ما در این قسمت به همین چند مورد بسنده می کنیم.

انواع آلاچیق روف گاردن

پیش از پرداختن به این موضوع، ما یک مقاله مستقل در زمینه طراحی انواع آلاچیق و پرگولا آماده کرده ایم که جهت آشنایی بیشتر می توانید به آن مقاله مراجعه نمایید. انواع آلاچیق برای روف گاردن نیز این قاعده مستثنی نمی باشد. در واقع هر موردی که برای انواع پرگولا و آلاچیق بیان شده این جا نیز قابل استفاده است. به عنوان مثال آلاچیق روف گاردن مدرن، آلاچیق روف گاردن سنتی و… از جمله این موارد می باشد.

آلاچیق روف گاردن شرکت چوب و چکش

قیمت آلاچیق روف گاردن اثر بسیار زیادی بر روی نوع آن ها دارد. به عنوان مثال آلاچیق روف گاردن ارزان یکی از مینیمالیست ترین و در عین حال کوچک ترین انواع آن ها می باشد. که برای روف گاردن های کوچک و یا روف گاردن های ارزان قابل استفاده است.

در حالت کلی انواع پرگولای روف گاردن شامل موارد زیر است.

  • آلاچیق شیشه ای
  • آلاچیق سنگی
  • آلاچیق چوبی (ترموود)
  • آلاچیق مدرن
  • آلاچیق سنتی

محدودیت های پرگولای روف گاردن

یکی از مهم ترین محدودیت های آلاچیق های وزن آن ها می باشد. بنابراین باید از دیگر موارد که ممکن است وزن اضافی به سقف وارد کند در طراحی چشم پوشی شود. همچنین در مواردی نیز ممکن است به دلیل استحکام پایین نتوان بر روی روف گاردن آلاچیق نصب نماید. در حالت کلی آن ها بر روی روف گاردن متمرکز نصب می شود که در این حالت باید سقف توان تحمل بار زیادی داشته باشد. به منظور آشنایی با نحوه اندازه گیری وزن روف گاردن به مقاله ای با همین عنوان مراجعه نمایید.

از سوی دیگر آلاچیق هم معمولا به فضای زیادی نیاز دارند. از این رو باید روف گاردن به اندازه کافی جا داشته باشد که بتوان بر روی آن یک پرگولای مناسب نصب نمود. هر چند در زمینه پرگولا به دلیل این که می توان آن را از نوع متصل به دیوار در نظر گرفت می توان از فضاهای کوچک تر نیز برای آن ها استفاده نمود.

پرگولای چسبیده به ساختمان کار شده بر روی روف گاردن

استحکام آلاچیق یکی دیگر از موارد مهم است. بر عکس آلاچیق هایی که در طراحی باغ مورد استفاده قرار میگیرد، این آلاچیق ها در فضای باز تری و در معرض اثرات مخرب محیطی بیشتری قرار دارند. از این رو باید استحکام و دوام کافی داشته باشند. در نهایت با توجه به این که آن ها باید با دیگر موارد در روف گاردن همخوانی داشته باشد، باید طراحی درست و توسط افراد متخصص صورت پذیرد. این مورد نیز می تواند بر پیچیدگی کار اضافه نماید.

نحوه طراحی آلاچیق و پرگولا

پارامتر های مهم در طراحی پرگولا برای روف گاردن را می توان به موارد گوناگونی تقسیم بندی نمود. به عنوان مثال وزن آلاچیق یکی از پارامتر های مهم و تاثیر گذار است. از سوی دیگر دوام و استفاده از متریال با کیفیت از دیگر موارد مهم در طراحی آلاچیق است. طرح آلاچیق نیز باید با دیگر موارد همخوانی داشته باشد که خود نیاز به رعایت ظرافت در کار دارد.

بررسی آب و هوای اطراف روف گاردن نیز می تواند بر روی طراحی آن ها موثر باشد. به عنوان مثال روف گاردن هایی که محیطی سردسیر همراه با بارندگی دارند. بهتر است از آلاچیق شیشه ای که سطوح آن پوشیده است استفاده شود. این در خالی است که برای مناطق گرمسیر منحصرا به دلیل نیاز به سایه می توان بجای آلاچیق از پرگولا استفاده نمایید.

پرگولای روف گاردن

آلاچیق یا پرگولا کدام برای روف گاردن مناسب تر است؟

استفاده از آلاچیق یا پرگولا در روف گاردن هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. به عنوان مثال در مواردی که باید پارامتر وزن را به عنوان یک فاکتور مهم در نظر بگیریم. بهتر است از پرگولا استفاده شود. این در خالی است که پرگولا به دلیل باز بودن کامل بخش های آن از حفاظت کمتری در برابر باد، باران و… برخوردار است از این رو در این شرایط بهتر است از آلاچیق استفاده شود.

همچنین بحث های زیبایی شناختی و سلیقه مشتریان نیز در انتخاب آلاچیق یا پرگولا دخیل می باشد. از این رو می توان گفت در حالت کلی از هر دو مورد می توان بدون نگرانی . بر اساس نیاز و سلیقه خود استفاده نمایید.

کلام آخر

استفاده از پرگولا بر روی روف گاردن علی رقم ویژگی های منحصر بفردی که دارد به یک طراحی پیچیده و اجرای تخصصی نیاز دارد. به عنوان مثال پی ریزی و مستحکم سازی پرگولا، ممکن است باعث ایجاد نشتی، خرابی و در حالت کلی عدم کارکرد صحیح لایه های روف گاردن شود. این حالت می تواند به تدریج سقف را تخریب کرده و صدمات جبران ناپذیری بوجود آورد. به منظور کاهش این خسارات بهتر است از متخصصین مجرب کمک بگیرید. شرکت چوب و چکش به عنوان شرکت طراح و سازنده انواع آلاچیق روف گاردن در قزوین و تهران همواره پاسخگو مشتریان عزیز در امر مشاوره، طراحی و اجرای انواع آلاچیق و پرگولای روف گاردن می باشد. در صورت نیاز به مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *