روف گاردن ارزان در نگاه اول به عنوان یک تناقض به حساب می آید. زیرا یکی از ویژگی های اصلی روف گاردن ایجاد حس لاکچری بودن به فضای ساختمان و افرادی که در آن زندگی می کند است. ولی اگر به صورت کلی به این موضوع نگاه کنیم باغ بام می تواند در وهله اول نشان دهنده دوستی با طبیعت، استفاده هر چه بیشتر فضا به صورت فضای سبز است. از این رو در این مقاله سعی شده است راهکار های طراحی روف گاردن ارزان را به شما نشان دهیم تا از این طریق بتوانید با متد های ساده صاحب یک روف گاردن زیبا شوید.

طراحی سه بعدی روف گاردن ارزان

روف گاردن ارزان چیست؟

به منظور پاسخ به این سوال بهتر است به این موضوع بپردازیم که ملاک اصلی برای ارزان بودن یا گران بودن روف گاردن را چگونه می توان تعیین نمود. ملاک اصلی بام سبز ارزان یا گران را می توان بر اساس توانایی اشخاص برای ساخت و تعیین بودجه آن ها مشخص نمود. زیر کیفیت محصولات و متراژ روف گاردن تاثیر زیادی بر روی قیمت آن دارد.

در حالت کلی ساخت یک روف گاردن ارزان را می توان به مجموعه ای از کارها اتلاق نمود که با انجام دادن آن می توان هزینه ساخت روف گاردن را کمتر نماید. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم ولی در حالت کلی می توان با کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه این هزینه ها را به حداقل رسوند. از این رو شرکت چوب چکش سازنده انواع روف گاردن ارزان در قزوین می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

دلیل داشتن روف گاردن

روف گاردن همانطور که قبلا هم گفته شد دارای مزایای بیشماری می باشد. باغ بام می تواند باعث ایجاد نشاط و افزایش روحیه شود. همچنین با ایجاد محیط های بازی باعث سرگرمی، کانونی گرم برای ضیافت و دور هم جمع شدن و همچنین موارد زیست محیطی شود. در مجموع می توان گفت با پرداخت هزینه اولیه می توان محیطی فراهم نمود که در این شرایط زندگی امروزی و پر استرس محیطی سرشار از آرامش بوجود آورد. ایجاد یک عایق حرارتی بر روی سقف از دیگر مزیت های آن است.

هزینه روف گاردن 

در حالت کلی هزینه اجرای یک روف گاردن را می توان به چندین بخش سر شکن نمود. بخشی از هزینه بابت تهیه لوازم موجود بر روی روف گاردن می باشد. بخشی از آن جهت طراحی، زیر سازی و ساخت روف گاردن و تجهیزات و متریال بکار رفته در روف گاردن است.

هزینه دیگر به منظور تهیه گل و گیاهان و نگه داری از گیاهان می باشد. در نهایت بخشی از بودجه نیز جهت لاکچری نمودن و اضافه کردن مبلمان روف گاردن بر اساس سلیقه افراد می باشد. همچنین از سری هزینه های عملیاتی هزینه نگه داری روف گاردن با دانستن و بخش بندی این هزینه ها می توان به صورت هماهنگ از آن کم نموده و باعث کاهش هزینه برای روف گاردن ارزان شد.

استفاده از دیوار سبز برای کاهش متراژ روف گاردن ارزان

نحوه کاهش هزینه جهت روف گاردن ارزان

با توجه به دانستن موارد هزینه بر برای ساخت روف گارن ارزان، می توان با بررسی و تقلیل موارد آن به کاهش هزینه و داشتن روف گاردن کمک نمود. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

مشورت با متخصصین

یکی از بهترین راه های کاهش قیمت ها مشورت با متخصصین ساخت روف گاردن ارزان می باشد. زیرا این افراد با توجه به سابقه و تجربه بالایی که دارند می توانند طراحی روف گاردن را به نحوی انجام دهند که هزینه های به صورت چشمگیری کاهش یابد.

کاهش متراژ روف گاردن

هزینه ساخت روف گاردن ارزان بر اساس متراژ آن تعیین می شود. لذا در مرحل اول می توان با کاهش متراژ روف گاردن و ساخت روف گاردن کوچک باعث کاهش هزینه ها شد. در این حالت نیاز نیست که تمام سطح بام را تبدیل به روف گاردن نمایید و با محدود کردن سطح آن می توان یک روف گاردن ارزان ایجاد نمود. همچنین به منظور محصور نمودن و جلوگیری از ایجاد جلوه بد در روف گاردن می توان از دیوار سبز و یا دیوار ترموود متحرک، پرچین و یا دیوارپوش گیاهی برای محدود نمودن استفاده نمود. همچنین بسته به استفاده از روف گاردن متمرکز یا روف گاردن گسترده این موارد می تواند طراحی شود.

استفاده از دیوار ترموود متحرک در روف گاردن ارزان

استفاده از فلاور باکس 

فلاور باکس در روف گاردن ارزان می تواند به دو صورت باعث کاهش هزینه ها شود. در مرحله اول می تواند ایزولاسیون زمین در برابر ریشه را به دلیل قرار گرفتن ریشه در باکس ها کاهش دهد. از این رو فقط می توان با عایق نمودن زمین نسبت به رطوبت باعث کاهش هزینه ها شد. همچنین فلاور باکس ها را می توان با طرح های خلاقانه استفاده نموده که نیاز به استفاده کمتری از گل و گیاه بدون مصنوعی نمودن محیط شد. یعنی فلاور باکس ها را طوری چینش نمود که از تعداد کمتری گل و گیاه نسبت به کاشت معمولی استفاده نموده و از قیمت آن ها کاسته شود.

همچنین فلاور باکس به دلیل محدود نمودن فضای کمتر می تواند حس کوچک بودن فضا را که به دلیل مورد بالا یعنی کاهش متراژ زمین اعمال نمودیم را بر طرف نماید.

استفاده از فلاور باکس در روف گاردن ارزان

استفاده از آبیاری سنتی در روف گاردن ارزان

با توجه به کاهش متراژ زمین و همچنین استفاده از فلاور باکس در محیط روف گاردن می توان به جای استفاده از آبیاری هوشمند از آبیاری دستی و سنتی به عنوان سیستم آبیاری استفاده نمود.در این روش با کاهش هزینه های مربوط به تاسیسات می توان باعث کاهش هزینه های ساخت روف گاردن ارزان شد.

استفاده از وسایل بازیافتی

به منظور کاهش هزینه ها و همچنین دوستدار محیط زیست بودن می توان با استفاده از لوازم بازیافتی، برخی از تجهیزات و وسائل مورد نیاز روف گاردن را تامین نمود و با این کار به نوعی ساختمان سبز داشت. به عنوان مثال می توان از این لوازم برای ساخت فلاور باکس های خلاقانه استفاده نمود. این روش علاوه بر ایجاد حس خلاقیت در افراد می تواند یک روف گاردن منحصر بفرد با اثراتی از خلاقیت شما را بوجود آورد. در این حالت به گونه ای امضای هنری شما بر روی روف گاردن قرار می گیرد.

نمایی از یک روف گاردن ارزان

استفاده از لوازم دست دوم در روف گاردن رزان

یکی از هزینه بر ترین بخش های یک روف گاردن، تهیه مبلمان و تجهیزاتی مثل باربیکیو ، گرمکن فضای باز، چتر روف گاردن و… می باشد. این لوازم را در وهله اول می توان از لوازم دست دوم موجود در خانه استفاده نمود و اگر در دسترس نمی باشد می توان از سمساری ها آن ها را تهیه نمود که باعث کاهش هزینه به منظور تهیه آن ها شد. همچنین با توجه به دست دوم بودن آن ها قرار گیری آن ها در محیط های بیرونی نمیتواند باعث کاهش هزینه زیاد در آن ها شده و به دلیل اران بودن آن ها می توان در دوره های مختلف آن ها را تعویض نموده و تنوع در روف گاردن ارزان ایجاد نمود.

استفاده از خاک دست ساز 

یکی از مواردی که باعث افزایش هزینه های روف گاردن می شود استفاده از خاک های از پیش آماده شده می باشد. از این رو می توان این ترکیب را که شامل کود و خاک، کمپوست می باشد را بر اساس نوع گیاه و همچنین مشورت با متخصصین خود فرد ایجاد نموده و از آن استفاده نماید.

مراحل اجرا روف گاردن ارزان

موارد ذکر شده در قسمت قبل می تاوند باعث کاهش هزینه های جاری و بودجه اختصاص داده شده برای روف گاردن شود. همچنین به منظور اجرا این موارد می توان از روش زیر برای اجرای یک روف گاردن ارزان استفاده نمود.

  1. انتخاب فضا و تعیین متراژ مورد نیاز روف گاردن
  2. تعیین موارد استفاده از روف گاردن به منظور شخصی سازی آن
  3. ترسیم اولیه از روف گاردن و مشورت با افراد با تجربه و مشاور
  4. لیست نمودن لوازم و تجهیزات مورد نیاز
  5. برآورد قیمت لوازم
  6. حذف لوازم غیر ضروری یا جایگزینی با موارد ارزان تر
  7. استفاده از روش های خلاقانه برای ساخت لوازمی که میتوان خود فرد بسازد
  8. خرید گیاه
  9. اجرای زیرساخت با مشاوره افراد ذی الصلاح
  10. تکمیل نمودن روف گاردن ارزان با استفاده از لوازم دست دوم

کاور روف گاردن ارزان شرکت چوب و چکش

10 پاسخ

تعقیب

  1. […] استفاده نموده تا از هزینه های ساخت روف گاردن کاسته و یک روف گاردن ارزان یا روف گاردن کوچک را بوجود […]

  2. […] میگیرند. در واقع این سبک از روف گاردن به منظور ایجاد یک روف گاردن ساده و ارازن با حداقل امکانات شامل چمن نمودن بام و ایجاد مسیر هایی […]

  3. […] می باشد. در این حالت ها می توان انواع روف گاردن شامل روف گاردن ارزان و روف گاردن کوچک بوجود […]

  4. […] گاردن ها می توانید به انواع مقالات روف گاردن ها شامل روف گاردن ارزان، روف گاردن کوچک، روف گاردن گسترده، روف گاردن متمرکز و […]

  5. […] هوم گاردن، روف گاردن، باغ ژاپنی، روف گاردن ژاپنی، ساخت روف گاردن ارزان و در بعضی موارد به عنوان ستون در سان روم گاردن ها رایج […]

  6. […] بیشتری به آن بخش داده شود. همچنین در صورت استفاده از روف گاردن های ارزان می تاون با استفاده از نورپردازی مناسب به آن جلوه […]

  7. […] را رعایت نمایید. از این رو موارد مورد نیاز برای ساخت یک روف گاردن ارزان را در بخشی یا همین نام مورد بررسی قرار داده […]

  8. […] روف گاردن مدولار، روف گاردن ترکیبی و روف گاردن کوچک، روف گاردن ارزان، روف گاردن گسترده یکی از ساده ترین و سبک ترین روف گاردن […]

  9. […] گاردن مدولار و روف گاردن کوچک نیز وجود دارد که از نوع روف گاردن های ارزان محسوب می شود. همچنین برآورد قیمت روف گاردن ژاپنی در بخش […]

  10. […] و چه کوچک را با هزینه کم به روف گاردن تبدیل نموده و یک روف گاردن ارزان تولید […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *