طراحی باغ رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا میل به بودن در طبیعت و وقت گذراندن در آن یکی از رفتار های اجتناب ناپذیر انسان است.

امروزه رستوران ها تنها محلی برای خوردن غذا به حساب نمی آیند و طراحی آن ها نیز  یکی از مسائل مهمی است که باید به آن پرداخت؛ دکوراسیون داخلی یکی از تاثیرگذارترین اجزای هر محیطی است، زیرا اولین چیزی است که به چشم ما می آید. طراحی باغ رستوران ها به همین دلیل صورت گرفته تا به دور از هر نوع محیط شهری، فضایی طبیعی برای انسان ایجاد کنند، و از راهکار هایی است که موجب می شود خستگی ساعت ها کار در محیط های خشک و خسته کننده بدر شود.

طراحی باغ رستوران

یکی از مهمترین اقداماتی که در طراحی باغ رستوران باید به آن پرداخت انتخاب سبک است؛ به این منظور که می خواهید حال و هوای رستوران شما به چه شکل باشد. بعد از آن دیزاین و منویی که ارائه می دهید باید با سبک انتخابی هماهنگی داشته باشد. نکته مهمی که وجود دارد هارمونی است به این منظور که تمامی المان های موجود در طراحی باید با هم هماهنگی داشته و یا بهم مرتبط باشند.

انواع سبک های طراحی باغ رستوران

معمولا رستوران ها در سه سبک کلی زیر طراحی می شوند و اکثرا هرکدام از سبک ها دارای فضای باز و سرپوشیده هستند :

سنتی

کلاسیک

مدرن

سبک سنتی در طراحی باغ رستوران

رستوران سنتی، سبکی است که بیشتر ایرانیان به آن علاقه منداند زیرا آن را با تمدن و فرهنگ ایرانی می آمیزند.

تمام آیتم ها بصورت محلی و سنتی انتخاب می شوند و فضایی صمیمی ایجاد می کنند. در این رستوران ها از رنگ های شاد و نشاط بخش استفاده می شود این در حالی است که المان سنتی دست نخورده باقی می ماند. معماری سنتی ایران بیشترین چیزی است که در طراحی باغ رستوران سنتی به چشم می خورد.

این سبک از رستوران بیشتر در مناطق گردشگری وجود دارد که آثار باستانی دارند و توریست پذیرند و اکثرا با صنایع دستی مخصوص به آن شهر تزئین می شوند، از موسیقی محلی آن منطقه استفاده می شود و کارکنان لباس سنتی به تن دارند.

معمولا از ظروف سفالی استفاده می کنند، و برای نشستن از تخت (مبلمان و میز و صندلی کمتر در آن وجود دارد).

سبک کلاسیک طراحی باغ رستوران

رستوران کلاسیک از دو سبک دیگر شکوهمند تر و پر زرق و برق تر است، از تزئینات زیاد بهم مرتبط برخوردار است و از موسیقی های آرام و بی کلام بهره مند است.

لباس کارکنان عموما رسمی و با تمی مشترک است. وجود تابلوها و گلدان های بزرگ در گوشه های مختلف رستوران و معماری خاص آن بسیار قابل توجه است و بیشتر مواقع برای دیزاین و طراحی باغ رستوران مدرن از رنگ های تیره استفاده می شود.

شمع و لوستر از آیتم های مهمی هستند که در طراحی این سبک دخیل اند.

سبک مدرن

رستوران مدرن در عین سادگی بسیار جذاب است. در این سبک طبیعت نقش اصلی را ایفا می کند و رنگ های مورد استفاده در آن به طبیعت نزدیک اند (غالبا آجری، قهوه ای و خاکستری ).

فضای باز این سبک شامل درختان بلند و نهر آب و گیاهان مدرن و هر اشلی است که یادآور طبیعت باشد.

طراحی فضای داخلی به گونه ای است که در آن از نور ملایم، مبلمان ساده و چوبی و نمای شیشه ای استفاده می کنند تا فضای باز هم قابل دید باشد.

در طراحی باغ رستوران مدرن میتوان از روف گاردن و تراس گاردن مدرن هم استفاده کرد.

هزینه طراحی باغ رستوران

برای تعیین هزینه  باغ رستوران نیاز به برنامه ریزی درست و هدف گذاری دقیق دارید، ابتدا اینکه چه سبکی و با متریالی دوست دارید(کیفیت متریال در برآورد هزینه مهم است)، دیزاین و منوی انتخابی، وجود پارکینگ، تعدا نفرات کارکنان، وجود کافی شاپ علاوه بر رستوران، استفاده از موسیقی و… همگی نقش مهمی در تعیین هزینه ایفا می کنند و نمیتوان گفت کدام سبک ارزان و کدام سبک گران تر است.

المان های قابل استفاده در طراحی باغ رستوران:

سقف متحرک

به دو صورت برقی و دستی موجود است. مقاوم در برابر شرایط آب وهوایی، بسیار سبک و نور را از خود عبود می دهد.(بهتر است پارچه ای نباشد)

آبنما

المانی از طبیعت، بسیار جذاب و تداعی کننده آرامش است. در طراحی باغ رستوران از آبنما زیاد استفاده می شود ودر سبک های مختلف قابل اجراست که می توان با استفاده از نورپردازی زیبایی بصری آن را دو چندان کرد.

آلاچیق

به صورت گرد و مربع قابل طراحی است، سر پوشیده است، از جنس فلز و چوب می سازند و فضایی صمیمی ایجاد میکند.

پرگولا

شبیه به آلاچیق ولی نیمه باز است، نقش سایه بان را دارد و برای دکوراسیون خارجی بسیار مناسب است.

میز و صندلی

بسته به طراحی می توان از متریال چوب استفاده کرد که احساس صمیمیت بیشتری القا کند.

تخت

در طراحی باغ رستوران های سنتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و کاربردی شبیه به آلاچیق دارد.

ایوان در طراحی باغ رستوران

به منظورگسترش فضای داخلی و انسجام بین فضای داخلی و خارجی و مانند سایه بان عمل میکند.

دیزاین خاص

با استفاده از گل و گیاه (انواع دیوار سبز)، آبنما به طراحی دلخواه، روف و تراس گاردن، مجسمه، تابلوهای هنری، صنایع دستی، انواع شمع و لوستر های خاص می توان دکوراسیونی مطابق با هرسبک رستوران داشت و با انتخاب درست موسیقی، رنگ و نورپردازی متفاوت طراحی را یونیک و منحصر به فرد کرد.

کلام آخر در زمینه باغ رستوران

شرکت چوب چکش در طراحی و اجرای هر سه سبک طراحی باغ رستوران این امکان را برای شما فراهم می آورد که طراحی دلخواه و منحصر به فرد داشته باشید و از رستورانی شیک و در دل طبیعت لذت ببرید

برای اطلاعات ببیشتر با ما تماس بگیرید و یا پیج ما را دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *