روف گاردن Roof Garden که در اصطلاح به آن بام سبز یا باغ بام نیز می گویند که از بخش ها و انواع مختلفی تشکیل شده است.

استفاده از روف گاردن دارای مزایای زیادی می باشد که می تواند بر اساس نوع نیاز و موارد مشابه آن باعث ایجاد حسی خاص و نزدیکی به طبیعت شود. از این رو در زندگی امروزی استفاده از روش هایی مانند روف گاردن می تواند ساکنین یک خانه را در شرایط ارتباط با محیط طبیعی همراه با ایجاد حس نشاط و سر زندگی، نگه دارد.

در این مقاله سعی شده است در ابتدا مفاهیم اولیه و سپس روش های طراحی، محاسبه وزن و اجرای روف گاردن را بیان نماییم.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن از رو واژه انگلیسی روف به معنای بام و گاردن به معنای باغ ساخته شده، از این رو در زبان فارسی معادل باغ بام را برای آن در نظر می گیرند.

در حالت کلی روف گاردن به مجموعه ای از امکانات و تجهیزات بکار رفته بر روی سقف یا بام گفته می شود که در جهت ایجاد سرسبزی، یک باغ کوچک و محیطی برای استراحت و سرگرمی ساکنان ساختمان استفاده شود.

دلیل اصلی ایجاد باغ بام نبود فضای کافی برای ساخت یک هوم گاردن در حیاط است. از این رو طراحان معماری سبز با در نظر گرفتن نیاز انسان ها به نزدیکی به طبیعت، این امکان را بر روی سقف ساختمان ها در نظر گرفتند. از این رو با اینکار علاوه بر استفاده از فضای مرده بر روی بام، باعث ایجاد یک محیط سرسبز که کمک کننده به محیط زیست نیز می باشند، نمودند.

تعاریف گوناگونی برای بام سبز ارائه شده که بر اساس انواع روف گاردن و محل بکار رفته در آن ممکن است این تعاریف گوناگون باشند. ولی در حالت کلی می توان استفاده از المان های فضای سبز همراه با امکانات تفریحی (بر اساس نوع نیاز ساکنان) از موارد سازنده روف گاردن باشد. از این رو میتوان گفت باغ بام به مجموعه ای سرسبز و طبیعی برای ایجاد حس نشاط، تفریح و استراحت بر روی بام منازل گفته می شود.

مزایای روف گاردن

روف گاردن ها دارای مزایای بیشماری می باشند. این مزایا می تواند در راستای موارد زیست محیطی و یا در راستای ایجاد حس نشاط و سرگرمی باشد. در حالت کلی میتوان مزایای باغ بام ها را به صورت زیر تعریف نمود.

  • ایجاد محیطی سبز و نزدیکی انسان ها به طبیعت
  • وجود لایه های مختلف باعث ایجاد عایق صوتی و عایق حرارتی می شود.
  • مصون نگه داشتن بام از رطوبت و آب که باعث افزایش عمر سقف می شود.
  • کاهش آلودگی های زیست محیطی به دلیل وجود گیاهان
  • افزایش تولید اکسیژن به واسطه حضور گل و گیاه
  • ایجاد یک ساختمان سبز با مدیریت آب باران و استفاده از آبیاری هوشمند.
  • ایجاد یک محیط لاکچری بر اساس سلیقه ساکنان و افزایش بهای ملک
  • ایجاد یک محیط برای دورهمی و ایجاد سرگرمی برای افراد
  • الزام به قرار گیری افراد در فضای باز و استفاده از نور و هوای طبیعی

نمایی از یک روف گاردن زیبا و خاص شرکت چوب و چکش

انواع روف گاردن

روف گاردن ها مانند دیگر موارد در ساختمان سازی دارای انواع مختلف می باشد. بام سبز را می توان بر اساس نوع تجهیزات بکار رفته، ابعاد و دیگر موارد دسته بندی نمود. در حالت کلی جامع ترین دسته بندی برای باغ بام ها شامل موارد زیر می باشد که هر کدام را به صورت مجزا نیز بررسی می نماییم.

  • باغ بام متمرکز
  • باغ بام گسترده
  • باغ بام مدولار
  • باغ بام ژاپنی
  • باغ بام کوچک

باغ بام متمرکز

عمومی ترین نوع بام سبز می باشد که معمولا افراد با شنیدن نام روف گاردن این سبک از آن را به یاد می آورند. در این حالت سطح می تواند به صورت کامل و یا مقطعی با استفاده از چمن یا کفپوش های مختلف پوشانده شده و توسط تجهیزات بکار رفته در باغ بام تزئین می شود. این روش علاوه بر مزایای زیادی که دارد دارای معایبی نیز می باشد. به دلیل تنوع در تجهیزات و نکات بسیار زیاد این نوع از بام سبز از پرداختن به جزئیات آن خود داری کرده و در مقاله ای اختصاصی بام سبز متمرکز را به صورت کامل مورد بررسی قرار میدهیم.

به منظور آشنایی بیشتر با این نوع از روف گاردن می توانید به مقاله روف گاردن متمرکز مراجعه نمایید.

روف گاردن متمرکز، روف گاردن اجرا شده در تالار شهر قزوین

تصویر طراحی مدلسازی سه بعدی از روف گاردن تالار شهری قزوین توسط شرکت چوب و چکش

روفگاردن گسترده

این نوع از باغ بام از ساده ترین موارد می باشد. در این حالت سطح پشت بام با چمن مصنوعی و یا چمن طبیعی پوشانده شده و فقط در آن مسیر هایی برای تردد در نظر گرفته می شود. این نوع از بام سبز معمولا به دلیل سبک بودن و عدم نیاز به تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته اند. از این رو می توان با صرف هزینه کم بر روی بام یک باغ بام را بوجود آورد.

این نوع از باغ بام نیز به صورت کامل در مقاله روف گاردن گسترده بیان و به صورت کامل مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. لذا جهت آشنایی بیشتر با این نوع از باغ بام می توانید به بخش ذکر شده مراجعه نمایید.

روف گاردن گسترده

بام سبز مدولار

تفاوت این نوع از باغ بام با دیگر موارد بر اساس نوع اجرای آن می باشد. در این حالت باغ بام مدولار را ابتدا طراحی و در محل دیگری آماده نموده و سپس به صورت ماژول های از پیش ساخته شده به محل نصب منتقل شده و در محل های مورد نظر خود نصب می شوند. این روش نیز مانند دیگر موارد دارای مزایا و معایبی می باشد که به صورت کامل در مقاله روف گاردن مدولار مورد بررسی قرار گرفته است.

روف گاردن مدولار

روف گاردن ژاپنی

باغ بام ژاپنی یکی دیگر از انواع روفگاردن می باشد که از فرهنگ ژاپن خصوصا از باغ ژاپنی الهام گرفته شده است. این نوع از باغ بام دارای المان های طبیعی بیشمار بوده و از آب و سنگ به وفور در آن استفاده می شود. همچنین به دلیل استفاده از رنگ های زیبا و همچنین چوب و ترموود در ساخت آن مانند یک تابلو نقاشی می باشد و با وجود صدای آب محیطی مناسب برای مدیتیشن و ذن می باشد.

روف گاردن ژاپنی از المان های زیادی تشکیل شده است که به منظور آشنایی با آن ها می توانید به مقاله ای با همین عنوان مراجعه نمایید.

روف گاردن ژاپنی

بام سبز کوچک

شاید در بعضی موارد این نوع از باغ بام را در دسته بندی قرار ندهند. ولی به دلیل اهمیت بالای این نوع از بام سبز در نظر گرفتن آن به عنوان یکی از انواع حائز اهمیت است. بام سبز کوچک می تواند از نوع گسترده یا متمرکز باشد. دلیل اصلی استفاده از باغ بام کوچک، کاهش هزینه و یا برطرف نمودن مشکل کمبود جا باشد. از این رو در معماری نوین باغ بام کوچک بسیار با اهمیت بوده و توجه زیادی را به خود جلب کرده است. به منظور آشنایی کامل با این نوع از باغ بام می توانید به بخش روف گاردن کوچک مراجعه نموده و با روش طرحی و دیگر موارد آن آشنا شوید.

طراحی روف گاردن

برای طراحی بام سبز موارد زیادی از جمله: استحکام ساختمان و بام، تقسیم بار ساختمان، محل تاسیسات کنونی مانند آنتن، کولر، بررسی زهکشی در بام ساختمان، وزن باغ بام و… باید مورد بررسی قرار بگیرد تا در حین اجرا یا پس از آن مشکلی برای بام یا ساختمان ایجاد نشود. طراحی ساختمان در حالت کلی از دو بخش تشکیل شده است. در بخش اول مسائل فنی مانند محاسبه وزن ساختمان، زهکشی و دیگر موارد می باشد. در مرحله بعد نحوه قرارگیری تجهیزات و دکوراسیون باغ بام از موارد طراحی آن می باشد.

طراح باغ بام بسیار پیچیده می باشد و باید توسط افراد مجرب و مختصص انجام شود. به منظور آشنایی با این روش می توانید به مقاله نحوه طراحی روف گاردن مراجعه نمایید.

وزن روف گاردن

یکی از موارد مهم در زمینه ساخت باغ بام محاسبه وزن روف گاردن می باشد. این کار در زمان ساخت باید توسط مختصصین انجام شود. ولی در حالت کلی در صورت نیاز شما روش ها و راهکار هایی در مقاله نحوه محاسبه وزن روف گاردن قرار داده ایم که می توانید از آن در محاسبات اولیه مربوط به طراحی استفاده نمایید.

نحوه اجرای روف گاردن

با توجه به اینکه آب باران یا آبهای اضافی ناشی از آبیاری قطره ای به صورت مسقیم بر روی کف جاری و از طریق درین و کف شور ها به سمت خارج از بام هدایت می شود، در نتیجه یکی از مهمترین نکته ها و عوامل تخریب روف گاردن در این روش آب بندی نبودن سقف می باشد. در اجرای کف سازی، پوکه ریزی و شیب بندی با توجه به محل قرارگیری کف شورها به صورت بهینه، به گونه ای که کمترین وزن به سقف محتمل شود بسیار مهم است. پس از آن زهکشی و شبکه بندی برای هدایت آب باران و آب باغچه ها انجام میشود و روی زهکش ها از فیلتر خاک و لایه های محافظتی مثل ژئوتکستایل و آب بند کننده ژئوممبران که دارای ویژگی های ، الاستیک، سازگار با محیط زیست، مقاوم در برابر ریشه ها می باشد پوشش داده می شود.

مدل سازی سه بعدی روف گاردن

یکی از مراحل مهم اجرای بام سبز، زیرسازی یا ایجاد بستر بام سبز می باشد که بام را از نظر رطوبت عایق می کند. پس از اجرای زیرسازی حتما باید تست آب در طی 2 یا 3 روز انجام شود تا از عایق بودن بام، اطمینان حاصل شود. برای کف سازی روف گاردن می توان از ترموود یا وودپلاست، شن و قلوه سنگ تزئینی و چمن مصنوعی استفاده کرد. هرچه میزان و سطح این کف‌ ها بیشتر باشد هزینه هم بیشتر می شود.

هزینه روف گاردن

هزینه اجرای روف گاردن  یا قیمت باغ بام بسته به نوع، طبقه، محل پروژه و همچنین نوع گیاهان مورد استفاده، تعداد گلدانها و فلاورباکس ها، تجهیزات، نوع کف و در کل المانها و کیفیت آنها متفاوت است. شرکت چوب و چکش این گونه پروژه ها را با هر قیمتی، با توجه به سلیقه مشتری و متریالهای درخواستی، طراحی و اجرا می کند. ولی توصیه و تجربه ما به مشتریان این است که به دنبال اجرای ارزان یا خیلی ارزان نباشند.

به منظور محاسبه هزینه روف گاردن میتوانید به مقاله نحوه محاسبه هزینه روف گاردن مراجعه نمایید.

روف گاردن ارزان

همانطور که گفته شد باغ بام دارای هزینه های گوناگون برای طراحی و اجرا می باشد. در بعضی موارد می توان با صرف نظر از بخشی از لوازم و تجهیزات و یا راهکارهای مناسب باعث کاهش هزینه ها و ساخت یک روفگاردن ارزان شد. برای این کار باید موارد گوناگونی را رعایت نمایید. از این رو موارد مورد نیاز برای ساخت یک روف گاردن ارزان را در بخشی یا همین نام مورد بررسی قرار داده ایم.

تجهیزات بکار رفته در روف گاردن

روف گاردن ها از بخش ها و تجهیزات متفاتی تشکیل شده اند. بررسی هر کدام از آن ها می تواند شما را با مفهوم روفگاردن، نحوه طراحی و اجرای آن اشنا نماید. در حالت کلی تجهیزات بکار رفته در باغ بام را میتوان در سه بخش لایه های مختلف روف گاردن که خو نوعی از تجهیزات بام سبز بوده، گیاهان مورد استفاده و مبلمان روف گاردن دانست که هر کام را مورد بررسی قرار میدهیم.

لایه های مختلف بام سبز

معمولا در هنگام ورود به روف گاردن چمن و گیاهان قرار گرفته بر روی زمینه به چشم می آید. در صورتی که این چمن ها خودشان بر روی لایه های مختلفی از متریال ها قرار گرفته اند. این موارد شامل عایق مقاوم در برابر آب که بر روی بام قرار میگیرد، پس از آن لایه ضد ریشه بوده که در مقابل نفوذ ریشه به لایه پایین تر و آسیب رساندن به آن مقاومت می نماید. سپس لایه زهکشی که برای جمع آوری آب باران و آب های جمع شده بر روی روف گاردن است.

لایه های مختلف روف گاردن

لایه بعدی لایه فیلتر خاک می باشد که برای جلوگیری از نفوذ خاک به لایه زهکشی و آسیب رساندن به آن بکار می رود. پس از آن لایه پوشش گیاهی شامل خاک و گیاهان می باشد که همان لایه ای است که بر روی سطح باغ بام دیده می شود. لایه بندی بر اساس نوع متریال و دیگر موارد انوع مختلفی دارد که می توانید آن ها را در بخش تجهیزات بکار رفته در روف گاردن بررسی نمایید.

گیاهان مناسب روف گاردن

یکی از مهم ترین بخش ها در هر باغ بام گیاهان مورد استفاده در آن می باشد. گیاهان روف گاردن در وهله اول باید دارای ریشه های کوتاه باشند. از این رو استفاده از گیاهانی با ریشه های رونده اصلا مناسب نمی باشد. همچنین این گیاهان در فضای باز و در معرض مسقیم افتاب هستند از این رو بسیار مهم است که از گیاهانی که مقاومت بالا دارند استفاده شود. از ان رو می توان گیاهان مورد استفاده را به صورت گیاهان پوششی شامل ناز ژاپنی، یال اسبی، لیزوماکیا، گیاهان معطر مانند یاس هلندی، رزماری، برگ بو و مواردی از این دست باشد.

نیمکت سبز مخصوص روف گاردن توسط شرکت چوب و چکش

همچنین فضای سبز موجود بر روی بام می تواند ترکیبی از گیاهان و گلدان و حتی بوته میوه باشد. یکی از بخش های مهم در زمینه گیاهان بام سبز، نگه داری مناسب و آبیاری به موقع آن ها می باشد. از این رو می توان از آبیاری هوشمند و مکانیزه مانند آبیاری قطره ای استفاده نمود. همچنین کود دادن به موقع و استفاده از کمپوست و تعویض خاک و هرس کردن گیاهان از نکته های مهم برای حفظ و نگهداری گیاهان به حساب می آید که مستلزم ویزیت ماهیانه توسط کارشناس می باشد. گروه تخصصی چوب و چکش با وجود تیم کارشناسی با افراد مجرب مسئولیت نگهداری از گل و گیاهان محوطه و بام سبز، دیوار سبز شما را به عهده میگیرد.

مبلمان روف گاردن

در اصطلاح کلی به تمام مواردی که بر روی باغ بام متمرکز استفاده می شود مبلمان روف گاردن اتلاق می شود. از این رو می توان انواع فلاورباکس، آلاچیق و پرگولا، چتر روف گاردن، باربیکیو، گرمکن فضای باز، مه پاش، مبلمان و صندلی ها و لیستی بزرگ از موارد دیگر اشاره نمود. این مبلمان باید دارای مقاومت بالا و ویژگی های منحصر به فرد خود باشند که از موارد بالا با کلیک بر روی نام هر کدام از آن ها می توانید به مقاله آن مراجعه نموده و به صورت کلی نیز در یک مقاله به انواع مبلمان روف گاردن پرداخته شده است.

مبلمان روف گاردن

نورپردازی باغ بام

یکی از عناصری که در طراحی لاکچری و زیبای روف گاردن بسیار مؤثر است نورپردازی می باشد که البته هزینه بالایی دارد. نورپردازی می تواند به دو صورت ایجا روشنایی و یا زیباسازی باشد. از این رو بر اساس نوع نیاز و کاربرد نورپردازی روش های گوناگونی برای این کار موجود است که جهت بررسی هر کدام از آن ها می توانید به مقاله نورپردازی روف گاردن مراجعه نموده و آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

کلام آخر

ساخت یک روف گاردن همواره یکی از دغدغه های اصلی معماران و طراحان ساختمان می باشد. باغ بام علاوه بر زیبایی که به سقف خانه می بخشد دارای مزایای بیشمار دیگری نیز می باشد. از این رو همواره سعی شده است که به این مورد به صورت کامل پرداخته شود. البته با توجه به وزن ایجاد شده، هزینه طراحی و اجرای بام سبز، این مورد باید توسط افراد مجرب و متخصص انجام شده تا از آسیب رسیدن به سقف و مشکلاتی از این قبیل جلوگیری شود.

شرکت چوب و چکش در این راستا همواره در جهت بهبود خدمات خود در زمینه باغ بام ها فعالیت نموده است. از این رو توانسته است خود را به یکی از شرکت های فعال و متخصص در زمینه روف گاردن در قزوین و تهران تبدیل نماید. در صورت نیاز به مشاوره در زمینه طراحی، محاسبات، برآورد هزینه و اجرای باغ بام می توانید به متخصصین این شرکت تماس گرفته و از کمک های آن ها بهره مند شوید.

57 پاسخ

تعقیب

  1. […] دسته بندی های مختلفی بر اساس روش های گوناگونی برای روف گاردن ها در نظر بگیریم. این دسته بندی ها می تواند بر اساس نوع […]

  2. […] ها، سیستم‌ ها و روش‌ های مورد استفاده در طراحی و ساخت روف گاردن گفته می ‌شود که برای جمع ‌آوری و هدایت آب به صورت موثر […]

  3. […] ای در محیط‌ های مختلفی از جمله باغ‌ ها، تراس‌ ها و روف‌گاردن‌ ها مورد استفاده قرار […]

  4. […] داشته باشند. از باغچه‌ های کوچک در پشت بام به عنوان روف گاردن یا تراس سبز تا باغچه‌ های بزرگ در پارک‌ ها و خانه‌ های […]

  5. […] به دلیل کاربرد های بیشماری که روف گاردن ها دارد از مزیت های آن ها سخن گفته شده است. ولی روف […]

  6. […] روف گاردن ها معمولا به دلیل زیبایی که در محیط پشت بام پدید می آورند، بسیار محبوب می باشند. هر چند که بام سبز دارای دارای انواع و کاربرد های گوناگون باشد ولی از یک مورد نامحسوس از مزایای موجود در باغ بام ها را نمی توان صرف نظر کرد. استفاده از روف گاردن به صورت ناخوسته و یا به صورت انتخابی می تواند در کاهش انواع آلودگی های زیست محیطی و همچنین کاهش درجه حرارت تاثیر گذار باشد. از این رو می توان از گفت که علاوه بر ویژگی های محسوس آن ها، استفاده از روف گاردن می تواند اثرات بسیار مفیدی در معماری سبز داشته باشد. به همین دلیل در این مقاله سعی نمودیم نقش روف گاردن در کاهش درجه حرارت و همچنین آلودگی هوا را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. […]

  7. […] سبز می باشند. همچنین از جعبه گلدانی دیواری بر روی روف گاردن استفاده نموده تا از هزینه های ساخت روف گاردن کاسته و یک […]

  8. […] یکی از ضروری ترین و در عین حال پنهان ترین بخش ها در یک روف گاردن می باشد. در حالت کلی این چتر ها را می توان به نوعی یک […]

  9. […] گیاهی نیز استفاده نمود. ولی از چمن های سبز طبیعی در روف گاردن، تراس گاردن، محوطه سازی استفاده می […]

  10. […] محوطه سازی و دکینگ،  دکوراسیون داخلی، نمای ساختمان، روف گاردن، کافه، رستوران و دیگر موارد استفاده می کنند. البته یکی […]

  11. […] روفگاردن زیبا و در عین حال منحصر بفرد می شود. این سبک از روف گاردن به دلیل استفاده از المان های خاص و همچنین متد های موجود […]

  12. اگر عاشق دورهمی در فضای باز هستید بخوانید. – معماری برای همه گفت:

    […] پرگولا ها زیبایی غیرقابل انکاری را در ساختار ظریف خود نشان می دهند. طراحی آن ها به منظور ایجاد جلوه ای شیک به هر محوطه، حیاط یا روفگاردن است. […]

  13. […] روی سقف روف گاردن استفاده نمود. یکی از مهم ترین انواع روف گاردن یعنی روف گاردن گسترده از دکینگ چوبی برای ایجاد زیبایی […]

  14. […] به سمت پایین سطح نما را می پوشانند. این روش در حالتی که روف گاردن بر روی سقف قرار داشته باشد خیلی موثر تر خواهد بود. زیرا […]

  15. […] می باشد. همچنین این موارد می توانند در محل های مانند روف گاردن برای فعال سازی سیستم آب یاری و … نیز مورد استفاده […]

  16. […] ساختمان استفاده شود به عنوان مثال میتوان از دیوار سبز، روف گاردن، نمای سبز و یا فنس سبز برای این منظور استفاده کرد. این […]

  17. […] پیشرفته تولید نموده و از آن برای هوم گاردن، دیوار سبز، روف گاردن، چمن طبیعی و موارد مشابه آن استفاده نمود. استفاده از […]

  18. […] در ساختمان و یا خانه می باشد استفاده از گیاهان در روف گاردن، تراس سبز، دیوار سبز و همچنین هوم گاردن باعث شده است […]

  19. […] دسته بندی می شوند. از گرمکن های فضای باز در حیاط منازل، روف گاردن به منظور مصارف خانگی و همچنین به منظور مصارف صنعتی تر […]

  20. […] آمده باشد که در شرایط کنونی و با گسترش محبوبیت در زمینه روف گاردن، روف گاردن های معروف در جهان کدام ها می باشد. این […]

  21. […] ساخت و نصب روف گاردن می باشد. به منظور آشنایی بیشتر با روف گاردن ها می توانید به انواع مقالات روف گاردن ها […]

  22. […] شد که یکی از رکن های اصلی در زیبا سازی و کاربردی نمودن روف گاردن نورپردازی صحیح روف گاردن می باشد. از این […]

  23. […] روف گاردن یکی از بخش های جدایی ناپذیر برای داشتن یک روف گاردن زیبا، کاربردی و مناسب ساختمان شما میباشد. در این حالت […]

  24. […] به مقاله باغ ژاپنی مراجعه نمایید)، می توان مفهوم این روف گاردن ها را راحت تر درک نمایید. استفاده از المان های باغ ژاپنی و […]

  25. […] حتی امروزه در محیط های خانگی و اداری در زمینه آبیاری روف گاردن، دیوار سبز و حتی هوم گاردن نیز مورد استفاده قرار می […]

  26. […] روف گاردن راهکار های لازم برای جلوگیری از آن و داشتن یک روف گاردن با عمر بالا را به شما نشان […]

  27. […] برخوردار می شود. امروزه یکی از بخش های جدایی ناپذیر در روف گاردن ها کباب پز می باشد. استفاده از کباب پز در این موارد بسته […]

  28. […] داری از روف گاردن یکی از موارد مهم در زمینه داشتن یک روف گاردن شیک و سالم می باشد. نگه داری از روف گاردن را می توان در […]

  29. […] بسیاری از موارد روف گاردن با پنت هاوس اشتباه گرفته می شود. دلیل اصلی آن قرارگیری […]

  30. […] نیز بوجود آید. در بعضی از موارد از این نوع از باغ بر روی روف گاردن نیز استفاده شده که به آن ها روف گاردن ژاپنی گفته می […]

  31. […] گاردن کوچک یا همان روف گاردن مینیمال به منظور ایجاد روف گاردن در فضاهای کوچک می باشد. در این حالت ها برای ایجاد […]

  32. اگر عاشق دورهمی در فضای باز هستید بخوانید. – معماری برای همه گفت:

    […] پرگولا ها زیبایی غیرقابل انکاری را در ساختار ظریف خود نشان می دهند. طراحی آن ها به منظور ایجاد جلوه ای شیک به هر محوطه، حیاط یا روفگاردن است. […]

  33. […] کنون در چنیدین و چند مقاله مسائل مربوط به روف گاردن و تجهیزات مورد نیاز آن را بررسی کرده ایم. در این مقاله […]

  34. […] روف گاردن در زندگی امروزی یکی از بخش های جدایی ناپذیر میباشد. مزایای روف گاردن ها به مقداری زیاد می باشد که از استبقال جمعی گسترده ای در حوامع امروزی برخوردار شده است. در میان انواع روف گاردن، کاربرد و مزایای آن ها متریال و تجهیزات روف گاردن از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا این متریال باید با ویژگی های موجود برای یک روف گاردن سازگاری داشته و مناسب محیطی مانند باغ بام باشند. در این مقاله سعی شده است با یررسی قسمت های مختلف و متریال و تجهیزات روف گاردن شما را آشنا نماییم. […]

  35. […] برای کاربرد های مختلفی مانند کاربرد زینتی بر روی روف گاردن، کنار استخر ها و یا محوطه سازی می توان استفاده کرد. […]

  36. […] خاک یکی از لایه های به کار رفته در روف گاردن به منظور جلوگیری از عبور خاک به لایه های زیرین می باشد. […]

  37. […] برخوردار می باشند. همچنین این آبنمای دیواری مناسب روف گاردن ها بوده که با تلفیق صدای آبشار و سکوت و گردش باد در ارتفاع […]

  38. […] بر روی روف گاردن ها امروزه محل هایی مانند پرگولا در نظر گرفته می شود که […]

  39. […] ذکر شده در بالا در صورتی که شلتر بر روی سقف باشد و روف گاردن بر روی سقف اجرا شده باشد اهمیت چند برابری پیدا می کند. […]

  40. […] و فضا میبخشد. این المان امروزه در محوطه سازی و همچنین روف گاردن بسیار کاربرد دارد و  فضای متفاوتی خلق می […]

  41. […] روفگاردن شامل بارهای تحمیلی از اجرای روف گاردن به ساختمان است.  ، بطور کلی بارهای وارد بر پشت بام با […]

  42. […] چمن یا شمشاد پوشانده شوند. از این فنس های معمولا بر روی روف گاردن و یا بر روی حصار خانه های ویلایی استفاده می شود. بنابر […]

  43. […] خصوصی، سقف بلند، متراژ بالا، شومینه، پنجره های بزرگ، روف گاردن اختصاصی، باغ،  فضای اداری، سالن ورزشی، سوئیت های اختصاصی می […]

  44. […] ساختمان برای عایق نمودن سقف از رطوبت به منظور ساخت روف گاردن و همچنین عایق مورد نیاز استخر ها مورد استفاده قرار […]

  45. […] در دسترس‌تر شده‌اند. ایجاد فضاهایی از قبیل تراس سبز، روفگاردن و دیوار سبز و طراحی نمای ساختمان با رویکرد معماری […]

  46. […] رستوران ، محوطه سازی ، پل سازی ، آلاچیق ، پرگولا، کفپوش روف گاردن ، کفپوش تراس و بالکن ، کفپوش عرشه و غیره نام برد و […]

  47. […] یک تناقض به حساب می آید. زیرا یکی از ویژگی های اصلی روف گاردن ایجاد حس لاکچری بودن به فضای ساختمان و افرادی که در آن […]

  48. […] می تواند به عنوان یکی از رکن های مهم در زیبا نمودن روف گاردن، پیلوت، حیاط و یا در حالت کلی محوطه سازی شود. آلاچیق ها […]

  49. […] روف گاردن یکی از مهم ترین موارد در داشتن یک روف گاردن جذاب و کاربردی می باشد. این طراحی شامل اصولی می باشد که […]

  50. […] گاردن متمرکز یکی دیگر از انواع روف گاردن های مورد استفاده می باشد. در این نوع روف گاردن معمولا […]

  51. […] مورد استفاده قرار میگیرد. این سبک آبیاری مناسب باغ ها، روف گاردن، دیوار سبز، تراس گاردن و محوطه ساختمان ها می باشد. از […]

  52. […] جزء جدایی ناپذیری از ساختمان ها می باشند. در بین انواع روف گاردن شامل روف گاردن های گسترده، روف گاردن متمرکز، روف گاردن […]

  53. […] رنگ های مصنوعی نماید. همچنین از نماد های مثل دیوار سبز، روف گاردن و دیگر موارد نیز در طراحی استفاده می […]

  54. […] پرگولا یک راه عالی برای تبدیل بخشی از فضای حیاط  یا روفگاردن به یک مرکز پاتوق مرکزی […]

  55. […] است، باربیکیو یکی از عناصر کاربردی در فضای تراس سبز و روف گاردن می باشد. قسمتی از فضای تراس گاردن خانه خود را به عنوان […]

  56. […] چکش و تیم طراحی و اجرایی آن، محیط داخلی و نمای ساختمان، روف گاردن، تراس گاردن، محوطه سازی شما را به زیباترین شکل و با […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *