برخی از ایده های خلاقانه دیوار سبز شامل باغ‌ های عمودی گیاهی، آثار هنری زنده و حتی بام‌ سبز می باشند. دیوار سبز روشی جذاب برای گنجاندن طبیعت زنده در خانه یا محل کار شما هستند. آنها از گیاهان و دیگر فضاهای سبز تشکیل شده اند، که می توانند برای ایجاد یک بک گراند زیبا و طبیعی استفاده شوند. دیوارهای سبز را می توان در داخل یا خارج از منزل نصب کرد و در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. آنها مزایای تصفیه هوا و عایق صدا را ارائه می دهند و در عین حال زیبایی منحصر به فردی را به محیط اضافه می کنند.

طراحی و اجرای ماس وال کاور

دیوار سبز چیست؟

دیوار های سبز (گرین وال) که به عنوان دیوارهای زنده یا باغ های عمودی نیز شناخته می شوند، همانطور که از نامشان پیداست نوعی روش محوطه سازی هستند که پوشیده شده از دیواری با پوشش گیاهی اند، در واقع سازه هایی هستند که انواع مختلفی از گیاهان به آنها متصل شده است و در دو دسته دیوار سبز طبیعی و دیوار سبز مصنوعی طبقه بندی می شوند. همچنین در محیط‌های خانگی و شهری قابل نصب اند. سبزه ها اغلب در محیط رشد تشکیل شده از خاک، سنگ و آب کاشته می شوند. از آنجایی که دیوارهای سبز طبیعی دارای گیاهان زنده هستند، معمولاً دارای سیستم های آبیاری داخلی هستند. با ایده های خلاقانه دیوار سبز می توانید دیواری منحصر به فردی ایجاد کنید.

پوشاندن فضای خالی با گرین وال

مزایای دیوار سبز در یک نگاه

قطعات چشم نواز می توانند تأثیر زیادی در تزئین یک محیط شهری ساخته شده از بتن و آجر بگذارند، بنابراین داشتن دیوار سبز می تواند ترفندی مناسب برای زیبا سازی این محیط ها باشد.

در ادامه با برخی از مزایا و کارکرد گرین وال آشنا می شویم:

المان بصری گیرا

عایق صوتی

بهبود وضعیت شهری و خانگی

بهبود سلامت روان و کمک کننده به شادابی و سر زندگی انسان

کاهش دما و گرمای محیطی

کاهش آلودگی، تصفیه هوای محیط

کاهش استرس و اضطراب و بهبود خستگی در فرد

افزایش تولید گاز اکسیژن

افزایش ارزش مادی ملک

تولید هوای خنک به دلیل سیستم آبیاری موجود

ایده ای خلاقانه دیوار سبز برای نگهداری انواعی از گیاهان

تنوع در طراحی گیاه به طور منحصر به فرد

به دلیل جای کمی که اشغال می کند می توان در محیط هایی با متراژ پایین هم انواعی از گل و گیاه را نصب کرد.

اجرای دیوار سبز با ابعاد دلخواه

چه گیاهانی برای دیوار سبز مناسب هستند؟

از گیاهان مختلفی برای گرین وال می توان استفاده کرد اما نکته قابل توجه این است که علاوه بر هزینه و زیبایی از گیاهانی استفاده شود که از مقاومت بالایی برخوردار، و گیاهان مناسبی برای حصار کشی باشند.

ایده خلاقانه دیوار سبز

در مقاله های بعدی در مورد بهترین گیاه برای دیوار سبز و رفتارهایشان بیشتر می پردازیم و هر کدام را به صورت جدا بررسی می کنیم، اما در اینجا فقط با اسامی آنها آشنا می شویم که برای ساخت دیوار سبز مناسب هستند:

  • گیاه پتوس
  • گیاه شامادورا
  • گیاه شفرلا
  • گیاه پاپیتال
  • گیاه پیرومیا
  • آگلونما ( در دو رنگ سفید و سبز)
  • بنت ققنوس
  • دیوار سبز سرخس
  • دیوار سبز خزه ای (ماس وال)
  • دیوار سبز آنتوریوم

چند نوع دیوار سبز وجود دارد؟

از نظر گیاه گرین وال به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم و از نظر عملکرد و نوع متریال به دسته بندی زیر تقسیم می شود:

دیوار سبز مدولارمناسب برای فضای داخلی و خارجی، دارای پنلی با انعطاف پذیری بالا، طراحی قرار گیری پنل و استقرار گیاه به طور دلخواه، نصب به صورت مسقل و غیر مستقل از دیوار و جا به جایی آسان

 پرتابل: قابل اجرا در هر دو فضا به طراحی و گیاهان دلخواه

دیوار سبز کابلیقابل اجرا در هر دو فضا حتی فضا های کوچک داخلی، مناسب برای گیاهان رونده، ایجاد نظم و زیبایی محیط برای محوطه سازی، کمک کننده به رشد سریع و آسان گیاه و نصب بصورت غیر مستقل و جزو دسته دیوار سبز های ارزان.

گرین وال هیدروپونیکیکی از جدید ترین متد های عصر حاضر، عدم نیاز به تعمیر و تعویض، عدم نیاز به خاک (تغزیه گیاه فقط از طریق آب صورت می گیرد)، بسیار سبک

دیوار سبز شبکه ایزیر مجموعه گرین وال کابلی با خاصیت انعطاف بیشتر، مناسب برای گیاهانی با با تراکم بالا و قابل اجرا بصورت طرح دلخواه 

دیوار سبز پلیمریتشکیل شده از پارچه های نمدی که از پلیمر ساخته شده اند، قابلیت زهکشی بالا، امکان جدا سازس بسیار آسان (تعویض گیاه به راحتی قابل انجام است)، تنوع در انتخاب گیاه و قابل اجرا در هر دو محیط

پارتیشن بندی محیط کار با گرین وال

چندتا از ایده های خلاقانه دیوار سبز برای طراحی

  1.  با استفاده از مواد بازیافتی مانند بطری های پلاستیکی و قوطی های قدیمی، یک دیوار باغ عمودی ایجاد کنید. ظروف را با انواع رنگ های سبز، رنگ آمیزی کنید تا نقشی جذاب ایجاد کند. از گیاهانی استفاده کنید که احتیاج به نگهداری کم تری دارند تا دیوار سبزتان دوام بیشتری داشته باشد و دیوار همیشه سبز داشته باشید
  2. با اتصال قطعات خزه به دیوار یا حصار با سیم یا ریسمان، دیواری از خزه زنده بسازید. این به فضای بیرونی شما جلوه ای طبیعی و دلربا می بخشد که هم جنبه تزئینی و هم جنبه کاربردی دارد.
  3. از گیاهان به عنوان زینت استفاده کنید، با کاشت پیچک در طول دیوار یا حصار فضای باز، یک دیوار سبز ایجاد کنید. این گیاه به آرامی از سطح بالا می رود و پس زمینه ای سبز رنگ برای فضای بیرونی شما ایجاد می کند.
  4. از تراریوم استفاده کنید. اگر فضای کافی برای دیوار عمودی ندارید، تراریوم پیشنهاد خوبی است.
  5.  با گرین وال ناهنجاری هایدیوار را پوشش دهید و یا به عنوان تغییر دکوراسیون از آن استفاده کنید.
  6.  از دیوار سبز به عنوان تزئین برای نمای خارجی و فضای داخلی ساختمان استفاده کنید.
  7. ایجاد فضای سبز در بالکن و پشت بام (طراحی دیوار سبز در تراس و روف گاردن) و محوطه سازی
  8.  تفکیک فضا و پارتیشن بندی محیط ها از یکدیگر به عنوان ایده خلاقانه دیوار سبز بشمار می آید.
  9.  تنوع گیاهی در طراحی که باعث منحصر به فرد شدن دیوار سبز و ظاهر زیبای آن می شود.
  10. به دیواز سبز حیاط با استفاده از نورپردازی درست و جذاب طرحی متفاوت ایجاد کنید.
  11. با استفاده از ایده خلاقانه دیوار سبز میتوانید قسمت های آسیب دیده نما یا دیوار را پوشش دهید.

دیوار سبز در فضای بیرونی

کلام آخر در زمینه ایده های خلاقانه دیوار سبز

دیوار سبز، بام سبز یا تراس‌ سبز، به زیبایی یک ساختار می‌افزایند، می توانند ما را شادتر و سازنده تر کنند، زیرا نیاز ذاتی ما را به بودن در طبیعت بر طرف می کنند. در عین حال مزایای زیادی دارند که باعث بهبود وضعیت شهری و خانگی می شوند.

با استفاده از ایده های خلاقانه دیوار سبز میتوان دیوار سبز ارزان در عین حال زیبایی داشت و به افزایش بهای خانه نیز اضافه کرد.

با توجه به اهمیت طرح مورد استفاده در زیبایی و دوام گرین وال، بهتر است طراحی آن توسط تیم های مختصص و حرفه ای انجام شود. از این رو شرکت تخصصی چوب چکش می تواند مشاوره های لازم در جهت طراحی و ساخت انواع طرح های گرین وال را برای شما انجام دهد. در صورت نیاز به راهنمایی همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *