شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که در شرایط کنونی و با گسترش محبوبیت در زمینه روف گاردن، روف گاردن های معروف در جهان کدام ها می باشد. این روف گاردن ها هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد بوده و دارای شخصیت و نوعی منحصر به فرد برای خود می باشند. از این رو در این مقاله سعی شده است معروف ترین روف گاردن ها را بر اساس قاره قرار گرفته در آن دسته بندی نموده و برای شما مشخص نماییم.

روف گاردن های معروف در جهان کدامند؟

روف گاردن های معروف در جهان در سراسر قاره ها ساخته بر اکثرا برای عموم آزاد می باشند. این روف گاردن ها علاوه بر زیبایی و خاصیت باغ بام بودنشان دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد که در دنیا مورد استفاده قرار گرفته اند. در اکثر موارد این روف گاردن ها توسط افراد مشهور ساخته شده و در آن ها المان های بسیار زیبایی به چشم می خورد. در ادامه روف گاردن های معروف در اروپا، آمریکا و آسیا را بررسی کرده و سعی شده است خلاصه وار در مورد هر کدام مواردی بیان شود.

روف گاردن های روف گاردن های معروف اروپا

کشور های اروپایی از اولین کشور های سازنده روف گاردن می باشند که دلیل اصلی آن سبز بودن محیط اطراف آن ها می باشد. در اروپا به دلیل ارزشمندی زمین اکثرا بر روی سقف خانه ها روف گاردن هایی وجود دارد تا افراد از آن ها برای ایجاد حس گردش در طبیعت استفاده نمایند.  سه مورد از مهم ترین روف گاردن های معروف در اروپا شامل روف گاردن هلند پارک در لندن، دومو در میلان و در نهایت روف گاردن اسپیس بینویه در فرانسه است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

هلند پارک در لندن یکی از روف گاردن های معروف در جهان

این روف گاردن بر خلاف اعتبار و شهرتی که دارد از وسعت کمی برخوردار است و از روف گاردن های کوچک و همچنین روف گاردن متمرکز به حساب می آید و همچننین به دلیل قرار گیری بر روی سازه قدیمی و نداشتن یک اسکلت بتنی محکم تحمل وزن بالایی نداشته و فقط در بعضی موارد استفاده از آن برای عموم آزاد است. البته قرار است با بازسازی ساختمان، مرمت و بازسازی روف گاردن نیز بر روی آن انجام شود.

هلند پارک در لندن یکی از روف گاردن های معروف در جهان

روف گاردن دومو در میلان ایتالیا

این روف گاردن یکی از زیبا ترین روف گاردن های حال حاضر می باشد که برای جداسازی بخش های مختلف آن از گیاهان تزئینی استفاده شده است. از این رو در این روف گاردن به وفور دیوار سبز و فنس سبز به چشم می خورد.  فضاهای اصلی در این روفگاردن شامل بخش هایی مانند بخش غذاخوری، بخش گفتمان، و بخش مدیتیشن و ریلکسیشن می باشد. این روف گاردن در دسترس عموم بوده و می توان از آن دیدن کرد.

روف گاردن دومو در میلان

باغ بام اسپیس بینویه در فرانسه

این روف گاردن بر روی دانشگاه پلی تکنیک فرانسه بنا شده است و نام آن با واژه اسپیس آمده است. دلیل این نام گذاری منظره 360 درجه اس است که این روف گاردن بوجود آورده است. از این رو با تلفیق روف گاردن و یک فضای 360 درجه همراه با چمن طبیعی از اطراف آن یک محیطی بسیار چشم نواز را بوجود آورده اند. این روف گاردن اختصاصی دانشگاه بوده و در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

اسپیس بینویه در فرانسه یکی از روف گاردن های معروف در جهان

روف گاردن های روف گاردن های معروف آمریکا

با توجه به یجاد محیط تفریح و سرگرمی توسط روف گاردن ها، یکی از قاره های مشهور در این زمینه آمریکا می باشد. از این رو در این قاره نیز روف گاردن های مشهور و زیبا وجود دارد که هرکدام دارای داستانی زیبا و منحصر به فرد می باشند. از مشهور ترین روف گاردن های این قاره می توان به روف گاردن راک فلر در نیویورک، روف گاردن تری بکا در نیویورک، روف گاردن ویلای مشرق نیویورک، کایزر کالفرنیا، روف گاردن پارک مسیر هوایی در منهتن، روف گاردن هیلارد در برکلی اشاره نمود که به بررسی آن ها می پردازیم.

روف گاردن راک فلر در نیویورک

از جمله روف گاردن های قدیمی که در شهر نیویورک بنا شده است می باشد. این روف گاردن یک ویژگی منحصر به فرد نسبت به دیگر روف گاردن ها دارد و آن این است که از سبزیجات به عنوان گیاهان آن استفاده شده است. دسترسی برای عموم آزاد است و دارای بخشهای مختلف مانند بخش پرندگان، کودکان، باغ های سنگی و مردمی است.

روف گاردن راک فلر در نیویورک

روف گاردن تری بکا در نیویورک

این روف گاردن از معروف ترین روف گاردن ها در جهان است و دلیل اصلی آن داشتن تعداد زیادی حوضچه های آب همراه با سنگ فرش های مدولار است که آن را به نوعی روف گاردن مدولار کرده است. که در این سطح استفاده از روف گاردن مدولار اغلب سخت و کمتر مورد استفاده قرار میگیرد ولی در این روف گاردن از آن برای سنگ فرش ها استفاده شده است.

روف گاردن ویلای مشرق نیویورک

یکی از معروف ترین روف گاردن ها در امریکا، روف گاردن ویلای مشرق می باشد که علی رقم اسم آن که دارای ویلا است ولی یکی از کاربردی ترین و نزدیک ترین نمونه به یک روف گاردن استاندارد میباشد. در این روف گاردن از حوضچه های آب، نیمکت، کفپوش و تعداد بیشماری المان های طبیعی استفاده شده است که جدابیت چشمگیری به آن می بخشد.

روف گاردن ویلای مشرق نیویورک کاور

کایزر کالفرنیا از روف گاردن های معروف در جهان

این روف گاردن دارای محل های بی شماری برای نشستن می باشد که همراه با درختانی بسیار زیبا، چمن طبیعی سرسبز و یک دست و همچنین محیط هایی پوشیده از آب است. در حالت کلی در صورت که نیاز به یک مکان برای انس گرفتن با طبیعت هستید این باغ بام می تواند نیاز شما را بر طرف نماید. از این رو علاوه بر اینکه یکی از روف گاردن های معروف در جهان است بلکه یکی از پر کاربرد ترین ها نیز میباشد.

روف گاردن پارک مسیر هوایی در منهتن

این بام سبز نیز یک مسیر سرتاسر چمن بر روی ارتفاع است که یک مسیر سبز هوایی بین هوا و شهر را تشکیل داده است. البته در حالت کلی به دلیل طراحی خاص آن به عنوان یک روف گاردن واقعی بحساب نمی آید ولی می توان آن را یک روف گاردن گسترده به حساب آورد.

روف گاردن هیلارد در برکلی

این روف گاردن از جمله روف گردن های مدرن و امروزی در جهان است. معماری مدرن به کار رفه در آن و استفاده از تراس های چوبی و ترموود که منظره بسیار زیبا و طبیعی را بوجود آورنده اند از ویژگی های اصلی آن هاست.

روف گاردن هیلارد در برکلی

روف گاردن های روف گاردن های معروف آسیا

در آسیا شرایط ایجاد روف گاردن متفاوت است. در این قاره روف گاردن نماد لاکچری بودن و توسعه یافتگی محسوب می شود. البته در مواردی مانند کشور های ژاپنی که دارای باغ ژاپنی می باشند روف گاردن های را به صورت تلفیقی با باغ ژاپنی می سازند که به آن روف گاردن ژاپنی می گویند. در ادامه به دو مورد از روف گاردن های مطرح در آسیا شامل روف گاردن باغ های خلیجی در سنگاپور، روف گاردن تائویان در چین می پردازیم.

روف گاردن باغ های خلیجی در سنگاپور از روف گاردن های معروف در جهان

این بام سبز یکی از جاذبه های گردشگری سنگاپور بوده و موضع اصلی آن باغبانی می باشد. از ویژگی های اصلی این روف گاردن که به هیمن دلیل نیز از روف گاردن های معروف در جهان است، برجی با ارتفاع 35 متر می باشد که توسط پوشش گیاهی به صورت کامل پوشانده شده است.

روف گاردن تائویان در چین

از جمله روف گاردن های گسترده در آسیا می باشد. این روف گاردن فقط با استفاده از چمن ایجاد شده و ترکیبی از ساختمان و طبیعت می باشد که در آن بهم پیوستگی بین طبیعت و زندگی امروزی را نشان می دهد.

 

 

 

3 پاسخ

تعقیب

  1. […] و بزرگ می باشد کاربرد فراوان دارد. در این راستا در روف گاردن های معروف جهان نیز از روش مدولار استفاده شده […]

  2. […] ها، پاساژ ها و مراکزی که رفت و آمد زیاد دارند و همچنین روف گاردن های معروف در جهان استفاده نمود. […]

  3. […] راه های ایجاد نورپردازی خلاقانه و زیبا، الهام گرفتن از روف گاردن های معروف در جهان می باشد. با این کار میتوان از بروز ترین و خلاقانه ترین […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *