هزینه اجرای روف گاردن یکی از بخش های جدایی ناپذیر برای داشتن یک روف گاردن زیبا، کاربردی و مناسب ساختمان شما میباشد. در این حالت می توان با بررسی پارامتر های مختلف هزینه اجرای روف گاردن را محاسبه کرده و سپس با سبک سنگین کردن قیمت ها، روف گاردن کاربردی و مفیدی بر اساس بودجه خود بوجود آورید. به منظور انجام محاسبات لازم ابتدا لازم است انواع روف گاردن ها را شناخته و سپس بر اساس آن به بررسی پارامتر ها و محاسبه هزینه روف گاردن پرداخته شود. 

هزینه اجرا روف گاردن کاور

نحوه محاسبه هزینه اجرای روف گاردن

به منظور محاسبه هزینه روف گاردن باید در ابتدا نوع روف گاردن مورد نیاز خود را با ید انتخاب نمایید. سپس بر اساس نوع نیاز به روف گاردن بر روی یک کاغذ طرح اولیه ای ترسیم نموده تا بر اساس آن متراژ زمین، تجهیزات روفگاردن، مبلمان روف گاردن و دیگر موارد به دست آید. سپس با بررسی پارامتر های مورد نیاز و پیدا کردن قیمت های بروز تجهیزات محاسبات لازم را انجام دهید. در این مرحله می توان محاسبات را به دو دسته تقسیم بندی نمود. دسته بندی اول شامل هزینه های اولیه و زیر سازی ها شامل انواع لایه بندی و موارد مشابه است. و دسته بندی دوم شامل مواردی مانند مبلمان و تجهیزات جانبی روف گاردن است.

افزایش کیفیت توسط افزایش هزینه اجرای روف گاردن

با این روش می توان در زمان سبک سنگین کردن وزن روف گاردن، هر بخش از محسبات را بر اساس نوع اهمیت آن ها کم یا زیاد نمود. به عنوان مثال به منظور کاهش هزینه ها می اتون از موارد مبلمانی کاسته شود و قسمت زیرساختی بدون تغییر باقی بماند. با این روش می توان به درستی  محاسبه هزینه انجام داده تا تطبیق هزینه ها با بودجه اختصاص داده شده برای طراحی و ساخت روف گاردن بوحود آید.

انواع روف گاردن

همانطور که گفته شد محاسبه هزینه روف گاردن در وهله اول به نوع روف گاردن مرتبط است. در این حالت روف گاردن ها را می توان به دو صورت روف گاردن متمرکز و روف گاردن گسترده تقسیم بندی نمود. هزینه محاسبات در روف گاردن گسترده ساده تر می باشد. زیرا در این روف گاردن ها قیمت بر اساس متراژ زیرسازی و استفاده چمن طبیعی یا چمن مصنوعی تعیین شده و می تاون به منظور کاهش هزینه ها از کفپوش نمودن بخش های متخلف استفاده نمود. همچنین نورپردازی روف گاردن در این سیستم ها ساده تر بوده و به راحتی می توان هزینه های لازم برای آن را محاسبه نمود. عدم وجود تجهیزات کوچک و خرد در این نوع روف گاردن، می تواند زمان برآورد قیمت و محاسبه هزینه را کاهش دهد.

لوازم تاثیر گذار در هزینه اجرای روف گاردن

از دیگر انواع روف گاردن، روف گاردن متمرکز می باشد که در این روش نیاز است نحوه محاسبات بر اساس ابتدا زیر سازی و سپس تجهیزات به کار رفته در آن ها محاسبه شود. با وجود این که محاسبه قیمت در این روش نیز به صورت متراژی بوده ولی به دلیل وجود تجهیزات رنج قیمت به ازای هر متر می تواند متفاوت باشد. از این رو محاسبات روف گاردن های متمرکز سخت تر بوده و در اکثر موارد برآورد آن توسط افراد متخصص و شرکت های فعال در این زمینه صورت می گیرد. البته در این بین دو مدل روف گاردن مدولار و روف گاردن کوچک نیز وجود دارد که از نوع روف گاردن های ارزان محسوب می شود. همچنین برآورد قیمت روف گاردن ژاپنی در بخش مربوط به آن گفته شده است.

نحوه محاسبه وزن در روف گاردن

به منظور محاسبه وزن روف گاردن ابتدا باید وزن زیر سازی مورد نیاز شامل فیلتر خاک، ژئوتکستایل، ژئوممبران بر روی روف گاردن محاسبه شود. سپس وزن تجهیزات و مبلمان قرار گفته بر روی آن نیز محاسبه شده و با جمع نمودن هر دو مورد وزن کلی روف گاردن محاسبه می شود. به منظور آشنایی کامل با تعیین وزن روف گاردن میتاون به مقاله نحوه محاسبه وزن روف گاردن مراجعه نمایید. دانستن وزن روف گاردن دو مزیت دارد. در مرحله اول می تاون از آن برای محاسبه حداکثر وزن قابل تحمل از طریق سقف استفاده نمود. سپس در بعضی موارد با داشتن وزن روف گاردن می توان از قواعد سرانگشتی برای محاسبه هزینه تمام شده روف گاردن استفاده نمود.

موارد تاثیر گذار بر هزینه اجرای روف گاردن

پارامتر های مهم در تعیین هزینه روف گاردن

پارامتر های بیشماری در زمینه محاسبات هزینه روف گاردن وجود دارد که از مهم ترین آن ها میتوان به متراژ زمین اشاره نمود. پس از آن زیر سازی تهیه لایه های مختلف بر روی قیمت تاثیر گذار است. سیستم تاسیساتی و سیستم آبیاری و تخلیه آب باران از دیگر موارد تاثیر گذار در هزینه می باشد. وجود مبلمان روف گاردن نیز بخش دیگری از قیمت میباشد. (به منظور آشنایی با انواع مبلمان روف گاردن می توانید به بخش مبلمان روف گاردن مراجعه نمایید.). همچنین نورپردازی روف گاردن، گرمکن فضای باز، چتر روف گاردن، سیستم های آبی مانند استخر و عایق استخر و جکوزی، مه پاش نیز بر روی قیمت تمام شده تاثیر گذار می باشند.

نحوه محاسبه هزینه روف گاردن

یکی از بخش هایی که شاید معمولا در تعیین هزینه روف گاردن فراموش شده و باعث ایجاد تغییرات در روف گاردن باشد هزینه های طراحی و اجرا می باشد. زیرا با طراحی روف گاردن و اجرا به شکل مناسب می توان از عوامل تخریب روف گاردن کاسته شود. دانستن این مورد به همراه نوع روف گاردن که می تواند روف گاردن گسترده یا روف گاردن متمرکز باشد، می تواند بر روی قیمت گذاری و محاسبات هزینه تاثیر گذار باشد.

در نهایت موارد انتخابی مثل محل بازی کودکان و یا محل های ورزشی و … نیز از موارد تاثیر گذار بر روی قیمت روف گاردن است. البته در بعضی موارد در هنگام بازسازی ساختمان اقدام به مرمت و بازسازی روف گاردن نموده که از قیمت ها می کاهد. 

ساخت روف گاردن ارزان

یکی از راه های کاهش هزینه در ساخت روف گاردن استفاده از متد هایی برای ساخت روف گاردن ارزان می باشد. این بخش به صورت مقاله به نام نحوه ساخت روف گاردن ارزان مطرح شده است و می توانید به صورت کامل با فرآیند آن آشنا شوید. ولی در حالت کلی برای ساخت روف گاردن ارزان پس از کشیدن طرح اولیه و انواع برآورد هزینه روف گاردن، بر اساس نوع کاربرد و نیاز، لوازم اضافی را حذف می کنند. در بعضی موارد نیز با ساخت روف گاردن کوچک که به این صورت است که سقف را با استفاده از پارتیشن و دیوار سبز کوچک تر نموده و آن بخش را تبدیل به روف گاردن می نمایند، می توان برای ساخت روف گاردن ارزان اقدام نمود.

هه اجرای باغ بام چگونه تعیین می شود

کلام آخر

محاسبه هزینه ساخت روف گاردن به پارامتر های مختلفی بستگی دارد. به منظور برآورد واقعی و نزدیک به قیمت تمام شده می توان از متخصصین فعال در این زمینه کمک گرفت. در حالت کلی هزینه زیر سازخت، هزینه های مبلمان، طراحی آلاچیق، تاسیسات، لوازم بازی، لوازم آبی و دیگر موارد بر روی قیمت تمام شده در یک روف گاردن تاثیر گذار می باشند. همچنین با استفاده از وزن و استفاده از قواعد سر انگشتی نیز می توان هزینه ساخت روف گاردن را به دست آورد. در مجموع نیز روش محاسبه هزینه روف گاردن بر اساس متراژ بوده و با دانستن متراژ سقف و مشاوره گرفتن از افراد متخصص می توان این برآورد را انجام داد.

هزینه اجرای روف گاردن بر اساس طراحی اولیه

شرکت چوب و چکش یکی از شرکت های متخصص در زمینه برآورد هزینه ساخت روف گاردن قزوین و تهران، مفتخر است اعلام نماید تا در صورت نیاز برای دانستن هزینه تمام شده یک روف گاردن می توانید با مشاورین این شرکت تماس گرفته تا مشاوره های لازم به صورت رایگان برای شما انجام شود. از این رو میتوان گفت برای محاسبه هزینه ساخت روف گاردن به صورت رایگان می توانید با شرکت ما تماس بگیرید.

4 پاسخ

تعقیب

  1. […] ای از کارها اتلاق نمود که با انجام دادن آن می توان هزینه ساخت روف گاردن را کمتر نماید. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم […]

  2. […] روف گاردن و همچنین میزان هزینه ای که قرار است برای هزینه اجرای روف گاردن صرف شود می توانند در یک باغ بام از نوع ژاپنی قرار داده […]

  3. […] منظور محاسبه هزینه روف گاردن میتوانید به مقاله نحوه محاسبه هزینه روف گاردن مراجعه […]

  4. […] باز، چتر روفگاردن می باشد. استفاده از تجهیزات بسته به هزینه اجرای روف گاردن می […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *