نحوه نگه داری از روف گاردن یکی از موارد مهم در زمینه داشتن یک روف گاردن شیک و سالم می باشد. نگه داری از روف گاردن را می توان در چندین بخش از باغ بام انجام دهیم. ولی در حالت کلی برای انجام فرآیند مراقبت و نگه داری از روف گاردن ها باید با مفهوم روف گاردن، انواع روف گاردن و مواردی مانند مبلمان بکار رفته در روفگاردن آشنا شد. از این رو در حالت کلی در این مقال سعی شده است به صورت مختصر ابتدا به شناخت انواع روف گاردن ها پرداخته و در ادامه نحوه نگه داری از باغ بام را با همدیگر بررسی نماییم. چگونه می توان از باغ بام نگه داری نمود کاور

انواع روف گاردن

در حالت اول روف گاردن را می توان پلی میان زندگی امروزی و شهری با طبیعت دانست. استفاده از گیاهان و فضای سبز و همچنین مواردی مانند دیوار سبز باعث می شود روف گاردن ها محیطی شاداب و سرزنده به خود بگیرند. همچنین می توان در این محل از انواع آلاچیق و پرگولا، باربیکیو، وسائل تفریحی برای بچه ها و حتی استخر ها را بوجود آورد. با این کار علاوه بر لذت بردن از حالت طبیعی و سرسبز آن می توان از آن ها به عنوانی محلی برای تفریح و استراحت استفاده نمود. جهت آشنایی بیشتر با مفهوم روف گاردن می توانید به مقاله ای با همین نام مراجعه نمایید.

پارامتر های نگه داری از روف گاردن

دسته بندی روف گاردن ها بر اساس تجهیزات روف گاردن و نوع کاربری آن ها تعیین می شود. دو مورد از مهم ترین انواع روف گاردن ها شامل روف گاردن های گسترده و روف گاردن های متمرکز می باشد. در حالت گسترده با استفاده از چمن طبیعی و چمن مصنوعی روف گاردن را به سبز نموده و از المان و تجهیزات دیگر در آن استفاده نمی شود. در این حالت به اصطلاح روف گاردن را فقط با چمن فرش می نمایند و در صورت نیاز با استفاده از سنگ فرش مسیری برای تردد بر روی آن قرار میدهند. در حالت روف گاردن متمرکز سعی می شود از انواع مبلمان روف گاردن و تجهیزات موجود بر روی روف گاردن استفاده شده و یک محیط کاربردی را بوجود آورد.

روش های نگه داری از روف گاردن

نحوه نگه داری از زیرساخت روف گاردن

همانطور که گفته شد نحوه نگه داری از روف گاردن می تواند در بخش ها مختلف از یک روف گاردن بخش بندی شود. از میان این موارد نگه داری از زیر ساخت از اهمیت بالایی بر خوردار است. زیرا وجود مشکل در زیرساخت و لایه های روف گاردن می تواند خسارات جبران ناپذیری ایجاد نماید. همچنین در صورتی که از روف گاردن مدولار استفاده نشده باشد، تعویض بخش یا قسمتی از روف گاردن بسیار مشکل می باشد. زیرا دسترسی به لایه های زیرین در روف گاردن همراه با آسیب رساندن و نیازمند صرف زمان و هزینه است. پس نگه داری از زیرساخت و لایه های روف گاردن بسیار مهم و کلیدی می باشد.

نحوه مراقبت از روف گاردن

با توجه به مقدمه بیان شده نحوه نگه داری از زیر ساخت در مرحله اول بر اساس مراقبت و بازدید های روتین از سیستم می باشد. باید مراقب نفوذ اشیای تیز مانند میز، سیخ و دیگر موارد به لایه های درونی روف گاردن باشید. در صورت نفوذ این موارد می تواند باعث ایجاد خرابی در لایه ها شده و عایق ها را از آب بندی خارج نماید. همچنین باید مراقب سیستم تخلیه و تاسیساتی روف گاردن ها بود. لایه زهکشی پس از جمع آوری آب و باران آن ها را به سمت تخلیه هدایت می نماید. همچنین باید مراقب استفاده از مواد شوینده و حلال هایی که ممکن است به لایه ها آسیب برساند نیز بود. جهت بررسی و نظارت بر این مورد می توان بر روی آب تخلیه شده از لایه زهکشی نظارت نمود.

نحوه نگه داری از باغ بام

نحوه نگه داری از مبلمان و تجهیزات

مبلمان و تجهیزات مورد استفاده بر روی روف گاردن معمولا از متریال و مواد با دوام و با کیفیت ساخته می شوند. ولی در حالت کلی برای مواطبت از آن ها می تاون اقداماتی را انجام داد. پیش از بررسی این مورد باید به این نکته اشاره نمود که مبلمان روف گاردن یک اصطلاح برای تجهیزات بکار رفته بر روی روف گاردن می باشد. در بعضی موارد حتی آلاچیق را نیز به عنوان یکی از مبلمان روف گاردن در نظر میگیرند.

بررسی همه این موارد از حوصله این مقاله خارج می باشد ولی برای آشنایی با انواع مبلمان روف گاردن می توان به مقاله ای با نام مبلمان روف گاردن مراجعه نمایید.

نحوه نگه داری از روفگاردن

به دلیل قرار گیری مبلمان روف گاردن در یک فضای باز و در معرض نور خورشید، باد و باران و دیگر شرایط جوی و محیطی بهتر است لوازم و تجهیزاتی را که می توان به صورت دوره ای رنگ شوند را رنگ گیاهی نمود. با این کار علاوه بر افزایش عمر مفید این تچهیزات، باعث ایجاد حس تازگی و تنوع در آن ها شد.

همچنین معمولا کمد و کابینت هایی در قسمت های سرپوشیده روف گاردن تعبیه می شود که می توان از آن ها برای نگه داری تجهیزاتی که ممکن است در آفتاد از بین روند استفاده شود. در این حالت وسایلی مانند بالشت ها، کوسن و دیگر موارد را می اتون در این کمد ها نگه داری نمود.

نحوه نگه داری از گیاهان روف گاردن

زیبایی یک روف گاردن به سرسبز و سر زنده بودن آن می باشد. بنابراین در وهله اول گیاهان و درختچه های موجود را بررسی و به درستی نگه داری نمود. البته در هنگام طراحی و ساخت روف گاردن و انتخاب گیاهان برای روف گاردن باید نکاتی رعایت شود تا در زمان نگه داری از گیاهان با شکل مواجه نشوید.

پس می توان گفت نگه داری از گیاهان روف گاردن یکی از بخش های پویا در نحوه نگه داری از روف گاردن می باشد. به منظور آشنایی کامل با نحوه انتخاب گیاهان و همچنین نحوه نگه داری از گیاهان به مقالاتی با همین عناوین مراجعه نمایید.

نگه داری از روف گاردن با استفاده از ترموود

نگه داری از گیاهان روف گاردن باید بر اساس نوع گیاه میزان نور و آبی که احتیاج دارند صورت پذیرد. معمولا سیستم آبیاری بر روی روف گاردن ها از نوع آبیاری مکانیزه یا آبیاری هوشمند است ولی برای اطمینان از صحت آبیاری می توان به صورت دوره ای آن ها را مورد بررسی قرار دهید. همچنین بازدید دوره ای توسط باغبان ها یا افراد مجرب در زمینه نگه داری از گیاهان می تواند در این زمینه مفید و باعث رفع ایرادات لازم شود.

کلام آخر

در مجموع می توان گفت یکی از مهم ترین قسمت ها در زمینه داشتن یک روف گاردن سرزنده و سالم، نحوه نگه داری از روف گاردن می باشد. بعضی از این موارد بسیار حیاتی بوده و ممکن است باعث آسیب رساندن به سقف منزل و خرابی آن  در پی آن نیاز به بازسازی ساختمان شود. از این رو می توان گفت پیش از نگه داری می توان عوامل تخریب روف گاردن را بررسی نموده و بر اساس آن نگهداری و مراقبت های لازم را انجام داد.

البته در بعضی موارد در هنگام مرمت و بازسازی روف گاردن علی الخصوص روف گاردن کوچک نیز می توان بعضی موارد را انجام داد. شرکت چوب و چکش یکی از شرکت های فعال در زمینه نوسازی، طراحی، اجرا و نگه داری از روف گاردن میباشد. در صورت نیاز به بررسی جزئیات نگه داری از باغ بام می توانید با متخصصین این شرکت در ارتباط بوده، سوالات و مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارید تا به شما در این زمینه کمک نمایند.

نحوه نگه داری از روف گاردن

3 پاسخ

تعقیب

  1. […] های گوناگون) هزینه بالایی ممکن است تحمیل نماید. همچنین نگه داری از روف گاردن، رسیدگی به گیاهان و مراقبت از مبلمان و تجهیزات روف […]

  2. […] روف گاردن، ساخت و اجرا و در نهایت در زمان مراقبت و نگه داری از روف گاردن دسته بندی نمود. هر کدام از عوامل گفته شده در هر بخش […]

  3. […] افراد می باشد. همچنین از سری هزینه های عملیاتی هزینه نگه داری روف گاردن با دانستن و بخش بندی این هزینه ها می توان به صورت […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *