نورپردازی روف گاردن شاید در نگاه اول به عنوان یک پارامتر بی اهمیت اطلاق شود. ولی با بررسی دقیق و با مشورت با افراد متخصص در این زمینه می توان متوجه شد که یکی از رکن های اصلی در زیبا سازی و کاربردی نمودن روف گاردن نورپردازی صحیح روف گاردن می باشد. از این رو در این مقاله سعی داریم ابتدا شما را با روش های نور پردازی روف گاردن، مزایای نورپزدازی و روش های گوناگون نور پردازی روف گاردن آشنا نماییم تا در انتها متوجه شوید که این امر یکی از مهم ترین پارامتر ها در زمینه ساخت یک روف گاردن گرم و جذاب می باشد.

نمای بالا از نحوه نور پردازی روف گاردن کاور

چگونه روف گاردن را نورپردازی کنیم

این سوال به صورت کلی مطرح شده است ولی برای انجام نورپردازی باغ بام باید در ابتدا با انواع روف گاردن ها آشنا شده و بر اساس آن این موارد را انجام دهیم. در حالت کلی روف گاردن ها را می توان به روف گاردن های گسترده و روف گاردن های متمرکز دسته بندی نمود. به روف گاردن های بزرگ که معمولا بدون تجهیزات بوده و فقط چمن طبیعی یا چمن مصنوعی شده است روف گاردن گسترده و به روف گاردن های دارای تجهیزات روف گاردن، روف گاردن متمرکز می گویند.

استفاده از سایه پرگولا به منظور بهتر نمودن نورپردازی روف گاردن

برا نور پردازی روف گاردن گسترده بهتر است حاشیه باغ بام که لبه های پشت بام می باشد را با نور های کوچک تزئین نمود . همچنین به دلیل نبود تجهیزات می توان از نور افکن های بزرگ در یک الی دو سمت روف گاردن گسترده نور پردازی را کامل نمود. در روف گاردن های متمرکز به دلیل وجود تجهیزات می توان از آن ها برای زیباسازی نورپردازی استفاده نموده و به جای استفاده از نور محیطی گسترده از نور های کوچک با رنگ بندی های مختلف استفاده نمود. همچنین می توان از چتر روف گاردن و یا گرمکن فضای باز استفاده نمود که در بالای آن ها نور های محیطی قرار دارد و به این صورت می توان نور های غیر متمرکز زیبا در محیط بکار برد. همچنین از فانوس های روف گاردن ژاپنی نیز می توان استفاده نمود.

طراحی و مدلسازی نحوه نورپردازی روف گاردن با نرف افزار سه بعدی

مزیت های نور پردازی باغ بام

اولین و مهم ترین دلیل برای ایجاد نورپردازی، کاربردی نمودن روف گاردن برای استفاده در شب می باشد. در این حالت از روف گاردن می توان همانگونه که در ساعات روشنایی روزانه استفاده می شود استفاده نمود. همچنین با این روش می توان امنیت بیشتری بر روی سقف ایجاد کرده و با این کار خطر سقوط و یا زمین خوردن افراد بر روی روف گاردن را کاهش می دهد.

نور پردازی آبنما در روف گاردن

همچنین با استفاده از نور پردازی مدرن می توان زیبایی خاصی را به محیط بخشید و باعث جذاب و منحصر به فرد شدن روف گاردن شد. همچنین استفاده از نور در کنار آبنمای دیواری که این حالت در مشهورترین آبنماهای دنیا نیز وجود دارد، می توان زیبایی چشمگیری به آن بخشیده و در حالت کلی می تواند باعث بروز خلاقیت در زمینه زیباسازی روف گاردن توسط افراد ساکن ساختمان شد.

از دیگر مزیت های نور پردازی می توان به کاهش اشکالات موجود در روف گاردن پرداخته و با متمرکز نمودن نور در قسمت های مورد نظر کاربرد بیشتری به آن بخش داده شود. همچنین در صورت استفاده از روف گاردن های ارزان می توان با استفاده از نورپردازی مناسب به آن جلوه لاکچری بخشیده و آن را به یک محیط زیبا و امن برای خانواده تبدیل نمود. یکی از رکن های اساسی در روف گاردن کلاسیک نیز نور پردازی آن است.

نور پردازی باغ بام

انواع روش های نورپردازی

نورپزدازی می توان با استفاده از نور های محیطی انجام شود. همچنین استفاده از نور های کوچک به منظور ایجاد سایه و نور می تواند جذابیت خاصی به روف گاردن ببخشد. استفاده از نورهای نواری نیز امروزه به شدت مورد استفاده قرار گرفته که این نور ها با مصرف کمی که دارند می توانند علاوه بر زیبایی و ایجاد روشنایی در کاهش مصرف برق جهت نور پردازی نیز کمک نمایند. استفاده از چال آتش و یا جعبه های آتش نیز می تواند باعث ایجاد نور پردازی طبیعی در بخش هایی که مربوط به نشیمن می باشد، شود. و در این حالت باعث ایجاد محیطی گرم و صمیمی می باشد.

یکی از راه های ایجاد نورپردازی خلاقانه و زیبا، الهام گرفتن از روف گاردن های معروف در جهان می باشد. با این کار میتوان از بروز ترین و خلاقانه ترین رو ها برای ایجاد نورپردازی استفاده نمود.

زیباسازی روف گاردن با نورپردازی مناسب آن

هزینه نور پردازی روف گاردن

هزینه نورپردازی روف گاردن را می توان به بخش های مختلف تقسیم نمود. یکی از این بخش های در زمان خرید و نصب تجهیزات نورپردازی می باشد. در این حالت می توان از سبک های مدرن به منظور زیبا نمودن محیط استفاده نمود. همچنین در بخش دیگر نیز هزینه های شامل موارد عملیاتی و برق مصرفی می شود که در این حالت نیز استفاده از تجهیزات برقی کم مصرف می تواند باعث کاهش هزینه ها شود. استفاده از نور پردازی صرفا جهت تبدیل شب به نور روز نمی باشد بلکه جهت ایجاد نور کافی و زیبایی بخشیدن می باشد. همچنین در زمان ساخت بام می توان قوطی کشی و محل های نورپردازی را تعیین نمود.

شرکت چوب و چکش از شرکت های فعال در زمینه نورپردازی روف گاردن قزوین و تهران بوده که درصورت نیاز شما به مشاوره و دادن طرح های خلاقانه و همچنین اجرای نورپردازی برای شما، به شما کمک نموده و با تماس با مشاوران این شرکت می توانید از راهنمایی آن ها بهره مند شوید.

استفاده از سایه برای ایجاد نورپزدازی روف گاردن

5 پاسخ

تعقیب

  1. […] استخر می توان از کاور استخر استفاده نمود. استفاده از نورپردازی روف گاردن می تواند در زیباتر جلوه جلوه دادن آن تاثیر گذار […]

  2. […] آب، پل ها، تخته سنگ، آلاچیق، پاگودا، فانوس و در مجموع نور پردازی روف گاردن به سبک ژاپنی می […]

  3. […] است که جهت بررسی هر کدام از آن ها می توانید به مقاله نورپردازی روف گاردن مراجعه نموده و آن ها را مورد بررسی قرار […]

  4. […] طراحی بام سبز استفاده نمود. انتخاب گیاهان، رنگ بندی و نور پردازی روف گاردن نیز باید در هنگام طراحی لحاظ شود تا جلوه های بصری پیش […]

  5. […] ها از کفپوش نمودن بخش های متخلف استفاده نمود. همچنین نورپردازی روف گاردن در این سیستم ها ساده تر بوده و به راحتی می توان هزینه […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *