روف گاردن متمرکز یکی دیگر از انواع روف گاردن های مورد استفاده می باشد. در این نوع روف گاردن معمولا سعی می شود مانند پارک های یا فضاهای سبز شهری عمل شود. به این صورت روف گاردن متمرکز شامل انواع نیمکت ها، مبلمان روف گاردن، آلاچیق و دیگر موارد می باشد. با توجه به مقدمه گفته شده در این مقاله سعی شده است با مقایشه این روف گاردن با دیگر روش ها، مزایا روف گاردن متراکم را مورد بررسی قرار داده و نکات مهم در این زمینه را برای شما بازگو نماییم.

روف گاردن متمرکز خلاقانه

انواع روفگاردن

روف گاردن ها بر اساس نوع پوشش گیاهی، عمق پوشش و دیگر موارد تقسیم بندی می شوند. مهم ترین تقسیم بندی باغ بام ها شامل، روفگاردن گسترده که سطح آن با چمن طبیعی یا چمن مصنوعی پوشانده می شود و هیچگونه مبلمان و دیگر مواردی نداشته و مناسب ساختمان هایی با استحکام کم می باشد، روف گاردن متمرکز که مخالف باغ بام گسترده بود، روفگاردن مدولار که از پیش ساخته د ودر محل مورد نظر به صورت ماژول های مختلف قرار می گیرد، روف گاردن ترکیبی که ترکیبی از باغ بام گسترده و باغ بام متمرکز می باشد، است.

در میان موارد گفته شده باغ بام متمرکز به دلیل داشتن متریال و تجهیزات روف گاردن بیشتر از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و تلقی کننده یک فضای شهری سبز بر روی بام خانه می باشد.

تعریف روفگاردن متمرکز

باغ بام متراکم یا روف گاردن متمرکز یکی از مهم ترین و محبوب ترین روف گاردن ها بوده شامل انواع مبلمان شهری مثل نیمکت ها می باشد. همچنین در باغ بام های متمرکز معمولا از استخر، الاچیق یا پرگولا چتر روف گاردن، گرمکن فضای باز ، مه پاش و دیگر موارد استفاده می شود. پوشش گیاهی در این نوع روفگاردن به صورت عمیق بوده و فضای لازم برای کاشت درختان و بوته ها را دارد.

این روفگاردن ها معمولا در حالت اشباع از آب وزنی معادل 200 تا 970 کیلوگرم را داشته برای همین باید سازه مورد استفاده از مقاومت و استحکام کافی جهت تحمل وزن روفگاردن برخوردار باشد.

روف گاردن متمرکز محل بازی بچه ها

مزایای روف گاردن متمرکز

از مزایای این روش می توان به موادر زیر اشاره نمود.

تصفیه هوا

وجود پوشش گیاهی، درختان و بوته ها باعث تصفیه هوا و تولید اکسیژن می شود. همچنین با توجه به حرکت الایندگی به سمت بالا در ساختمان های بلند وجود روفگاردن متمرکز باعث تصفیه هوا شده و میتواند از وارونگی هوا نیز جلوگیری نماید.

ایجاد محیط مفرح

ذات اصلی ایجاد روف گاردن نشاط بخشی به اعضای خانه می باشد. وجود رنگ بندی های مختلف و همچنین محل های برای بازی می تواند این محیط را مفرح تر نماید.

جلوگیری از تخریب بام در زمان باران

با توجه به استفاده از انواع عایق های ضد آب و زهکشی مناسب روفگاردن متمرکز، آب های باران و برف می تواند به درستی به سطح زمین منتقل شده و از تخریب پشت بام جلوگیری شود.

کاور روف گاردن متمرکز

کاهش انتقال حرارت

استفاده از چند لایه عایق و همچنین پوشش گیاهی سبب می شود که نور خورشید مستقیما با بام برخورد نداشته و مانند سایبان عمل می نماید. همچنین در فصول سرد نیز مانند یک عایق عمل نموده و از عبور سرما جلوگیری می کند. از این رو دمای سقف خانه متعادل نگه داشته شده و از برودت و گرما محافظت می شود.

کاهش سر و صدا روف گاردن متمرکز

با توجه به این که هوا در بین حفرات به تله افتاده و میتواند نقش عایق صوتی را بازی کند روفگاردن متمرکز معمولا به عنوان عایق صدا شناخته می شوند. همچنین وجود لایه های مختلف باعث پراکندگی و دفع امواج صوتی می شود.

افزایش قیمت خانه

با توجه به هزینه انجام شده برای باغ بام متمرکز، و با توجه به جلوه ای که به بام خانه می بخشد، معمولا بر روی قیمت و همچنین تمایل خریداران به خرید چنین خانه ای می افزاید.

مدل سه بعدی یک روف گاردن متمرکز

نکات مهم روف گاردن متراکم

  • با توجه به وزن بالای روفگاردن متمرکز، معمولا باید محاسبات بار و … با دقت بالا انجام شود.
  • زیرسازی های لازم جهت طراحی و ساخت روف گاردن متمرکز به درستی صورت گیرد.
  • ایزولاسیون و عایق بندی ها با دقت و بدون مشکل صورت گیرد. زیرا در صورتی که عملیات ساخت روف گاردن متراکم پایان یابد دسترسی به عایق ها و لایه های زیرین به مراتب سخت تر می شو.د
  • مسیر های تخلیه آب پیش از ساخت طراحی و در محل های مناسب قرار گیرد.
  • شیب بندی روف گاردن به درستی صورت گیرد.
  • ارتفاع شبکه آهنی از کف به منظور عبور درست لوله های تاسیساتی بین 15 الی 35 سانتی متر در نظر گرفته شود.
  • نور پردازی روفگاردن و جلوه های بصری جهت زیباسازی روف گاردن متراکم فراموش نشود.

نمای بالا از یک روف گاردن متمرکز

سخن پایانی

امروزه روف گاردن ها جزءلاینفک یک ساختمان می باشد. روفگاردن متمرکز به دلیل تنوع در پوشش گیاهی و تجهیزات تفریحی که دارد می تواند باعث نشاط سرگرمی شده و روحیه افراد را بالا ببرد. از این رو معمولا از نور و رنگ های متنوع جهت روح بخشیدن به باغ بام ها استفاده می شود.

شرکت چوب و چکش یکی از بهترین و با کیفیت ترین شرکت های سازنده روف گاردن، میتواند در مورد انواع روفگاردن بر اساس نوع زمین شما به شما مشاوره دهد. به دلیل قرار گیری این شرکت در استان قزوین مشاوره و بازدید از محل روفگاردن قزوین به صورت رایگان صورت می پذیرد.

8 پاسخ

تعقیب

  1. […] در بین انواع روف گاردن شامل روف گاردن های گسترده، روف گاردن متمرکز، روف گاردن مدولار، روف گاردن ترکیبی و روف گاردن کوچک، […]

  2. […] آشنایی بیشتر با این نوع از روف گاردن می توانید به مقاله روف گاردن متمرکز مراجعه […]

  3. […] وسعت کمی برخوردار است و از روف گاردن های کوچک و همچنین روف گاردن متمرکز به حساب می آید و همچننین به دلیل قرار گیری بر روی سازه […]

  4. […] است. در این حالت روف گاردن ها را می تاون به دو صورت روف گاردن متمرکز و روف گاردن گسترده تقسیم بندی نمود. هزینه محاسبات در […]

  5. […] مهم ترین انواع روف گاردن ها شامل روف گاردن های گسترده و روف گاردن های متمرکز می باشد. در حالت گسترده با استفاده از چمن طبیعی و چمن […]

  6. […] صورتی که توسط لوازم و مبلمان روف گاردن تجهیز شود به آن روف گاردن متمرکز ولی کوچک گفته می […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *