دیوار سبز ساده یکی از اصلی ترین بخش ها در معماری سبز و نوین می باشد. هر چند که واژه دیوار سبز و معیار های آن بسیار جدید می باشد ولی این دیوار ها از دیر باز مورد استفاده قرار گرفته است. از این رو می توان با توجه به کاربرد و انواع گسترده ای که دارد آن را بخشی جدایی ناپذیر از زندگی افراد دانست. با توجه به موارد گفته شده گرین مال می تواند به عنوان بخشی از زندگی ما باشد هر چند که در مواردی به دلیل مسائل تهیه دیوار سبز ممکن است کمی پیچیده باشد.

به منظور کاهش پیچیدگی و همچنین ایجاد راهکاری برای داشتن یک دیوار سبز زیبا و جذاب می توانید از دیوار سبز ساده استفاده نمایید. از این رو در این مقاله سعی کردیم با بررسی روش های گوناگون و همچنین نشان دادن راهکار های مناسب به شما چگونگی ساخت دیوار سبز ساده را آموزش دهیم.

ماس وال به عنوان یک دیوار سبز ساده

چرا باید گرین وال داشته باشیم

همانطور که گفته شد دیوار سبز بخش جدایی ناپذیری از زندگی امروزه انسان ها می باشد. در معماری نوین به منظور تزئین و زیبا نمودن محیط های شهری و خانگی استفاده از گرین وال اهمیت بسیار پیدا کرده است. دلیل آن را می توان به عدم نیاز به فضای زیاد، زیبایی، انعطاف پذیری و هوشمند سازی که می توان بر روی دیوار سبز اعمال نمود دانست.

همچنین وجود دیوار سبز با توجه به شهرنشینی گسترده و کمبود فضاهای سبز در کلان شهرها می تواند به نوعی افراد را به طبیعت نزدیک نموده و بر روی روحیه و همچنین خلق و خو آن ها تاثیر گذار باشد. از سوی دیگر می توان با ساخت دیوار سبز ساده به راحتی با استفاده از المان های طبیعی زیبایی خاصی به محیط اطراف خود بخشیده و باعث زیباتر شدن آن فضا شوید.

ترکیب ماس وال و گیاهان دیوار سبز برای ساخت دیوار سبز ساده

دیوار سبز ساده و فواید آن

با توجه به مطالب بیان شده در حالت کلی به دلیل نیاز به دانستن در مورد شرایط و همچنین تجهیزات مورد نیاز ساخت یک دیوار سبز نیاز به تخصص و تجربه دارد. از این رو در وهله اول برای ساخت دیوار سبز توصیه می شود که از متخصصین فعال در این زمینه کمک بگیرید. شرکت چوب و چکش به عنوان یکی از شرکت های سازنده دیوار های سبز زیبا و حرفه می تواند در این زمینه به شما یاری برساند.

هر چند در بعضی مواقع افراد ترجیح می دهند این کار را خودشان انجام دهندو در این حالت می توانید از دیوار سبز ساده برای محیط خود استفاده نمایید. ساخت دیوار سبز ساده این مزیت را دارد که شما به راحتی در بخش های گوناگون از خانه یا محیط مورد زندگیتان دیوار سبز تولید نموده و از آن استفاده نمایید. هر چند برای انتخاب گیاهان و همچنین تهیه آن ها باید حتما از افراد با تجربه کمک بگیرید که در این زمینه شرکت چوب و چکش می تواند به شما مشاوره های لازم را بدهد. از این رو به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیوار سبز می توانید با متخصصین ما تماس بگیرید.

دیوار سبز ساده همراه با آینه کاری

چگونه دیوار سبز ساده بسازیم

راهکار های گوناگونی برای تولید دیوار سبز وجود دارد. در وهله اول برای ساخت دیوار سبز ساده باید با انواع دیوار سبز آشنا باشید. به عنوان مثال شما می توانید از روش دیوار سبز شبکه ای و دیوار سبز کابلی استفاده نمایید. این نوع از دیوار سبز با استفاده از سبکه های سیمی و یا رشته های سیمی می توانید یک مسیر برای حرکت گیاهان رونده ایجاد نموده و با کاشت آن ها یک دیوار سبز ساده داشته باشید. هر چند این روش به مراتب نیاز به صبر و حوصله بسیار داشتهتا گیاهان رونده به حجم و ارتفاع مناسبی برسند.

ار سوی دیگر می توان از روش های آماده مانند دیوار سبز مدولار استفاده نمود. در این نوع از دیوار سبز شما با خرید ماژول های آماده و قرار دادن آن ها در کنار هم می توانید یک دیوار سبز تهیه نمایید. دیوار سبز لوتوس از این دسته گرین وال می باشد. در روش دیوار سبز نمد پلیمری، شما با تهیه پایه و نمد مناسب و کاشت گیاهان در آن ها به راحتی می توانید یک گرین وال تولید نمایید.

دیوار سبز هیدروپونیک نیز یکی از روش های ساخت دیوار سبز بوده که به دلیل عدم نیاز به خاک می تواند پروسه ساخت را آسان نماید. در این روش با وسط نموده لوله ها به صورت خاص می توانید یک دیوار سبز زیبا و مدرن داشته باشید.

دیوار سبز ساده همراه با ترموود

معایب دیوار سبز ساده

هر چند که ساخت دیوار سبز ساده دارای مزایای بسیاری می باشد ئلی این دیوار ها خالی از ایراد نیز نمی باشند. یکی از مهم ترین موارد در ساخت دیوار سبز بخش آبیاری دیوار سبز است. در صورتی که آبیاری به درستی انجام نشود ممکن است به زودی دیوار سبز از بین برود. در حالت ساخت دیوار سبز حرفه ای معمولا یک شبکه آبرسانی در پشت دیوارقرار گرفته که به راحتی می تواند باعث آبیاری دیوار شود. در حالی که در سیستم های دیوار سبز ساده معمولا باید آبیاری به صورت دستی انجام شود که ممکن است بعد از مدتی به دلیل عدم رسیدگی مناسب آن ها از بین روند.

نحوه ساخت دیوار سبز ساده

همچنین یکی از موارد مهم در گرین وال انتخاب گیاهان دیوار سبز می باشد. در صورتی که بدون بررسی تخصصی و در نظر گرفتن شرایط مختلف اقدام به کاشت گیاه نمایید ممکن است آن گیاه نتواند در آن شرایط دوام بیاورد و از بین رود. از این رو اولین و مهم ترین عامل مشاوره گرفتن در زمینه انتخاب گیاهان دیوار سبز می باشد. پس می توان یکی از عیب های ساخت دیوار سبز ساده توسط افراد را عدم تخصص در زمینه انتخاب گیاهان دانست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *