آبنما ها را می توان امروزه به رقص آب و نور تشبیه نمود. در بعضی موارد استفاده از موسیقی نیز در این حالت به آن کمک می نماید. در معماری نوین و شهرسازی یکی از رکن های ایجاد زیبایی با استفاده از المان های طبیعی استفاده از آبنماها می باشد. در این بین برخی از مشهور ترین آبنماهای دنیا وجود دارند که علاوه بر آبنما بودن دارای یک روح و شخصیت نیز می باشند. استفاده از آبنماها در قرن 19 میلادی رواج پیدا نمود. و اولین مورد آن توسط داوینچی برای ایجاد فواره اختراع شد. پس از آن جهان با این پدیده زیبا و شگفت انگیز آشنا شده و از آن در قسمت های مختلف در جهان استفاده نموده است.

آبنمای بلاژیو لاس وگاس از مشهور ترین آب نماهای دنیا کاور

مشهور ترین آبنماهای دنیا کدامند؟

در بین شگفتی های دنیای امروزی واژه آبنما نیز برای بعضی محل ها در دنیا به چشم می خورد. در این راستا خیلی از افراد مشهور اقدا به طراحی آبنما به منظور ایجاد حسی خاص در محیطی که قرار است از آن بهره برداری شوند، نمودند. یکی از نکات جالب در این زمینه وجود آبنما های معروف در قاره های مختلف در دنیا می باشد که نشان دهنده اهمیت وجود آبنما در شهر های بزرگ و کلان شهر ها است. سالانه عده زیادی از افراد برای بازدید از این آبنما ها به آن کشور ها رفته و باعث ایجاد محیطی توریستی شده اند.

آبنمای big wild goose در چین

مشهور ترین آبنماها معمولا بر سااس یکی از ویژگی های آن ها از دیگر موارد متمایز شده اند به عنوان مثال بعضی از آبنما ها بر اساس نوع فواره، ارتفاع آن و بعضی دیگر بر اساس بزرگی، متریال سازنده و حتی بحث های تاریخی و داستان ساخت آن ها مشهور شده اند. حتی در بعضی موارد سعی شده است تا از خلاقیت طراحان برای مشهور نمودن یک آبنما استفاده شود که نمودنه بارز آن را می توان به آبنمای معلق شیر آب در اسپانیا اشاره نمود.

معروف ترین آبنماها در جهان

همانطور که ذکر شد معروف ترین آبنماها در نیا در قاره های مختلف وجود دارند. هر کدام از این موارد بر اساس یک خصوصیت دارای برجستگی و مشهور شده اند. آبنماهای معروف در اروپا معمولا از نوع آبنماهای تاریخی بوده و دارای قدمت یا نمادی از گذشته می باشند. در حالی که در قاره آمریکا آبنما نماد تفریح و سر زندگی بوده و معمولا در ایالت های که شادی و سرگرمی رواج دارد معمولا آبنماهای بیشتری نیز وجود دارد. در آسیا نیز به دلیل قدمت تاریخی زیاد و استفاده از المان آب در فرهنگ آسیایی آبنما را می توان یک نماد فرهنگی مهم داسنته و از آن به عنوان المانی از فرهنگ و هنر این قاره یاد نمود.

آبنمای آکوارانا در هلند

آبنماهای معروف در اروپا

در میان آبنماای معروف در اروپا آبنمای ترریTereri  در رم ایتالیا به دلیل داشتن قدمت و استفاده از آن به عنوان یک منبع آبی می توان نام بردو همچنین آبنمای مونتجوییکMomtjuic  در بارسلونای اسپانیا نیز داز دیگر موارد در این زمینه می باشد که به نورپردازی زیبا مشهور است. آبنمای نیشن فرندشیپ Nation Frienfship  در روسیه نیز از دیگر موارد است که نماد همبستگی می باشد. آبنمای ویلا دی استا Villa dEsta در رم ایتالیا که مربوط به قرن 16 بوده، قایق در والسنیا اسپانیا که از روی آن طرح های مشابه زیادی ایجاد شده است و ژت دو در ژنو که ارتفاع آن به 140 متر می رسد از دیگر آبنماهای مشهور می باشد.

آبنمای نیشن فرندشیب در روسیه از مشهور ترین آب نماهای دنیا

شیر معلق آب در اسپانیا از دیگر موارد آبنما می باشد که طرح های مشابه فراوانی از آن ساخته شده است همچنین آکوآرانا Aquanura در هلند که 200 فواره داشته و سوارورسکی Swarorski در اتریش که موزه این کشور وجود داشته و همچنین لاتوآ Latoua در کاخ ورسای فرانسه از دیگر موارد در این زمینه می باشد.

مشهور ترین آبنماهای آمریکا

در آمریکا نیز مانند اروپا طرح های گوناگونی از آبنما ها موجود می اشد. در این زمینه می تاون به آبنمای بلاژیو Bellagio در لاس وگاس که مربوط به هتلی با همین نام می باشد، آبنمای باکینگهام در شیکاگو که در گراند پارک آن است و موستانگ در تگزاس که نماد غرب وحشی بوده، کرون در شیکاگو که یک اثر هنری است بیشتر از این که به عنوان یک آبنما مطرح باشد و همچنین مواردی مانند ویلانکورت در سانفرانسیسکو از دیر موارد در این زمینه می باشد.

آبنمای مونتجوییکMomtjuic در بارسلونای اسپانیا

مشهور ترین آبنماهای آسیا

در آسیا نیز از آبنماهایی مانند ولث Weath در سنگاپور که در یک مرکز خرید قرار دارد، بیگ وایلد گوس big wild goose در شیان چین که این مورد نیز با مساحت 110،000 متر مربع بوده، برج الخلیفه در دبی با ارتفاع 150 متر، بانپو Banpo در سئول کره جنوبی که طولانی ترین آبنما در جهان است که 190 تن در ساعت آب را جابجا می کند، آبنمای شاه فهد در جده عربستان که بلند ترین آبنمای دنیا با طول 260 متر بوده و کانازاوا در ژاپن که به نوعی ساعت می باشد، است.

آبنمای بانپو کره جنوبی

آبنماهای معروف در استرالیا

در این قاره می توان به معروف ترین مورد آن یعنی آرچیبالد Archibald اشاره نمود که در سال 1930 ساخته شده و ترکیبی از آثار باستانی یونان و روم باستان می باشد.

آبنمای آرچیبالد از مشهور ترین آبنماهای دنیا

در حالت کلی آبنما به عنوان یکی از بخش های مهم در محوطه سازی است. استفاده از این نماد در بخش های مختلف مانند مشهور ترین آبنماهای دنیا نشان دهنده اهمیت آن در زیباسازی فضاهای شهری و خانگی است. همچنین از این المان در باغ های ژاپنی و روف گاردن ژاپنی نیز به وفور استفاده شده است.

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] استقبال قرار گرفته است. از این رو یک مقاله با عنوان مشهور ترین آبنماهای دنیا برای شما آماده نموده که می توانید آن را مطالعه کنید. […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *