دیوار سبز نمد پلیمری یکی از انواع دیوار سبز بوده که تفاوت اصلی آن با دیگر موارد در گلدان های آن می باشد. در این حالت به جای گلدان از جیب هایی استفاده می شود که دارای ویژگی های خاص بوده و از جنس نمد های پلیمری می باشد. دوام بالا و نحوه حرکت آب در آن ها از مزیت های این نوع از دیوار سبز می باشد.

البته برای شناخت بهتر این نوع از دیوار سبز باید ابتدا انواع دیوار سبز را بررسی نموده و پس از آن می توان در مورد این نوع از دیوار سبز صحبت نمود. برای این منظور در ابتدا به بررسی انواع دیوار سبز پرداخته (در صورت نیاز به بررسی کامل این نوع از دیوار ها می توانید به بخش انواع دیوار سبز مراجعه نمایید) و بعد از آن از مزایای دیوار سبز نمد پلیمری و نحوه قرار گیری آن ها را بررسی می کنیم.

انواع دیوار سبز نمد پلیمری کاور

دیوار سبز نمد پلیمری چیست

همانطور که گفته شد این نوع از دیوار سبز بر خلاف دیگر انواع بدون گلدان بوده و به جای گلدان از نمد های پلیمری که به صورت جیب می باشند استفاده می شود. در این حالت نیاز به زهکشی جدا برای سیستم آبیاری نمی باشد به دلیل چینش زیر همدیگر این نمد ها آب از نمد اول به سمت نمد دوم حرکت می کند. از این طریق سیستم آبیاری دیوار سبز به آسانی انجام شده و سیستم زهکشی مجزایی نیاز ندارد. پس در این نوع از دیوار سبز محل قرار گیری گیاهان تزئینی را از نوع پارچه های نمدی که با پلیمر ساخته می شوند در نظر گرفته و در اصطلاح به آن ها جیب های نمدی نیز می گویند.

پاکت و جیب های گرین وال نمد پلیمری

اگرچه برای درک بهتر این مفهوم نیاز است با انواع دیوار سبز و نحوه دسته بندی آن ها آشنا شویم تا از این طربق مفهوم و دلیل نیاز به این نوع از نمد ها را متوجه شویم. ولی در حالت کلی به دلیل مزایای این نوع از دیوار سبز، امروزه در موارد خانگی و حتی سازمانی سعی می شود از این نوع دیوار سبز استفاده نموده و این دیوار از با استقبال بزرگی روبرو شده اند.

اجزای دیوار سبز نمد پلیمری

انواع دیوار سبز

همانطور که گفته شد برای شناخت بهتر دیوار سبز نمد پلیمری بهتر است با انواع دیوار سبز، نحوه دسته بندی و مقایسه آن ها آشنا شویم. البته در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و همراه جزئیات کامل تر می توانید به بخش انواع دیوار سبز مراجعه نمود و در آن قسمت به صورت کامل مقایسه انواع دیوار سبز را مشاهده نمایید. در حالت کلی دسته بندی دیوار های سبز بر اساس  موارد زیر می باشد که به ترتیب به آن ها پرداخته می شود.

انواع دیوار سبز

·        بر اساس نوع پوشش

·        بر اساس روش اجرا

·        بر اساس نوع گیاه

·        بر اساس عملکرد سیستماتیک

 

بر اساس نوع پوشش

دیوار های سبز را بر اساس نوع پوشش می توان به صورت پوشش نرم، حصیری و ساختاری دسته بندی نمود. این حالت از دسته بندی بر اساس نوع گلدان آن ها می باشد. در حالت ساختاری، دیوار سبز به صورت دیوار سبز لوتوس بوده که هر گلدان مانند فلاور باکس مجزا از گلدان دیگر می باشد و به صورت ساختار یافته در کنار هم دیگر قرار گرفته اند.

فواید دیوار سبز نمد پلمری

بر اساس روش اجرا

بر اساس روش اجرا و ساختار کلی آن ها دیوار سبز را می توان به صورت دیوار سبز مدولار، گرین وال کابلی، دیوارسبز شبکه ای و دیوار سبز نمد پلیمری و هیدروپونیک دسته بندی نمود. هر کدام از این موارد به صورت مجزا در یک مقاله توضیح داداه شده اند که برای آشنایی با آن ها می توانید بر روی هر یک از آن ها کلیک نمایید. باز هم روش مدولار را می تاوند به نوعی مانند دیوار سبز لوتوس در نظر گرفت.

بر اساس نوع گیاه

در صورت دسته بندی بر اساس نوع گیاهان دیوار سبز می توان آن ها را به سه صورت دیوار سبز مصنوعی، دیوار سبز طبیعی و موس وال در نظر گرفت. البته در حالتی که دیوار سبز را به صورت دیوار زنده تلقی نماییم دسته بندی به دو صورت دیوار سبز گیاهی و ماس وال در نظر گرفته می شود.

گرین وال نمد پلیمری

بر اساس عملکرد سیستماتیک

در این حالت دیوار سبز را بر اساس روش نگه داری گیاهان یا روش نگه داری دیوار سبز یا همان عملکرد سیستماتیک دسته بندی می کنند در صورت استفاده از سنسور ها و آبیاری هوشمند و با استفاده از اینترنت اشیا می توان یک دیوار سبز هوشمند بوجود آورد. از این رو دسته بندی بر اساس دیوار سبز معمولی و دیوار سبز هوشمند انجام می شود.

نحوه عملکرد دیوار سبز نمد پلیمری

مزایای دیوار سبز نمد پلیمری

از مهم ترین مزیت های این نوع از دیوار سبز می توان به داشتن سازه سبک به دلیل پلیمری بودن آن اشاره نمود. همچنین تعویض هر بخش از این دیوار سبز نمد پلیمری آسان بوده و همچنین اجرا و نگه داری راحتی نیز دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد که باعث محبوبیت آن شده است عدم تداخل با گیاهان بوده و به راحتی می توان به صورت متنوع انواع گیاهانی را که برای دیوار سبز مد نظر می باشد استفاده نماییم.

نحوه ساخت دیوار سبز نمد پلیمری

همانطور که بالاتر نیز ذکر شد آبیاری در سیستم گرین وال نمد پلیمری به آسانی انجام شده و به دلیل زهکشی سر خودی که دارد می توان با اطمینان و عدم نگرانی این فرآیند را انجام داد از این رو سیستم آبیاری دیوار سبز بسیار ساده دارد. همچنین به دلیل وجود نمد هوا به راحتی از آن عبور نموده و باعث ایجاد تهویه مناسب برای آن می شود. اسقامت بالا و مستحکم بودن این نمد های پلیمری و همچنین عدم محدود نمودن گونه های گیاهی باعث شده است که این نوع از دیوار سبز هم برای فضاهای داخلی و هم برای فضاهای خارجی مناسب باشند.

نحوه چینش دیوار سبز نمد پلیمری

به مظنور قوی نمودن سیستم زهکشی و همچنین آبیاری آسان چینش جیب های نمدی به صورت عمودی و در زیر یکدیگر انجام می شود. البته یک ردیف از آن در کنار هم قرار گرفته و آن ردیف به صورت منظم به سمت پایین حرکت می نماید. با این روش در صورت انتخاب گیاهان مناسب ظاهری زیبا هم به صورت یک دست و هم به صورت جدا جدا می تواند ایجاد نماید.

دیوار سبز نمد پلیمری پیش ساخته

قیمت دیوار سبز نمد پلیمری

قیمت گذاری این دیوار ها به دو عامل بستگی دارد. عامل اول بر اساس نوع نمد، پلیمر سازنده آن، کیفیت و اندازه دیوار سبز نمدی می باشد. عامل دوم در تعیین قیمت گیاهان به کار رفته در آن ها می باشد. در این سیستم به دلیل نبود سیستم آبیاری حرفه ای و آبیاری آسان آن قسمت تاسیساتی و زهکشی از قیمت کمی بر خوردار می باشد.

شرکت چوب و چکش یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی، ساخت و اجرای دیوار سبز نمد پلیمری قزوین و تهران می باشد. به منظور دریافت مشاوره در این زمینه و تعیین قیمت می توانید با مشاوران این شرکت تماس حاصل نموده و از مشاوره آن ها بهره مند شوید.

5 پاسخ

تعقیب

  1. […] دیوار سبز لوتوس از این دسته گرین وال می باشد. در روش دیوار سبز نمد پلیمری، شما با تهیه پایه و نمد مناسب و کاشت گیاهان در آن ها به […]

  2. […] نیز دسته بندی نمود. همچنین دیوار سبز هیدروپونیک، نمد پلیمری نیز از دیگر انواع دیوار ها بوده که بر اساس نوع گلدان […]

  3. […] راکد مانده و باعث از بین رفتن گیاهان می شود. استفاده از دیوار سبز نمد پلیمری میتواند در این زمینه کمک […]

  4. […] مورد استفاده قرار میگیرد. یکی دیگر از انواع می توان به دیوار سبز نمد پلیمری اشاره نمود. این نوع از گرین وال به صورت جیب های نمد […]

  5. […] و سپس در جای خود قرار دهیم. بر خلاف دیگر روش ها مانند دیوار سبز نمد پلیمری، یا دیوار سبز کابلی که باید گیاهان در هنگام نصب دیوار […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *