در بسیاری از موارد روف گاردن با پنت هاوس اشتباه گرفته می شود. دلیل اصلی آن قرارگیری هر دو در ارتفاع بالاتر می باشد. در حالی که روف گاردن محلی سرسبز بر روی سقف یک خانه ساختمان و یا برج می باشد، و از آن برای استراحت، تفریح و نزدیکی با طبیعت استفاده می شود، ولی پنت هاوس با آخرین طبقه از یک برج یا ساختمان بلند (در بعضی موارد طبقات میانی نیز ممکن است باشد) گفته شده که حالتی لاکچری داشته و توسط افراد ثروتمند مورد استفاده قرار میگیرد. برای پی بردن به فرق روف گاردن و پنت هاوس این مقاله بر برای شما آماده نموده ایم که ابتدا یک تعریف از روف گاردن و پنت هاوس ارائه نموده و در پی آن تفاوت آن ها بیان می شود.

نمایی از پنت هاوس دارای روف گاردن

روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا باغ بام یک واژه نوین در معماری مدرن می باشد. هدف اصلی از بوجود آمدن روف گاردن افزایش بخش های سبز و طبیعی در یک ساختمان می باشد. با این کار علاوه بر نزدیک نمودن ساکنان به طبیعت، یک محل برای تفریح و استراحت را فراهم می آورد. روف گاردن ها دارای مزایای بیشماری می باشند. از مهم ترین موارد می توان به افزایش فضاهای سبز در شهرهایی که امکان وجود هوم گاردن و باغ در آن ها نمی باشد، افزایش روحیه و شادابی ساکنان ساختمان، افزایش عمر بام ساختمان، عایق حرارتی و صدا شدن بام، عایق ضد آب، تصفیه هوا، کاهش دمای محیط و در نهایت استفاده از فضای مرده بام ساختمان ها می باشد.

روف گادرن تالار شهر قزوین طراحی و ساخته شده توسط شرکت چوب و چکش

روف گاردن ها انواع مختلف داشته و به دو صورت روف گاردن متمرکز و روف گاردن گسترده مورد استفاده قرار میگیرند. نحوه طراحی و اجرا روف گاردن، محاسبه وزن روف گاردن از دیگر موارد مهم در زمینه داشتن یک روف گاردن مناسب می باشد که باید طراحی و اجرای آن توسط افراد متخصص انجام شود. همچنین از روف گاردن های مدولار نیز به منظور کاهش زمان ساخت و دیگر موارد استفاده می شود. در صورت نیاز به آشنایی کامل با روف گاردن ها می توانید به بخش روف گاردن (باغ بام) مراجعه نموده و اطلاعات تخصصی و با جزئیات بیشتر در این زمینه کسب نمایید.

روف گاردن چیست

پنت هاوس چیست؟

پنت هاوس یک طبقه از یک ساختمان بلند، برج یا آسمان خراش بوده که نسبت به دیگر واحد ها از متراژ بیشتری برخوردار است و معمولا در آن از لوازم و تجهیزات لاکچری استفاده شده است. دلیل بوجود آمدن پنت هاوس عدم استفاده افراد از طبقات فوقانی برج ها بوده است. ازا ین رو با ایجاد امکاناتی تفریحی و لاکچری مانند استخر در این طبقات افراد ثروتمند را ترقیب به استفاده از آن نموده اند. از ویژگی های اصلی پنت هاوس ها می توان به داشتن دسترسی های اختصاصی به آسانسور و مسیر های تردد اشاره نمود که معمولا فقط توسط افرادی که در پنت هاوس زندگی می کنند قابل استفاده است.

تفاوت روف گاردن و پنت هاوس

پنت هاوس ها هم شامل انواع مختلفی می باشند که بر اساس متراژ و نوع ساختمان می تواند متفاوت باشند. در کنار مزایایی که برای پنت هاوس ها ایجاد شده است برای آن ها معایبی نیز وجود دارد. از این معایب می توان به خطرات طبیعی ناشی از زلزله و… و عدم راه فرار سریع می باشد. البته مزایا و معایب پنت هوس ها بسیار زیاد می باشد که برای بررسی آن ها می توانید به مقاله پنت هوس مراجعه نمایید. با توجه به تعریف دو مورد گفته شده می توان فرق روف گاردن و پنت هاوس را متوجه شد. ولی در حالت کلی می توان گفت در بعضی از پنت هاوس ها می توان از روف گاردن نیز برخوردار باشند.

پنت هاوس چیست

پنت هاوس های دارای روف گاردن

پنت هاوس ها بر اساس وسعتی که دارند می توانند دارای روف گاردن باشند. بنابراین می توان فرق روف گاردن و پنت هاوس را در این حالت نیز دانسته و روف گاردن را به عنوان یک بخش از پنت هاوس به حساب آورد. در این حالت پنت هاوس یک دسترسی مجزا به بخش بالایی از بام برج داشته و بر روی آن به صورت اختصاصی یا مشترک روف گاردن بوجود آورد.

نمایی از درون پنت هاوس heron

یکی از معروف ترین موارد در زمینه وجود روف گاردن در پنت هاوس مربوط به برج هتل The Heron در لندن انگلستان است. به نام پنت هاوس The Heron است. این پنت هاوس به صورت اجاره ای بوده و می توان برای یک یا چند شب آن را اجاره نمود. در آن انواع امکانات لاکچری و فوق العاده قرار داده شده است. یکی از این امکانات موجود روف گاردن بسیار زیبا و مدرن این پنت هاوس بوده که البته با توجه به مساحت 6000 متری داشتن روف گاردن دور از انتظار نیست.

روف گارن پنت هاوس The Heron

فرق روف گاردن و پنت هاوس

نمایی زیبا از درون یک پنت هاوس

نمایی زیبا از یک پنت هوس

 

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] هاوس اشتباه گرفته می شود که برای رفع آن یک مقاله با نام فرق روف گاردن و پنت هاوس برای مطالعه شما آماده […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *