طراحی ورودی ساختمان بعد از نمای ساختمان و محوطه ساختمان در ابتدا دیده می شود. از این رو باعث اثرگذاری اولیه در ذهن مراجعه کننده به ساختمان و یا خانه می باشد. پس بهتر است طراحی ورودی به درستی و زیبایی انجام و اصول و قاعده آن حفظ شود. برای این منظور در این مقاله ابتدا ورودی ساختمان را بررسی نموده و از اهمیت بالای آن صحبت می کنیم و سپس پارامتر های مهم در طراحی را بررسی می کنیم.

تعبیه فضا برای لوازم پرکاربرد در ورودی ساختمان کاور

ورودی ساختمان چیست

برای مشخص شدن ورودی ساختمان اختلاف نظر در میان کارشناسان وجود دارد. در بعضی موارد ورودی ساختمان را از سردرب اصلی دانسته و محوطه ساختمان را به عنوان ورودی به ساختمان در نظر میگیرند. در دیگر موارد ورودی ساختمان را ورودی به درون واحد در نظر گرفته و فضایی سر پوشیده می باشد. در این مقاله در اکثر موارد ورودی ساختمان را بر اساس ورودی واحد یا درون ساختمان در نظر گرفته شده است.

استفاده از ترموود در طراحی ورودی ساختمان

در واقع می توان گفت ورودی ساختمان چهره ساختمان را تشکیل می دهد که در ابتدا و پس از نمای ساختمان دیده می شود. از این رو باید به نحو درست طراحی شود. همچنین با توجه به این که اغلب ورودی و خروجی ساختمان از یک مسیر می باشد ورودی باید شرایط و ضوابط لازم برای یک خروجی را نیز داشته باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. همچنین ورودی ساختمان را می توان محلی برای تردد دانسته و باید فضاهای مورد نیاز تردد در خانه را برای آن در نظر گرفت.

استفاده از ترموود در طبردرب به منظور زیبا نمودن ورودی ساختمان

ورودی می تواند بر اساس نوع دسته بندی ساختمان نیز طراحی شود. به این منظور در صورت کلاسیک بودن خانه می توان آن را به صورت کلاسیک و در صورت مدرن بودن آن را به صورت مدرن طراحی نمود. در این حالت ورودی ساختمان چکیده ای از ساختمان بوده که با مشاهده آن می تواند به نوع طراحی ساختمان نیز پی برد.

اهمیت ورودی ساختمان

اولین و مهم ترین اهمیت ورودی ساختمان ایجاد یک محل عبور برای ورود و خروج از ساختمان می باشد. این محل باید به گونه ای باشد که فضای کافی را برای تردد ایجاد نماید. همچنین همانطور که گفته شد مانند نمای ساختمان چهره ساختمان را تشکیل می دهد. از این رو در بحث زیبایی شناسی باید اصول و قواعد را رعایت نموده و به درستی و زیبایی آن را طراحی نمود. از سوی دیگر زیبایی بیشتر ورودی می تواند بر زیبایی خانه افزوده و خانه را به حالت لاکچری تبدیل نمود از این رو می تواند بر روی قیمت خانه و ارزش ملک نیز تاثیر گذار باشد.

تاثیر سردرب در طراحی ورودی ساختمان

یکی دیگر از کاربرد های ورودی و خروجی را می تون محل تعبیه  لوازم در هنگام خروج و ورود به ساختمان دانست از این رو که با ایجاد کمد و آویز هایی می تواند لوازمی مانند کت و لوازمی که در ابتدای خانه قرار میگیرند و دیگر موارد مانند جاکفشی که پیش از ورود به خانه در آورده می شود را در خود جای دهد.

پارامتر های طراحی ورودی ساختمان

پارامتر های طراحی ورودی را می تواند در دو دسته بندی مختلف بررسی نمود. در حالت اول بر اساس کاربرد ورودی ساختمان و در مورد دوم بر اساس مسائل زیبایی شناسی می توان آن را طراحی نمود. در این زمنیه قرار دادن لوازم مورد نیاز در ورودی می تواند آن را کاربردی نماید. استفاده از کمد لباس و یا جاکفشی از نمونه هایی از این موارد می باشد. کفپوش ورودی ساختمان معمولا با کفپوش دیگر قسمت ها متفاوت می باشد بنابراین باید کفسازی مناسب داشته باشد.

یکی از دلایل این کار به دلیل ورودی بودن آن بوده که نیاز میباشد از کفپوش تیره استفاده نموده تا از کثیفی زود به زود آن جلوگیری شود. همچنین در مسائل زیبایی شناسی باعث ایجاد تنوع و رنگ بندی در ساختمان می شود. در این مورد می توان از چوب های فرآوری شده مانند ترموود که رنگ گیاهی دارد و یا کامپوزیت وود پلاست استفاده نمود.

طراحی ورودی ساختمان با استفاده از چوب و فلز

طراحی درست ورودی ساختمان به دلیل استفاده از فضای مرده به نوعی افزایش بازدهی می باشد از این رو میتوان از آن به عنوان محلی برای نگه داری وسائل کاربردی (با قفسه بندی آن ) اشاره نمود. همچنین با ایجاد رنگ بندی متفاوت و نور پردازی مناسب توسط لوستر و همچنین استفاده از فلاورباکس و گیاهان تزئینی می توان یک محیط آرامش بخش در آن قسمت بوجود آورد.

طراحی ورودی ساختمان با استفاده از فلاورباکس

همچنین درب ورودی نیز قسمتی از ورودی ساختمان بوده و باید بخه صورتی زیبا و خلاقانه طراحی و ساخته شود. در نهایت نیز از مهم ترین پارامتر ها در طراحی ورودی ساختمان می توان به جانمایی مناسب همه موارد گفته شده اشاره نمود.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد ورودی ساختمان یکی از بخش های مهم در ساختمان می باشد. لذا طراحی آن باید توسط افراد متخصص صورت گیرد. از این رو شرکت چوب و چکش، یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی ورودی ساختمان قزوین و تهران می باشد که شما می توانید جهت مشاوره رایگان با تیم تخصصی چوب و چکش تماس حاصل فرمایید.

ایجاد پله در نزدیکی ورودی ساختمان در خانه های دوبلکس

6 پاسخ

تعقیب

  1. […] به منظور محافظت و پوشش از درب ورودی ساختمان ها، ورودی حیاط، ورودی باغ، ویلا یا درب کرکره برقی و درب […]

  2. […] اتاق نشیمن، محل غذاخوری، آشپزخانه، اتاق های خواب، ورودی ساختمان ویلا می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. در […]

  3. […] ها و همچنین مصارف خانگی مانند روف گاردن، تراس، آلاچیق، ورودی ساختمان، هوم گاردن و دیگر موارد اشاره […]

  4. […] نمود. همچنین در بعضی موارد سان روم گاردن می تواند در ورودی ساختمان و یا به عنوان پیلوت استفاده […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *