دیوار سبز کابلی یکی از انواع دیوار سبز می باشد که به دلیل نصب آسان و کاربری راحت از استقبال طراحان و معماران برخوردار شده است. در اکثر مواقع این دیوار ها را نمای سبز و فنس سبز اشتباه گرفته می شود که با تعریف دقیقی که میتوان از دیوار سبز داشت می توان این مشکل را برطرف نمود. همچنین این دیوار های سبز دارای مزایا و معایبی می باشند که  در این مقاله سعی شده است از جهت های مختلف به بررسی این موارد پرداخته و آن ها را بیان نماییم. پیش از شروع بررسی در صورت نیاز به شناخت دیوار سبز و انواع گرین وال می توانید به بخش های مربوطه با همین نام و یا روی کلمات آن ها که به صورت لینک می باشند کلیک نمایید.

دیوار سبز کابلی چیست کاور

دیوار سبز کابلی چیست

دیوار سبز کابلی به دیوار هایی گفته می شود که توسط رشته های کابلی که به صورت عمودی قرارداده شده اند مورد استفاده قرار میگیرد. کابل های مورد استفاده در این حالت در قدیم بر اساس مفتول فلزی ضد زنگ بوده ولی امروزه می توان از انواع رشته های پلیمری برای این منظور استفاده نمود. استفاده از دیوارسبز کابلی دارای مزایا و معایبی می باشد که می توان آن ها را به صورت زیر خلاصه نمود.

انواع گیاهای دیوار سبز کابلی

یکی از مهم ترین مزایای دیوارسبز کابلی نصب آسان و سریع ساختار آن می باشد. همچنین به دلیل عدم نیاز به سیستم های پیچیده هزینه کمتری نیز برای ساخت آنها نیاز است. از دیگر موارد در زمینه دیوارسبز کابلی می توان به رشد گیاهان از بالا یا پایین اشاره نمود. در این حالت آبیاری گیاهان دیوار سبز بسیار آسان و سریع تر شده و نیاز به سیستم زهکشی پیشرفته ندارد. از سوی دیگر به دلیل نیاز به استفاده از گیاهان رونده در این نوع از دیوار، محدودیت هایی در زمینه گیاهان دیوار سبز و انتخاب گیاهان تزئینی بوجود می آورد.

همچنین تکمیل شدن دیوارسبز کابلی به دلیل نیاز به رشد و روندگی گیاهان بشیار زیاد تر از دیگر دیوار های سبز می باشد. در مجموع گرین وال کابلی برای شرایطی که نیاز است با هزینه کم و بدون نیاز به تخصص بالا شروع به ساخت یک دیوار سبز نمود، مفید است.

ایجاد طرح در دیوار سبز کابلی

تفاوت گرین وال کابلی و شبکه ای

در مقالات قبلی به صورت کامل دیوار سبز شبکه ای را بررسی نمودیم. ولی ممکن است این سوال پیش بیاید که چه تفاوتی میان دیوار سبز کابلی و دیوار سبز شبکه ای وجود دارد. برای پاسخ به این سوال می توان گفت گرین وال کابلی به حالت تکمیل شده از دیوار سبز شبکه ای گفته می شود. به نوعی می توان گرین وال شبکه ای را زیرمجموعه ای از دیوارسبز کابلی به شمار آورد. در این حالت در صورتی که مفتول های به صورت بالا به پایین و حالت عمودی داشته باشند دیگر نمیتوان آن ها را به نوعی دیوار سبز شبکه ای دانست بلکه از نوع این دیوار سبز می باشند.

زیبا سازی نما با استفاده از دیار سبز کابلی

فرق دیوار سبز کابلی با نمای سبز

در اکثر موارد به دلیل مشابهت بسیار زیاد دیوار سبز کابلی با نمای سبز این دو مورد با همدیگر اشتباه گرفته می شود. دیوار سبز مانند یک بوم نقاشی می باشد. در این حالت در یک فضای محدود از لحاظ ارتفاع و یا متراژ مورد استفاده قرار میگیرد. در صورتی که نمای سبز به عنوان یک کاور بر روی نما رشد می نماید. البته مکانیزم عملکردی آن ها در زمینه نصب استراکچر و همچنین رشد گیاهان به یک صورت می باشد. ولی کاربرد آن ها یک مورد بر روی نمای ساختمان و دیگر بر روی دیوار یا محل هایی مشابه دیوار به عنوان دیوارسبز کابلی است.

گرین وال کابلی زیبا

تفاوت دیوارسبز و فنس سبز

همنطور که گفته شد گرین وال کابلی به نوعی بر روی دیوار به منظور ایجاد زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد. در صورتی که فنس سبز به عنوان یک حصار و ایجاد حائل عمل نموده و کاربرد آن ها علاوه بر زیبایی حفظ حریم خصوصی محوطه محصور شده با آن می باشد. در این روش نیز همانند نمای سبز مکانیزم عملکردی و ساختاری مشابه داشته و می توان از نحوه نگه داری از گیاهان در هر کدام از آن ها برای دیگری نیز استفاده نمود.

گرین وال کابلی

قیمت دیوار سبز کابلی

قیمت گذاری دیوار سبز کابلی بر اساس نوع گیاه رونده و همچنین جنس مفتول های مورد استفاده تعیین می شود. در این حالت استفاده از گیاهان گران قیمت بر خلاف فنس سبز می تواند انجام شود. زیرا گرین وال کابلی به نوعی یک عنصر لاکچری و زیبا کننده محیط محسوب شده و استفاده از گیاهان گران قیمت می تواند باعث افزایش زیبایی در آن ها شود. به منظور آشنایی با گیاهان مناسب برای دیوارسبز کابلی می تاونید به بخش گیاهان دیوار سبز مراجعه نمایید.

مفتول های بکار رفته در دیوار سبز کابلی

شرکت چوب و چکش یکی از شرکت های متخصص در زمینه دیوار سبز کابلی قزوین و تهران می باشد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره، طراحی و اجرای این نوع از دیوار می توانید با متخصصین این شرکت تماس حاصل فرمایید.

5 پاسخ

تعقیب

  1. […] بر خلاف دیگر روش ها مانند دیوار سبز نمد پلیمری، یا دیوار سبز کابلی که باید گیاهان در هنگام نصب دیوار سبز در آن محل باشند، […]

  2. […] آن ها دیوار سبز را می توان به صورت دیوار سبز مدولار، گرین وال کابلی، دیوارسبز شبکه ای و دیوار سبز نمد پلیمری و […]

  3. […] بندی شود. بر اساس نوع قرارگیری دیوار میتوان آن ها را به دیوار سبز کابلی، گرین وال شبکه ای، و دیوار سبز مدولار دسته بندی نمود. […]

  4. […] دارند حرکت نمایند. این گیاهان معمولا در دیوار سبز شامل دیوار سبز کابلی، دیوار سبز شبکه ای، نمای سبز به منظور ساخت یک نمای […]

  5. […] ممکن است بعضی قسمت ها کم یا زیاد شود. به عنوان مثال در دیوار سبز کابلی، یا دیوار سبز شبکه ای بخشی از قسمت های گفته شده حذف و به […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *