نحوه نصب ترموود یکی از مهم ترین مراحل در زمینه داشتن یک ساختمان زیبا توسط ترموود می باشد. در اکثر موارد نحوه اجرای ترموود باید توسط افراد متخصص صورت پذیرد که دلیل اصلی آن را می توان به آماده سازی های قبل از نصب ترموود نسبت داد. در حالت کلی ترموود نسبت به دیگر انواع چوب از دوام بالایی برخوردار می باشد و نصب درست و نگه داری مناسب از آن می تواند آن را برای چند دهه و شاید چند صده سالم نگه داشت. از این رو در این مقاله سعی شده است نکات مربوط به نصب و اجرا و مواردی مانند تعمیر و نگه داشت ترموود را بررسی نماییم.

کاور نحوه نصب ترموود و نحوه اجرای ترموود

نکات قبل از نصب ترموود

همانطور که گفته شد آماده سازی محل قرارگیری ترموود پیش از نصب آن از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از این موارد آماده سازی زیرسازی ترموود و تراز نمودن آن می باشد. زیرسازی ترموود به روش های گوناگون انجام شده که در یک مقاله جدا با نام زیرسازی ترموود به صورت کامل آن را بررسی نمودیم. البته در مواردی دیگر پیش از نصب نیز ترموود ممکن است زود تر خریداری شده و در انبار قرارگیرد. در این زمینه نیز باید مواردی شامل نحوه انبار کردن آن ها، نحوه تخلیه و حمل آن ها باشد، به صورت کامل رعایت شود.

نحوه نصب ترموود شرکت چوب و چکش

نحوه اجرای ترموود (نصب ترموود)

در ابتدای اجرا باید زیرسازی ترموود به صورت کامل انجام شده و سطحی تراز و یکنواخت بوجود آید. از کلیپس ترموود یا اتصالات دیگر می تواند برای نصب چوب ها استفاده نمود. همچنین برای زیرسازی معمولا از پیچ و اتصالات استیل یا رنگ کوره ای شده استفاده می شود. و بسیار مهم است که اتصالات را روی گره ها اعمال نکنیم و فاصله لازم از لبه کار رعایت شود این فاصله بین 20 تا 50 میلی متر است. همچنین در جاهایی که وزش باد شدید می باشد بهتر است از اتصالات دوتایی یا همان دابل استفاده شود تا از استحکام لازم برخوردار شود.

طراحی سه بعدی نحوه نصب ترموود شرکت چوب و چکش

در مواردی که از ترموود برای کفپوش یا دکینگ استفاده می شود بهتر است که کفسازی لازم برای تایل های ترموود به صورت کامل انجام شده و موارد زیرسازی ترموود مانند مقاله بیان شده در این زمینه صورت پذیرد.

روش های محاسبه هزینه

محاسبه هزینه نصب و اجرای ترموود بر اساس موارد گوناگونی شامل نوع طراحی، متراژی که قرار است ترموود اجرا شود، نوع سازه، نوع زیرسازی، نوع ترموود و محل قرارگیری ترموود ها متغیر می باشد. با توجه به هزینه بالای ترموود بسیار مهم می باشد که فرآیند نصب ترموود توسط افراد متخصص و دارای تجربه انجام شود. زیرا درصورت انجام نشدن زیرسازی مناسب و یا بالا و پایین بودن سطح ممکن است مشکلات فرآوانی در این زمینه ایجاد شود.

نحوه اجرای نمای ترموود

شرکت چووب و چکش به عنوان یکی از شرکت های متخصص در زمینه نصب و اجرای ترموود در قزوین و تهران می تواند در این امر به شما مشاوره داده و موارد نصب و اجرای ترموود را به صورت کامل برای شما انجام دهد. در صورت نیاز به انجام این فرآیند می توانید با متخصصین و مشاوران این شرکت تماس گرفته و از راهنمایی های لازم برخوردار شوید.

قیمت ترموود

قیمت چوب ترمود بر اساس موارد گوناگونی تعیین می شود. در وهله اول نیاز است از صحت اصل و واقعی بودن ترموود اطمینان حاصل نمایید. و از این رو می توان پرداخت هزینه گزاف برای ترموود های تلقبی جلوگیری نمایید زیرا در این صورت می توان از چوب معمولی به جای ترموود استفاده نمود. زیرا علی رقم قیمت بالای ترموود دوام بالای این محصول و سرشکن کردن هزینه های آن در سال های بعدی باعث می شود که این محصول دارای قیمتی مناسب باشد و در صورت متفرقه بودن ترموود، ممکن است زود تر از زمان مورد نظر با مشکلاتی مواجه شود.

از سوی دیگر نحوه فرآیند حرارتی تولید ترموود، انواع ترموود، برند و کاربرد ترموود (مثلا ترموود در دکوراسیون داخلی) از پارامتر های تاثیرگذار بر روی قیمت ترموود می باشد که این موارد نیز باید با مشاوره از متخصصین انجام شده و بر اساس نوع نیاز ترموود مناسب با آن قسمت را برای شما تهیه نمایند.

نحوه اجرای ترموود

نگه داری از ترموود و تعمیر آن

نگه داری ترموود می تواند از عارضه هایی که باعث از بین رفتن ترموود می شود جلوگیری نماید. این عارضه های شامل پوسیدگی، ایجاد شکم و انحا در چوب و یا ترک خوردگی باشد. از این رو در مرحله اول نگه داری از ترموود باید بررسی های روتین دو الی چهارساله انجام شود. در این مرحله ابتدا عارضه یابی انجام شده و سپس با استفاده از تشخیص صورت گرفته راه حل مناسب با آن پیشنهاد می شود. سپس در صورت قابل تعمیر بودن مشکل ابتدا آن مشکل رفع شده و سپس با شست و شو و رنگ نمودن آن باعث اصلاح آن قسمت شوید. در صورت قابل اصلاح نبودن مشکل باید آن محل به صورت کامل تعویض شود. از سوی دیگر برای افزایش عمر ترموود می توان از رنگ گیاهی یا رنگ ترموود و یا روغن های محافظ استفاده نمود.

یکی دیگر از زمان های نگهداری ترموود در زمان انبار آن ها می باشد. در زمان انبار باید رطوبت محل انبار کنترل شود تا در طولانی مدت باعث ایجاد مشکل نشود و همچنین نحوه قراردادن آن ها باید در سطح مسطح باشد که باعث ایجاد شکم می شود. نحوه برداشت و زاویه برداشت، نوع چیدمان بر روی نگه داری از آن ها بسیار تاثیر گذار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *