ترموود واقعی یکی از بخش های جدایی ناپذیر در معماری نوین و امروزی می باشد. به دلیل مزایای بیشمار ترموود این عنصر را می توان در بخش های مختلفی از معماری بکار گرفت. البته به دلیل هزینه بالا ترموود اصل نسبت به ترموود تقلبی، چگونگی شناخت ترموود واقعی از ترموود متفرقه بسیار اهمیت پیدا می کند. از این رو در این مقاله سعی شده است با بررسی ویژگی های ترموود اصل و راه های تشخیص ترموود ارجینال به بررسی این موضوع بپردازیم.

کاور فرق ترموود واقعی از متفرقه

اهمیت ترموود واقعی نسبت به ترموود تقلبی

همانطور که گفته شد اولین و مهم ترین عامل در ترموود بحث قیمت آن می باشد. به دلیل هزینه بالای ترموود در صورت عدم تشخیص اصل بودن آن ممکن است باعث تحمیل هزینه های اضافی شود. از سوی دیگر ویژگی های منحصر به فرد ترموود تنها در صورتی ایجاد می شود که از طریق فرآیند های استاندارد باعث بوجود آمدن ترموود شود. از این رو استفاده از ترموود فیک باعث تخریب آن در زمانی کوتاه شده و می تواند صدمات جبران ناپذیری را به آن بخش وارد نماید.

ترموود واقعی بکار رفته توسط شرکت چوب و چکش

از دیگر موارد مهم در زمینه ترموود واقعی می توان به فرآیند حرارتی اعمال شده در زمان فرایند تولید ترموود اشاره نمود. فرآیند حرارتی بر اساس نوع کاربرد در دماهای گوناگون صورت می گیرد از این رو اگر به روش درست صورت نگیرد می تواند باعث ایجاد ترک در بافت چوب ترمو شود که در ابتدا قابل مشاهده نبوده و پس از گذشت مدت زمانی از آن این ترک ها در سطح ترموود پدیدار می شوند.

روش های تشخیص ترموود اصل از ترموود غیر واقعی

شناخت ترموود واقعی از ترموود های متفرقه شاید به صورت ظاهری کار مشکلی بوده و نیاز به مشورت با افراد دارای تجربه در این زمینه باشد. از این رو در وهله اول شرکت تخصصی چوب و چکش طراح و سازنده انواع سازه ها با استفاده از ترموود در قزوین و تهران می تواند به شما در زمینه تشخیث اصل یا فیک بودن ترموود کمک نماید. از سوی دیگر می توان از روش های میانبر نیز برای تشخیص اصل یا غیر اصل بودن این چوب فرآوری شده اقدام نمود. این روش ها شامل مراجعه به منابع اروپایی، بر اساس گواهینامه های بین المللی، تماس مستقیم با تولید کننده و در نهایت از طریق ویژگی های ظاهری ترموود اقدام نمود. که در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم.

ترمووود واقعی شرکت چوب و چکش

تشخیص ترموود واقعی از طریق مراجع اروپایی

به دلیل اینکه زادگاه اصلی ترموود در اروپا و کشور فنلاند می باشد، ترموود اصل را می توان از این کشور های اروپایی تهیه نمود. برای این کار می توان از نمایندگی های مجاز آن ها برای این امر استفاده نمود. به منظور بررسی قانونی بودن و صحت عملکرد این نمایندگی های می توان به مرجع ترموود اروپایی مراجعه نمود. (به منظور دسترسی به این لینک می توانید بر روی کلمه انجمن ترموود کلیک نمایید.) با این روش می توانید از بخش لیست اعضا نمایندگی های مجاز ترموود را مشاهده کرده و از صحت عملکرد آن ها مطمئن شوید.

ترموود استاندارد با گواهینامه های بین المللی

یکی دیگر از روش های معتبر در این زمینه بررسی گواهینامه های چوب ها و یا نمایندگی ها می باشد. معمولا چوب های تولید شده اصل دارای یک گواهینامه همراه محصول می باشند که در آن بارکد و کد اصل بودن محصول درج شده است و با مراجعه به سایت معرفی شده توسط شرکت می توانید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

فرق ترموود واقعی، ترموود اصل با ترموود تقلبی

ترموود واقعی با استفاده از تماس با شرکت ها

این روش به دلیل اهمیت موضوع اصل بودن ترموود یکی از روش های معتبر و آسان در زمینه تشخیص ترموود می باشد. با این روش مستقیما می تاون از طریق نامه نگاری یا تماس با شرکت تولید کننده ترموود تماس گرفته و از صحت عملکرد نمایندگی آن تولید کننده مطمئن شوید. معمولا جواب اعتبار سنجی کمتر از 24 ساعت توسط شرکت های اعلام می شود.

ویژگی های ظاهری ترمود ارجینال

این روش از تشخیص ترموود واقعی معمولا نیاز به تجربه کافی و شناخت چوب ترموود واقعی دارد. لذا برای این کار می توانید از متخصصین فعال در زمینه ترموود کمک بگیرید. در این روش با بررسی ویژگی های یک ترموود اصل می توان از صحت واقعی بودن ترموود اطمینان حاصل نمود. به منظور آشنایی با این روش به صورت مجزا در بخش بعدی به بررسی ویژگی های ظاهری ترموود می پردازیم.

نمای انجام شده با استفاده از ترموود ارجینال

ویژگی های فیزیکی ترموود واقعی

یکی از ویژگی های فیزیکی ترموود وجود گره های پروانه ای در بافت چوب می باشد. درصورت وجود گره هایی با شکل های متفرقه می توان به نوعی آن ترموود را از نوع متفرقه و یا با درجه های پایین دانست. همچنین رگه های موجود در ترموود معمولا بهم دیگر نزدیک می باشند. از این رو در صورت فاصله دار بود آن ها می توان نتیجه گرفت که ترمووود واقعی نیست. از سوی دیگر بر اساس میزان حرارت رنگ ترموود به سمت قهوه ای سوخته متمایل می شود و یکی از راه های میانبر برای تشخیص درجه حرارت همین مورد می باشد.

چوب ترموود معمولا با کیفیت می باشند و باید عاری از هرگونه شکاف، درز و یا لکه های سیاه باشند. همچنین ضخامت این چوب ها معمولا استاندارد بوده و بین 18 تا 22 میلی متر می باشد. از دیگر موارد مهم در زمینه تشخیص ترموود اصل میزان پرداخت و نوع آن می باشد زیرا در ترموود ارجینال معمولا به صورت کامل و با دقت زیاد پرداخت انجام می شود و به همین دلیل قیمت بالا تری داشته و برای ترموود فیک انجام این نوع از پرداخت به صرفه نمی باشد.

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] مقاله ای دیگر به صورت کامل به تشخیص ترموود واقعی از ترموود متفرقه پرداخته شده است. می توان یکی از دلایل تاثیرگذار بر روی […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *