دیوار سبز هوشمند یکی از انواع دیوار سبز می باشد که توسط سیستم مرکزی کنترل شده و توسط سیستم فرمان می گیرد. انواع مختلف سیستم هوشمند دیوار سبز موجود می باشد که بسته به میزان هزینه صرف شده برای آن می تواند قسمت های مختلف را کنترل و مراقبت های لازم بر روی آن ها را انجام دهد. در زندگی امروزی که زمان نقش اساسی در زندگی افراد دارد این سیستم ها می توانند با نگه داری از گیاهان از زمان صرف شده برای نگه داری از آن ها توسط انسان ها را بکاهد و فقط به منظور لذت بردن از آن ها و تعامل با طبیعت از این دیوار های سبز ستفاده نمود. از این رو در این مقاله به بررسی گرین وال هوشمند پرداخته تا شما را با مفهوم آن بیشتر آشنا نماییم.

دیوار سبز هوشمند نمد پلیمری کاور

دیوار سبز هوشمند چیست

دیوار سبز هوشمند را می توان پلی میان دیوار سبز و اینترنت اشیا دانست. این دیوار ها از تکنولوژی روز استفاده نموده تا در راستای مراقبت از گیاهان به انسان ها کمک نماید. در حالت کلی می توان گرین وال هوشمند را بخشی از کشاورزی هوشمند یا فضای سبز هوشمند دانست که می توان از طریق آن محیط اطراف را بدون دخالت انسان به طبیعت نزدیک نموده و باعث ایجاد فضایی زیبا و طبیعی شد. در این نوع از دیوار از انواع سنسور ها و سیستم های کنترلی به منظور هوشمند سازی و آگاهی از وضعیت گیاه و همچنین آبیاری هوشمند استفاده می شود.

اجزای دیوار سبز هوشمند

در زندگی مروزی ساختمان های هوشمند نیز در راستای دیوار سبز هوشمند عمل می نمایند در این حالت می توان از این نوع دیوار سبز در آن ساختمان ها استفاده نموده تا به راحتی بتوان بدون دخالت انسان کار های مربو به دیوار سبز را انجام داد. همچنین دیوار سبز هوشمند فقط به منظور استفاده در ساختمان نبوده و می توان از آن ها در فضاهای شهری استفاده نمود. در این حالت می توان از یک سیستم مرکزی دیوار های مختلف موجود در فضای شهری را کنترل نموده و رسیدگی های لازم را از راه دور بر روی آن ها انجام داد.

بخش های مختلف دیوار هوشمند

کاربرد گرین وال هوشمند

دیوار سبز هوشمند همانطور که گفته شده می تواند هم در ساختمان های هوشمند، ساختمان های معمولی و حتی فضاهای شهری استفاده شود. از مهم ترین کاربرد های هوشمند سازی می توان به آبیاری هوشمند گیاهان سبز، سم پاشی، هرس کردن و چمن زنی اشاره نمود. که در این حالت توسط سنسور ها، موتور ها و … علاوه بر ررسی میزان آبرسانی می توان میزان رطوبت، نور و دیگر موارد را نیز کنترل نمود.

روش های هوشمند نمودن گرین وال

مزیای دیوار سبز هوشمند

اولین مزیت دیوار سبز هوشمند عدم نیاز به انسان ها بابت کنترل و رسیدگی روزانه می باشد. از این رو می توان گفت که گرین وال هوشمند بسیار مناسب مکان های اداری و جاهایی که زمان کافی برای رسیدگی به دیوار سبز موجود نمی باشد است. از دیگر مزایای آن آگاهی از گیاهان از راه دور میباشد به عنوان مثال در صورتی که به مدت طولانی از محل دیوار سبز دور باشید می توانید با استفاده از اینترنت اشیا از وضعیت گیاهان آگاه شده و حتی آبیاری و … را به صورت خودکار و یا به صورت دستی ولی از راه دور انجام داد.

نحوه هوشمند نمودن دیوار سبز

همچنین از مزیت دیگر این دیوار ها می توان به سیستم اعلان در صورت بروز مشکل اشاره کرد. در این حالت در صورت بروز مشکل در قسمت های مختلف سیستم وجود داشته باشد از طریق سیستم اعلان مشکل را به شما اطلاع داده تا در زمان مناسب به بر طرف نمودن آن اقدام نمایید.

مزایای دیوار سبز هوشمند

معایب گرین وال هوشمند

مهم ترین مشکل دیوار سبز ایجاد فاصله بین انسان و دیوار سبز می باشد. زیرا در حالتی که دیوار هوشمند نباشد نیاز است نگه داری توسط انسان انجام شده و بالاجبار باید روزانه و یا هفتگی به گیاهان سر زده و رسیدگی انجام شود. از این رو می تواند زمان بیشتری را با گیاهان گذرانده که در طولانی مدت بر روی آن ها تاثیر مثبت می گذارد. از دیگر عیب های آن متکی به برق و اینترنت بودن است که در این حالت ها در صورت بروز مشکل در سیستم برقی آن ها ممکن است بدون اعلان سیستم از کار افتاده و در نهایت باعث از بین رفتن دیوار شود.

گرین وال هوشمند

ویژگی های دیوار سبز هوشمند

هوشمند سازی دیوار سبز با استفاده از اینترینت اشیا

6 پاسخ

تعقیب

  1. […] سیستم آبیاری هوشمند و همچنین مواردی از این دست می توان دیوار سبز هوشمند ایجاد […]

  2. […] دغدغه به دیگر کار های می پردازند. همچنین می توان از دیوار سبز هوشمند، آبیاری هوشمند برای هوم گاردن و موارد مشابه استفاده […]

  3. […] زیاد است و نیاز به هرس زیاد دارد. از این رو می تاون از دیوار سبز هوشمند به منظور کنترل آن ها استفاده […]

  4. […] و آبیاری هوشمند و با استفاده از اینترنت اشیا می توان یک دیوار سبز هوشمند بوجود آورد. از این رو دسته بندی بر اساس دیوار سبز […]

  5. […] آن دیوار سبز را هوشمند نمود. به منظور آشنایی بیشتر با دیوار سبز هوشمند می توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه […]

  6. […] سبز بر اساس موارد مختلف می باشد. در صورت استفاده از دیوار سبز هوشمند باید انواع سنسور های، سیستم های نظارتی، سیستم مرکزی و […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *