دیوار سبز شبکه ای یکی از انواع دیوار سبز می باشد که به دلیل مشابهت با فنس سبز و یا نمای سبز معمولا با آن ها اشتباه گرفته می شود. این نوع از دیوار بر خلاف دیگر روش ها استراکچر محکم و چهار چوب خاصی نداشته و معمولا از دو جهت بالا و پایین مهار می شود. برای نگه داری گیاهان بر روی این ساختار معمولا از توری های بافته شده با مفتول های شبکه ای شده استفاده می شود. در حالت کلی این دیوار ها دارای مزایای و معایبی می باشد و همچنین برای آشنایی با تعیین قیمت این نوع از دیوار سبز این مقاله را دنبال کنید.

دیوار سبز شبکه ای عمودی کاور

دیوار سبز شبکه ای چیست

دیوار سبز انواع مختلفی دارد که بر اساس میزان هزینه، محل قرار گیری و … می اتونند به صورت های مختلف باشند. در میان آن ها یکی از دیوار های سبز را گرین وال شبکه ای می نامند. دلیل این نامگذاری محل حرکت گیاهان بر روی استراکچر است که معمولا از نوع شبکه ای بافته شده با به صورت توری یا با استفاده از مفتول می باشد. نحوه قرار گیری گیاهان دیوار سبز بر روی این نوع از گرین وال بر اساس بالا به پایین و یا پایین به بالا می باشد. گیاهان مورد استفاده در این نوع از دیوار سبز باید از نوع روند و با آویزی باشند.

انواع دیوار سبز شبکه ای

مزایای دیوار سبز شبکه ای

یکی از مهم ترین مزیت های دیوار سبز شبکه ای سادگی نصب و راه اندازی آن ها می باشد. از دیگر مزیت های آن می توان به ایجاد یک فضای سبز یک دست به دلیل استفاده از گیاهان رونده می باشد. همچنین با توجه به این که همه گیاهان از بالا و یا پایین بر روی دیوار قرار میگیرند، آبیاری و نگه داری از آن ها تا حدودی آسان تر می شود. وجود یک شبکه برای حرکت این گیاهان باعث ایجاد اشکال گوناگون و منحصر به فرد در دیوار می شود.

استفاده از فنس برای ایجاد دیوار سبز شبکه ای

معیاب گرین وال شبکه ای

از مهم ترین معایب این روش تعویض گیاهان آسیب دیده می باشد. در صوروتی که گیاه آسیب ببیند به دلیل در هم تنیدگی که در شبکه دوار سبز ایجاد کرده است، جدا سازی آن مشکل شده و ممکن است باعث خراب شدن دیگر گیاهان نیز شود از این روی نگه داری دیوار سبز به این صورت مشکل است. همچنین با توجه به استفاده از گیاهان رونده در این روش محدودیت در انتخاب گیاهان وجود داشته و نمی توان از هر گیاهی برای این کار استفاده نمود. لذا می توان با استفاده از تعدادی محدود از گیاهان تزئینی آن ها را بوجود آورد. از دیگر مشکل های این روش زمان بر بودن زمان رشد گیاهان و تبدیل شدن به دیوار سبز می باشد.

دیوار سبز شبکه ای برای زیباسازی ساختمان

کاربرد این مدل

از دیوار سبز شبکه ای به دلیل سادگی و ارزان تر بودن می توان در شرایطی که بودجه کمتری در اختیار است، استفاده نمود. در حالت کلی نیز در هر جایی که بتوان از دیوار سبز دیگر استفاده نمود از این دیوار نیز می توان استفاده نمود. پس در حالت کلی کاربرد گرین وال شبکه ای بسیار زیاد می باشد. همچنین در فضاهای شهری که نیاز است در سطوح وسیع تر از دیوار سبز استفاده شود می توان از گرین وال شبکه ای  به جای دیوارپوش گیاهی یا دیوار سبز مصنوعی برای این منظور استفاده نموده و یک طرح بسیار زیبا را در شهر بوجود آورد.

دیوار سبز شبکه ای وسیع

قیمت دیوار سبز شبکه ای

همانطور که گفته شد در حالت کلی نسبت به دیگر دیوار های سبز، این دیوار از قیمت پایین تری برخوردار است. ولی در صورت بررسی پارامتریک قیمت این دیوار، می توان در وهله اول به گیاهان رونده مورد استفاده اشاره نمود. زیرا این مورد بیشترین تاثیر را بر روی قیمت دارد. در مراحل بعدی شبکه مورد استفاده و سپس ساختار نگه دارنده دیوار سبز بسیار مهم می باشد.

گرین وال شبکه ای بسیار طولانی

شرکت چوب و چکش یکی از شرکت های فعال در زمینه دیوار سبز شبکه ای قزوین و تهران می باشد. در صورت نیاز به مشاوره در زمینه نحوه انجام، طراحی، برآورد قیمت، خرید گیاهان مورد نیاز گرین وال شبکه ای می توانید با متخصصین این شرکت تماس حاصل فرمایید.

گرین وال شبکه ای چیست

5 پاسخ

تعقیب

  1. […] نوع قرارگیری دیوار میتوان آن ها را به دیوار سبز کابلی، گرین وال شبکه ای، و دیوار سبز مدولار دسته بندی نمود. که در میان این […]

  2. […] ها کم یا زیاد شود. به عنوان مثال در دیوار سبز کابلی، یا دیوار سبز شبکه ای بخشی از قسمت های گفته شده حذف و به این سیستم مفتول های […]

  3. […] این گیاهان معمولا در دیوار سبز شامل دیوار سبز کابلی، دیوار سبز شبکه ای، نمای سبز به منظور ساخت یک نمای لاکچری و فنس سبز […]

  4. […] را می توان به صورت دیوار سبز مدولار، گرین وال کابلی، دیوارسبز شبکه ای و دیوار سبز نمد پلیمری و هیدروپونیک دسته بندی نمود. هر […]

  5. […] سبز کابلی و دیوار سبز شبکه از دیگر انواع گرین وال بوده که بر اساس ساختار متفاوت به […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *