دیوار سبز یکی از مهم ترین بخش ها در معماری سبز، دکوراسیون، محوطه سازی و حتی زیباسازی شهری می باشد. استفاده از دیوار سبز می تواند باعث طراوت بخشیدن به محیط و سر زندگی آن شود. یکی از مهم ترین بخش ها در زمینه دیوار سبز نحوه نصب آن ها می باشد. نصب دیوار سبز را می توان به دو قسمت نصب استراکچر و قسمت های تاسیساتی و … و قسمت دیگر را می توان بر اساس نوع گیاهان تزئینی، نصب گیاهان دیوار سبز و نحوه نگهداری از گیاهان تا زمان رشد باشد. انجام این پروسه باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود. از این رو سعی داریم در این مقاله شما را با نحوه نصب دیوار سبز آشنا نماییم.

نحوه نصب دیوار سبز کاور

نحوه نصب دیوار سبز چگونه است

همانطور که گفته شد نحوه نصب دیوار سبز از دو بخش اساسی تشکیل شده است. در بخش اول نصب سازه، پنل و دیگر موارد صورت گرفته و در مراحل بعدی نحوه کاشت گیاه تزئینی و جانمایی آن ها انجام می شود. ولی در حالت کلی نحوه نصب دیوار سبز بر اساس نوع دیوار سبز می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در دیوار سبز با گیاهان رونده باید همزمان با فرآیند نصب مراحل کاشت نیز صورت گرفته تا زمان رشد گیاهان و تبدیل شدن به یک دیوار سبز کاهش یابد.

روش های نصب گرین وال

البته امروزه با روی کار آمدن دیوار سبز لوتوس مراحل نصب دیوار سبز بسیار راحت شده و می توان با سادگی و سرعت نصب گرین وال را به صورت کامل و صحیح انجام داد. به منظور آشنایی بیشتر با دیوار سبز لوتوس می تونید به مقاله آن با همین نام مراجعه نمایید.

اجزای دیوار سبز

پیش از پرداختن به نحوه نصب دیوار سبز ابتدا باید اجزای مختلف دیوار سبز را به درستی بشناسیم تا از این طریق برای نصب آن با مشکل مواجه نشویم. اولین قسمت در هر دیوار سبز چهار چوب و قاب آن می باشد. پس از آن ریل های نصب پانل و خود پانل بوده که صفحه اصلی دیوار سبز را تشکیل می دهند. پس از آن گلدان ها (در بعضی موارد فلاورباکسگیاهان، عایق های رطوبتی مورد نیاز برای دیوار و سطوح دیگر، منبع آب، پمپ آب، حسگر های رطوبتی، سیستم تثبیت کننده هوا، حسگر های گرمایی و سیستم کنترل و مدیریت در آن ها می باشد.

نحوه ساخت و نصب دیوار سبز

الته موارد گفته شده در بالا به صورت کلی بوده و بته به انواع دیوار سبز ممکن است بعضی قسمت ها کم یا زیاد شود. به عنوان مثال در دیوار سبز کابلی، یا دیوار سبز شبکه ای بخشی از قسمت های گفته شده حذف و به این سیستم مفتول های مورد نیاز برای نگهداری اضافه می شود. یا در دیوار سبز هیدروپونیک از لوله های مرکزی به جای گلدان استفاده شده که مراحل و اجزای آن به صورت کامل در بخش دیوار سبز هیدروپونیک بیان شده است.

مدل سازی نحوه نصب دیوار سبز

در بخش هوشمند سازی نیز می توانید باز هم قسمت هایی به سیستم دیوار هوشمند اضافه یا کم شود که برای بررسی این مورد نیز می توانید به بخش دیوار سبز هوشمند مراجعه نمایید.

شرایط نصب گرین وال

اولین مرحله در زمینه نصب یک دیوار هوشمند بررسی محل قرار گیری آن می باشد. بسته به نوع گیاه یا بر عکس بسته به نوع دیوار سبز و محل قرار گیری باید محل مورد نظر از هر لحاظ بررسی شود. به عنوان مثل از دیوار به عنوان نگه دارنده استفاده می شود از این رو باید قدرت کافی برای نگه داشتن دیوار سبز را داشته باشد. همچنین در محلی باشد که نور مناسب، گردش هوا و … در آن وجود داشته باشد.

نحوه نصب دیوار سبز کوچک

یکی از نکات مهم و شرایط اصلی در نصب دیوار سبز تعبیه محل فاضلاب و نزدیک بودن به آن میباشد. تا در زمان آبیاری دیوار سبز با مشکلات ناشی از تخلیه آن مواجه نشوید. همچنین در هنگام نصب تمهیدات لازم برای نگه داری از گیاهان باید در نظر گفته شده باشد. به عنوان مثال باید به صورتی گیاهان چیده شود تا در صورت نیاز به تعویض یک گیاه از آسیب رساندن به بقیه گیاهان خود داری شود.

نحوه نصب دیوار سبز مدولار

همچنین در زمان نصب باید تمهیداتی برای نورپردازی دیوار سبز به منظور ایجاد جلوه ای زیبا در آن و مجری انجام کار نیز لحاظ شود. در این حالت میتوان در ابتدا توسط مجری و تیم طراحی مورد نیاز موارد لازم برای دیوار را در نظر گرفته و بر اساس آن اقدام به نصب گرین وال نمود.

روش کلی نصب دیوار سبز

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد بر اساس نوع دیوار سبز ممکن است مراحل نصب دیوار سبز متفاوت باشد. از این رو در این قسمت به صورت کلی مراحل نصب یک دیوار سبز پرکاربرد و معمولی را با همدیگر بررسی می نماییم. این مراحل شامل عایق مقاوم در برابر آب نمودن کف، دیوار ها و تمام سطوح به منظور حفاظت در برابر رطوبت و نفوذ آب است. پس از آن سیستم آبرسانی تحت فشار شامل منبع آب و زیر ساخت های لازم برای آن را انجام می دهیم. نصب چهار چوب و بر روی آن ریل ها و پانل اصلی در مرحله بعد صورت می گیرد.

پس از آن خطوط آبیاری، زهکشی و فاضلاب را مشخص و موارد مربوط به آن ها را نیز انجام می دهیم. پس از نصب خطوط آبیاری سنسور های لازم جهت اعلان وضعیت را قرار داده و سپس همزمان سیستم آبرسانی و سنسور ها را تست می کنیم. پس از اطمینان از صحت عملکرد آن ها، کشت گیاهان را درون گلدان ها انجام داده و نگه داری اولیه برای رشد گیاهان را پیگیری می نماییم.

نحوه نصب گرین وال

قیمت نصب گرین وال

بر اساس نوع دیوار سبز قیمت نصب آن می تواند متفاوت باشد. ولی در حالت اصلی قیمت تمام شده نصب دیوار سبز بر اساس کاشت گیاهان و بخش ساختاری آن تقسیم بندی می شود. همچنین وضعیت دیواری که قرار است گرین وال ر روی آن نصب شود نیز بسیار بر روی قیمت تاثیر گذار است. زیرا عایق بندی، ایجاد استحکام در دیوار و مواردی از این دست بر روی قیمت نصب دیوار سبز موثر است.

شرکت چوب و چکش یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی و نصب دیوار سبز قزوین و تهران می باشد. به منظور دریافت مشاوره در زمینه نصب و اجرای دیوار سبز می توانید با مشاورین ما در شرکت تماس گرفته و از رهنمون های آن ها استفاده نمایید.

4 پاسخ

تعقیب

  1. […] نمد پلیمری، یا دیوار سبز کابلی که باید گیاهان در هنگام نصب دیوار سبز در آن محل باشند، این دیوار این امکان را فراهم می کند که […]

  2. […] کم هزینه ، و دارای تاثیر زیاد با کاربردهای زیاد هستند. نصب دیوار سبز و نگهداری دیوار سبز آسان است ، و نیازی به باغبان متخصص […]

  3. […] نیز می رود در این حالت ها می توان این مزایا را به صورت نصب آسان، نگه داری بدون دردسر، عدم جمع شدن حشرات در کنار آن ها، […]

  4. […] ویژگی های منحصر به فرد این نوع از دیوار عدم نیاز به زیرسازی برای نصب می باشد. این حالت بر خلاف دیوار سبز یا دیوارپوش […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *