روش نگه داری دیوار سبز یکی از مهم ترین مراحل در گرین وال ها می باشد. این مرحله باعث میشود گیاه سرزنده بماند و پتانسیل رشد بیشتر را دارد. در صورت رعایت نکردن شرایط نگه داری دیوار سبز، مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی به منظور تعویض گیاهان و یا از بین رفتن کامل گیاهان می شود. از این رو مهم است که روش های نگه داری از گیاهان را یاد گرفته و طبق آن دستور العمل ها عمل شود. در این مقاله سعی داری شما را با روش نگه داری گرین وال اشنا کنید.

کاور روش نگه داری دیوار سبز

مرحله اول روش نگه داری از دیوار سبز

برای ماندگاری دیوار سبز دو عامل بسیار مهم دخیل می باشد. اولین مورد شرایط محیطی و دومین مورد نحوه نگه داری و مراقبت از دیوار سبز می باشد. به همین دلیل پیش از شروع فرآیند مراقبت از دیوار سبز بهتر است در ابتدا گیاهان را به نوعی انتخاب کنیم که با محیطی که قرار است در آن قرار گیرند سازگاری کافی داشته باشد. به عنوان مثال اگر نور کافی موجود نیست از گیاهانای که به نور کم حساس هستند استفاده شود. یا در صورتی که گرین وال خارجی است از گیاهانی که در باد و سرما مقاوم هستند استفاده شود.

در حالت کلی می توان گفت انتخاب درست گیاهان اولین مرحله و مهم ترین مرحله در روش نگه داری از گرین وال است. از این رو گیاهان و گل ها با مشاوره گرفتن از متخصص و از گیاهان بومی آن منطقه استفاده شود.

روش نگه داری دیوار سبز 4

پارامتر های مهم در نگه داری دیوار سبز

پارامتر های تاثیر گذار بر روی شرایط نگه داری گیاهان شامل دما، خاک، نور و هرس کردن می باشد که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

دما

یکی از مهم ترین عوامل در نگه داری گیاهان دیوار سبز بررسی دمایی است که گیاه در آن رشد می کند. اگر گیاه در محیط بیرونی قرار دارد باید شرایط آب و هوایی به صورت کامل بررسی شود. البته این نکته نیز مهم است که گیاهان معمولا در دمای های مختلف نگه دای می شوند لذا باید از گیاهانی استفاده نمود که در یک رنج دمایی نزدیک به هم رشد می کنند.

روش نگه داری دیوار سبز

خاک

خاک به دلیل این که رساننده مواد مغذی می باشد از اهمیت بالایی بر خوردار است. باید در هنگام نگه داری همواره با دقت خاک را بررسی نموده و از کشت پذیری آن اطمنان حاصل کرد. مورد دیگر نیز اگر از آبیاری قطره ای در گرین وال استفاده می شود باید به این نکته دقت نمود که میزان نفوذ پذیری آب نسبت به خاک بررسی شود.

نور

نور با توجه به این که یکی از اصلی ترین ارکان رشد و فتوسنتز گیاهان می باشد باید به صورت کافی برای گیاه فراهم شود. در صورتی که نور طبیعی به میزان کافی در دسترس نیست باید از نور های مصنوعی برای ایجاد نور کافی استفاده نمود. از این رو تامین نور کافی یکی از مهم ترین عوامل در روش نگه داری دیوار سبز می باشد.

روش نگه داری دیوار سبز 2

هرس کردن

هرس کردن به وقع گیاهان فرصت رشد مجدد را به گیاهان داده و باعث شادابی و نشاط آن ها می شود. هرس کردن باید طی زمان بندی های مقرر انجام شود.

نکات مهم در نگه داری از دیوار سبز

  • در هنگام تهیه گیاهان حتما شرایط نگه داری آن ها به صورت کامل پرسیده شود و از عوامل ذکر شده در بالا اطمینان حاصل شود.
  • در هنگام تغییر فصول تمهیدات لازم جهت زنده ماند گیاه به صورت کامل در نظر گرفته شود.
  • آبیاری مکانیزه به صورت دوره ای و مداوم و به مقدار مناسب انجام شود. می توان از آبیاری قطره ای هوشمند نیز استفاده نمود. همچنین برای بهبود فرآیند آبیاری می توان از آبیاری هوشمند و دیوار سبز هوشمند استفاده نمود.
  • حتما از مواد مغذی و کود ها، کمپوست به منظور تقویت گیاهان استفاده شود.
  • در صورتی که آفت به گیاهان دیوار سبز حمله نموده از آفت کش و سم ها برای از بین بردن آن ها استفاده نمایید. دقت شود که سم باعث آسیب زدن به گیاه نشود.

روش نگه داری دیوار سبز 3

4 پاسخ

تعقیب

  1. […] ، رسیدگی به خاک و دیگر موارد می شود. به مظنور آشنای با نحوه نگهداری از دیوار سبز می توانید به بخش گیاهان دیوار سبز مراجعه […]

  2. […] تاثیر زیاد با کاربردهای زیاد هستند. نصب دیوار سبز و نگهداری دیوار سبز آسان است ، و نیازی به باغبان متخصص ندارید تا در طول سال […]

  3. […] و ممکن است باعث خراب شدن دیگر گیاهان نیز شود از این روی نگه داری دیوار سبز به این صورت مشکل است. همچنین با توجه به استفاده از […]

  4. […] این حالت دیوار سبز را بر اساس روش نگه داری گیاهان یا روش نگه داری دیوار سبز یا همان عملکرد سیستماتیک دسته بندی می کنند در صورت […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *