دیوار سبز هیدروپونیک یکی از مدرن ترین و به روز ترین دیوار سبز های موجود بوده که دارای ویژگی های خاص می باشد. این دیوار ها بر خلاف سایر دیوار سبز بدون نیاز به خاک بوده و باعث تفاوت چشمگیر در رشد گیاهان تزئینی می شود. در این مقاله سعی شده است شما را با گرین وال هیدروپونیک آشنا نماییم.

دیوار سبز هیدروپونیک

انواع دیوار سبز

دیوار سبز بر اساس محل قرار گیری به دو دسته دیوار سبز داخلی و بیرونی تقسیم می شوند. این تقسیم بندی را می توان بر روی نوع سیستم کارکرد آن ها به دیوار سبز معمولی و دیوار سبز هوشمند نیز تقسیم بندی نمود. در میان این تقسیم بندی ها دیوار سبز هیدروپونیک این ویژگی را دارد که به عنوان یک دیوار سبز هوشمند و بدون نیاز به خاک مستقلا تقسیم بندی شود.

مقایسه دیوار سبز هیدروپونیک با دیوار سبز معمولی

تعریف دیوار سبز هیدروپونیک

دیوار سبز هیدروپونیک از دو کلمه هیدرو به معنی آب و پونیک به معنی تغذیه تشکیل شده است که ترجمه تحت الفظی آن را می توان به صورت دیوار سبز تغذیه کننده از آب بیان نمود. بنابراین این دیوار سبز نیاز به خاک و کمپوست نداشته و املاح و مواد مغذی به همراه آب در اختیار گیاه قرار می گیرد.

پس میتوان گفت املاح، ویتامین ها و مواد مغذی از طریق آب منتقل شده و در اختیار ریشه گیاه که در محیطی خنثی قرار دارد، می رسد. بنابراین به گیاه به صورت یکنواخت مواد مغذی می رسد. سیستم تغذیه مورد استفاده در دیوار سبز هیدروپونیک به صورت هوشمند بوده و با استفاده از بستر کشت آبی به صورت مداوم و در زمان های مورد نیاز این مواد را به گیاه می رساند.

نمایی از دیوار سبز هیدروپونیک صنعتی

مزایا گرین وال هیدروپونیک

از مهم ترین عوامل در دیوار سبز هیدروپونیک، کاهش مصرف آب می باشد که دلیل اصلی آن بستر خنثی است که گیاه در آن قرار دارد. از  دیگر موارد می توان شرایط را به صورت آسان و ساده کنترل نمود که دلیل آن نیز هوشمند بودن سیستم گرین وال هیدروپونیک می باشد. از سوی دیگر با توجه به این که مواد مغذی به صورت مداوم و در شرایط نیاز در اختیار گیاه قرار می گیرد، سرعت رشد گیاه تا 40 درصد افزایش می یابد.

شرایط نگه داری، تصفیه و ضد عفونی راحت تر شده و این امکان را می دهد که افراد معمولی نیز بتوانند با این سیستم کار کنند. در نهایت به دلیل نبود بستر خاکی آب به صورت یکنواخت برای گیاه پخش شده و گیاه به راحتی می تواند از آن آب حاوی مواد مغذی استفاده نماید. همچنین این دیوار های سبز همیشه سرحال و شاداب میباشد.

اجزا دیوار سبز هیدروپونیک

تجهیزات بکار رفته در گرین وال هیدروپونیک نسبت به دیگر روش ها خاص تر بوده و شامل موارد زیر می باشد.

  1. قاب روی دیوار
  2. صفحه پلیمری نگه دارنده گیاهان
  3. پوسته نمدی دور گیاه
  4. لوله های سوراخ دار
  5. تانک تامین آب
  6. پمپ سیرکولاسیون
  7. مواد مغذی

نحوه اجرا دیوار سبز هیدروپونیک

ابتدا قاب بروی دیوار متصل شده و از محکم بودن آن اطمینان حاصل می شود. در مرحله بعد یک سمت صفحه پلیمری که می تواند از نوع پلی پروپیلن یا پی وی سی باشد، با نمد پوشانده می شود. کل سازه بر روی قاب نصب شده و اینکار به صورت انجام می شود که بین سازه و دیوار بوجود آید. سپس گیاهانی که از پیش منتخب شده اند در شکاف های لایه نمدی قرار گرفته و گیاه را داخل آن قرار می دهیم. سپس لوله های سوراخ دار را به نمد ها متصل می ناییم.

همچنین یک لوله را در پایین به منظور جمع آوری آب های اضافی تعبیه نموده و کل آب های بازگشتی را توسط پمپ دوباره به مخزن یا خط تزریق می کنیم.

مکانیزم دیوار سبز هیدروپونیک

قیمت گرین وال هیدروپونیک

قیمت دیوار سبز هیدروپونیک بر اساس ابعاد و اندازه دیوار، نوع مصالح بکار رفته و گیاهان انتخاب شده تعیین می شود. همچنین این دیوار سبز می تواند در مصارفی مانند رستوران ها، سالن های اجتماعات، دفاتر کار و محوطه ساختمان به کار گرفته شوند.

شرکت چوب و چکش سازنده انواع دیوار سبز قزوین، توانایی تولید هر گونه دیوار سبز هیدروپونیک بسته به نیاز مشتری و همچنین با مشاوره رایگان را دارد. در صورتی که محل نصب دیوار سبز قزوین باشد از تخفیف ویژه برخوردار شوید.

کاور دیوار سبز هیدروپونیک

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] سبز داخلی و دیوار سبز بیرونی نیز دسته بندی نمود. همچنین دیوار سبز هیدروپونیک، نمد پلیمری نیز از دیگر انواع دیوار ها بوده که بر اساس […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *