کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی را می توان بر اساس ویژگی های ترموود تقسیم بندی نمود. در بعضی موارد به دلیل مقاومت و دوام بالای ترموود، در بعضی موارد به دلیل زیبایی منحصر به فرد و در مواردی دیگر مانند سبک بودن و … می تواند در بخش های مختلف برای دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد. از این رو برای آشنایی با کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی ابتدا نیاز است که با چوب ترموود بیشتر آشنا شده و با بررسی مزیت های آن به کاربرد های مختلف چوب ترمو در کوراسیون داخلی پی ببریم.

کاور ترموود در دکوراسیون داخلی

تفاوت ترموود و چوب معمولی

مهم ترین و اصلی ترین تفاوت ترموود با چوب معمولی در نحوه فرآوری چوب می باشد. در حالت معمولی چوب دارای رطوبت بوده و معمولا به دلیل دلیل خارج نشدن صمغ و شیره  باعث رشد میکروب ها و قارچ ها شده و به مرور زمان از بین می رود. از این رو اولین تفاوت ترموود و چوب طبیعی را می توان در دوام بالای ترموود دانست. از سوی دیگر با کاهش رطوبت ترموود که بین 4 تا 7 درصد می باشد وزن چوب به مقدار زیادی کاهش یافته و همزمان با آن دانسیته آن نیز کم می شود. این در صورتی است که رطوبت چوب معمولی معمولا بین 30 تا 200 درصد می باشد.

ترموود بکار رفته در تراس گاردن

از این رو با توجه به موارد گفته شده از ترموود می توان در مواردی که از چوب معمولی می توان استفاده کرد استفاده نموده و علاوه بر آن در مواردی که چوب ممکن است در اثر رطوبت یا دیگر شرایط نیز از بین رود به دلیل فرآوری شدن ترموود می تواند در آن شرایط باقی مانده و مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای ترموود (ترموود در دکوراسیون داخلی)

از مهم ترین مزایای ترموود می توان دوام بالا همراه با مقاومت در برابر حشرات و جانوران موزی دانست. همچنین سبک تر بودن آن ها یکی دیگر از ویژگی های مهم در این زمینه می باشد که آن ها را بسیار محبوب نموده است. البته به دلیل نیاز به زیر سازی ترموود در بعضی موارد مانند جاهایی که انحنا وجود دارد استفاده از ترموود کمی مشکل می باشد. از دیگر مزایای ترموود می تاون به مقاومت حرارتی بالا و همچنین مقاومت در برابر خمش و سایش اشاره نمود.

ترموود در دکوراسیون داخلی شرکت

کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی

با توجه به موارد گفته شده کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی را می توان در بخش های مختلف دسته بندی نمود. در وحله اول می توان از آن به عنوان کفپوش و دکینگ استفاده نمود. در مواردی دیگر برای قرار دادن وسائل مانند انواع شلف و کابینت و کمد می توان از ترموود استفاده نمود. در بعضی موارد به عنوان دیوارکوب و سقف کاذب از آن ها استفاده می شود. همچنین برای ایجاد راه پله و فضاهایی مانند تراس گاردن و روف گاردن نیز قابل استفاده می باشند. در مواردی از ترموود برای ساخت لوازم مانند فلاورباکس، عسلی مبل و مواردی از این دست نیز استفاده می شود. همچنین برای ساخت چارچوب پنجره، چارچوب پشت ال سی دی و حتی درب نیز قابل استفاده است.

ترموود بکار رفته در سقف کاذب

در حالت دیگر می توان کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی را بر اساس محل مورد استفاده تعیین نمود. به عنوان مثال از در بعضی موارد ترموود دور استخر، سونا و حمام مورد استفاده قرار میگیرد که با توجه به فرآوری صورت گرفته بر روی آن ها رطوبت فقط به صورت سطحی جذب شده و از آسیب دیدن به دلیل رطوبت جلوگیری می شود. از سوی دیگر در آشپزخانه به عنوان کابینت و شلف و در اتاق برای دیوارکوب و یا ساخت تخت و مبلمان و عسلی و مواردی از این دست کاربرد دارد. همچنین همان طور که گفته شد می تواند با کف سازی مناسب به عنوان کفپوش در کل ساختمان مورد استفاده قرارگیرد.

کلام آخر

ترموود در دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است ولی برای اجرای آن به دلیل نیاز به زیرسازی مناسب و تراز بودن زیرسازی نیاز به افراد مجرب می باشد. همچنین به منظور تشخیص ترموود واقعی از ترموود متفرقه نیاز به افراد مجرب در این زمینه می باشد. از این رو به منظور دریافت مشاوره و اجرای ترموود در دکوراسیون داخلی می توانید با متخصصان شرکت چوب و چکش که طراح و مجری انواع دکوراسیون داخلی با ترموود در تهران و قزوین می باشند، تماس گرفته و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

نمای سه بعدی ترموود بکار رفته در دکوراسیون شرکت چوب و چکش

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] تولید ترموود، انواع ترموود، برند و کاربرد ترموود (مثلا ترموود در دکوراسیون داخلی) از پارامتر های تاثیرگذار بر روی قیمت ترموود می باشد که […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *