انواع گرین وال به دلیل تنوع بالا و گستردگی آن ها به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. دلیل وجود این دسته بندی ها عملکرد متفاوت و کاربرد های متخلف آن ها می باشد. در جوامع نوین استفاده از این دیوار ها به دلیل قابلیت و نزدیک نمودن انسان به طبیعت، روز به روز رو به افزایش است. بنابراین بر اساس نوع نیاز، و دیگر موارد انواع گرین وال های مختلفی ساخته و مورد استفاده قرار گرفته است. ما نیز سعی نمودیم با آماده سازی این مقاله به صورت کامل و جامع انواع گرین وال را بررسی و به شما نشان دهیم. از این رو به منظور آشنایی کامل با انواع گرین وال می توانید تا انتهای این مقاله با ما باشید.

دیوار سبز طبیعی از انواع دیوار سبز کاور

نحوه دسته بندی دیوار سبز

همانطور که گفته شد می توان به روش های مختلف دیوار های سبز را دسته بندی نمود. در بعضی دسته بندی ها ممکن است آن نوع از دسته بندی به تمام دسته بندی های دیگر نیز اتلاق شود. به عنوان مثال هوشمند سازی دیوار سبز یکی از روش های دسته بندی می باشد که می تواند به صورت مکمل در کنار دسته بندی های دیگر قرار گیرد. همچنین در بعضی از این دسته بندی ها ممکن است یه نوع از دیوار سبز در دیگر انواع گرین وال وجود داشته باشد. از این رو در صورت تکراری بودن دیوار سبز می توان آن را به منزله داستن ویژگی های مختلف آن ها در نظر گرفت.

دیار سبز بسیار زیبا

انواع دیوار سبز

بر اساس مطالب ذکر شده در بالا انواع گرین وال را می توان به روش های زیر دسته بندی نمود. یکی از این روش ها بر اساس روش ساخت و استفاده از آن ها می باشد. در این حالت دسته بندی بر اساس اجرا می باشد. در صصورت در نظر گرفتن نوع گیاهان به کار رفته در دیوار سبز نیز می توان آن ها را بررسی نمود. همچنین در نطر گرفتن نوع پوشش نگهدارنده گیاهان نیز میتوان دسته بندی را تکمیل نموده و در نهایت بر اساس مکانیزم هوشمند بودن یا نبودن نیز می توان از آن استفاده نمود.

دیوار سبز کابلی بسیار زیبا

دسته بندی انواع گرین وال بر اساس روش اجرا

دیوار سبز را می توان بر اساس نوع اجزا و روش قرار گیری آن ها دسته بندی نمود. یکی از این روش ها دیوار سبز مدولار می باشد. در این حالت می توان انواع گلدان ها، فلاورباکس را به صورت مجزا کاشته و در محل خود قرار داد. از مهم ترین دیوار های سبز مدولار می توان به دیوار های سبز لوتوس اشاره نمود. مزیت روش مدولار نصب آسان، نگهداری راحت می باشد. در این حالت به دلیل قابل تعویض بودن گلدان ها به راحتی می توان گل ها را تعویض نمود و از انواع گیاهان تزئینی استفاده نمود. البته این روش دارای سیستم زهکشی مناسب ولی پیشرفته می باشد.

دیوار سبز مدولار از انواع گرین وال

دیوار سبز کابلی و دیوار سبز شبکه از دیگر انواع گرین وال بوده که بر اساس ساختار متفاوت به صورت مجزا مورد استفاده قرار میگیرند. در این حالت از مفتول و گیاهان روند برای نگه داری این نوع از دیوار سبز مورد استفاده قرار میگیرد. یکی دیگر از انواع می توان به دیوار سبز نمد پلیمری اشاره نمود. این نوع از گرین وال به صورت جیب های نمد پلیمری به عنوان گلدان استفاده شده که در این حالت سیستم آبیاری و زهکشی بسیار راحتی دارند. در نهایت در این دسته بندی دیوار سبز هیدروپونیک وجود دارد که برخلاف دیگر روش ها گیاهان بر روی آب و درون لوله های مخصوص رشد می نمایند.

·        مدولار

·        کابلی

·        شبکه ای

·        نمد پلیمری

·        هیدروپونیک

دیوار سبز هیدروپونیک

انواع گرین وال بر اساس نوع گیاهان

گرین وال ها را می توان بر اساس نوع گیاهان نیز تقسیم بندی نمود. در این حالت مهم ترین دسته بندی بر اساس گیاهان طبیعی، گیاهان مصنوعی می باشد. گیاهان طبیعی خود می توانند به انواع مختلف تقسیم بندی شوند. در این حالت می توانند به صورت گیاهان رونده، گیاهان سایه دوست، خزنده و دیگر موارد اشاره نمود. از سوی دیگر گیاهان مصنوعی به دلیل ویژگی هایی مانند عمر و دوام بالا، قابل استفاده در هر محیط و بدون نیاز به نگهداری خاصی وجود دارد.

دیوار سبز مدولار

از سوی دیگر ماس وال های به عنوان یک دیوار زنده بوده و بر روی آن ها خزه و جلبک رشد می نماید. این نوع از دیوار سبز جدیدا از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. به منظور آشنایی بیشتر با ماس وال می توانید به مقاله ای با همین نام مراجعه نمایید.

به صورت خلاصه انواع گرین وال بر سااس نوع گیاهان به صورت زیر تقسیم بندی می شود.

دیوار سبز بر اساس نوع پوشش

انواع دیوار سبز بر اساس نوع پوشش نیز امروزه مورد بررسی قرار میگیرد. در صورت استفاده از روش هایی مانند دیوار سبز نمد پلیمری و یا هر نوع از گلدان های انعطاف پذیر آن نوع از دیوار سبز را گرین وال با پوشش نرم می نامند. همچنین در صورتی که پوشش دارای تخلخل بالا و از گلدان های  بافته شده با متریال های گوناگون باشد به آن دیوار سبز با پوشش حصیری میگویند. مزیت این روش گردش هوای مناسب درون دیوار سبز می باشد. در نهایت پوشش ساختار یافته وجود دارد که از مهم ترین آن ها دیوار سبز لوتوس و دیوار سبز مدولار می باشد.

·        پوشش نرم

·        حصیری

·        ساختاری

گرین وال نمد پلیمری از انواع گرین وال

انواع گرین وال بر اساس مکانیزم

یکی دیگر از دسته بندی های هوشمند بودن یا نبودن گرین وال می باشد. در این حالت در صورت استفاده از سنسور ها و سیستم مرکزی، اتصال به اینترنت و در مجموع استفاده از اینترنت اشیا برای انجام فرآیند های مربوط به دیوار سبز می توان آن دیوار سبز را هوشمند نمود. به منظور آشنایی بیشتر با دیوار سبز هوشمند می توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه نمایید.

·        دیوار سبز معمولی

·        دیوار سبز هوشمند

 

کلام آخر

شرکت چوب و چکش طراح و سازنده انواع گرین وال قزوین و تهران می باشد. در این شرکت سعی شده است بر اساس نیاز کارفرما تمام مدل های دیوار سبز آماده و بر اساس درخواست ها طراحی و اجرا شوند. از این رو جهت برآوردهای هزینه  و متریال، طراحی و اجرای انواع دیوار سبز می توانید با متخصصین شرکت چوب و چکش تماس گرفته و از راهنمایی های آن ها استفاده نمایید.

11 پاسخ

تعقیب

  1. […] بررسی انواع روش های آبیاری دیوار سبز، تفاوت آبیاری در انواع دیوار سبز، تجهیزات بکار رفته در گرین وال، و قسمت تمام شده سیستم […]

  2. […] توان گفت این نوع از دیوار اصلا مناسب بیرون نبوده و از نوع دیوار سبز داخلی می باشند. همچنین این نوع از دیوار به گرما نیز حساس بوده […]

  3. […] که در میان این موارد دیوار سبز لوتوس یکی از معروف ترین انواع دیوار سبز […]

  4. […] سبز طبیعی یکی از انواع دیوار سبز می باشد که در آن فقط از گیاهان طبیعی به عنوان المان های […]

  5. […] سبز هوشمند یکی از انواع دیوار سبز می باشد که توسط سیستم مرکزی کنترل شده و توسط سیستم […]

  6. […] می توان به پاپیتال ها اشاره نمود. این گیاهان نیز برای انواع گرین وال مناسب است و همچنین می توان از آن ها برای فلاور باکس نیز […]

  7. […] سبز شبکه ای یکی از انواع دیوار سبز می باشد که به دلیل مشابهت با فنس سبز و یا نمای سبز […]

  8. […] سبز لوتوس نیز مانند بقیه موارد یکی از انواع دیوار سبز می باشد. تفاوت دیوار سبز لوتوس با دیگر دیوار سبز ها در […]

  9. […] سبز نمد پلیمری یکی از انواع دیوار سبز بوده که تفاوت اصلی آن با دیگر موارد در گلدان های آن می […]

  10. […] سبز کابلی یکی از انواع دیوار سبز می باشد که به دلیل نصب آسان و کاربری راحت از استقبال […]

  11. […] زمینه تولید دیوار سبز می باشد. این روش نیز یکی دیگر از انواع دیوار سبز می باشد که می توانید برای آشنایی با انواع دیوار سبز به […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *